Snelle routing software onder windows ??

Pagina: 1
Acties:

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 21:50
Ik heb een Sweex routertje draaien, maar dat ding heeft eigenlijk nooit echt lekker gewerkt: hangups, soms geen DNS-lookups willen doen enzo.

nou haalde ik met mijn Sweex 400kb/sec

ik denk: kom laat ik weer terug gaan naar een software-router. dus winroute maar weer eens uit de kast getrokken (gebruikte ik vroeger altijd)

maar met winroute kom ik niet over de 200kb/sec.

wie kent wel snelle routing software. graag onder windows!

P.S. ik ga de sweex omruilen, maar verwacht er weinig van. dus ik wil eigenlijk weer terug naar de voor mij probleemloze software routers.

Have a wheelie good weekend!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk OS draai je? Windows ??? ?

[ Voor 4% gewijzigd door Skaah op 26-08-2004 12:06 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52
Skaah schreef op 26 augustus 2004 @ 12:05:
Welk OS draai je? Windows ??? ?
Ja windows, Winroute draait onder windows.

Hoe snel is die routerpc ?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 19:46
Het lijkt er op dat er iets mis is met je netwerk. Zelfs een sweex routertje moet boven de 400KB uit kunnen komen lijkt me. Bekabeling e.d. in orde?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Mijn p1-166 en Winroute Lite zorgen voor mij toch voor een download van soms zelfs 480 een upload tot 40 ofzo en een ping overdag van 18ms. (snelheid van de lijn is respectievelijk 3.9Mbit/s en 512.0Kbit/s maar die hoge upload halen we nooit)
Dus of je specs moeten ultra laag zijn en slechts 1mb ram ofzo of er is iets anders mis. Haal je wel hoge snelheden wanneer je direct op de modem zit aangesloten?
PS: ik wil juist van mijn software router naar een hardware router gaan vanwege de rompslomp van vastlopende Winroute Lite engine's tot een niet startende vnc server op die server. ook erg irri.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 21:50
om3ega schreef op 26 augustus 2004 @ 12:17:
Het lijkt er op dat er iets mis is met je netwerk. Zelfs een sweex routertje moet boven de 400KB uit kunnen komen lijkt me. Bekabeling e.d. in orde?
mijn internetverbinding is niet sneller.
Hoe snel is die routerpc ?
P2-450

maar bij jou is ie dus wel snel Gody? dan is het dus niet per definitie traag maar zit er waarschijnlijk ergens een configuratie probleem..

[ Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 26-08-2004 13:09 ]

Have a wheelie good weekend!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

AirX

Tweak Guru

om het software gedeelte uit te sluiten zou ik ffe Freesco op je router PC draaien. Is een kleine Linux distro die gewoon van diskette start dus je windows setup hoeft ook neit overhoop. www.freesco.org

Verder kan ik je altijd Linux aanraden want het is super stabiel... neemt heel weinig resources en je kunt er ook nog allemaal perfecte services op draaien (stabiel). Verder heeft Linux hele mooie trafficshape opties, dus als je dan vol upload zakt je download niet in elkaar en schiet je ping niet omhoog. Echt ideaal :)

[ Voor 45% gewijzigd door AirX op 26-08-2004 13:27 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Try de Windows Internet Delen.. werkt altijd @ top hiero

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

FragDaddy schreef op 26 augustus 2004 @ 13:07:
[...]

mijn internetverbinding is niet sneller.

[...]

P2-450

maar bij jou is ie dus wel snel Gody? dan is het dus niet per definitie traag maar zit er waarschijnlijk ergens een configuratie probleem..
Dan zit er echt wat fout, daarmee kan je onderhand wel 80 of 90mbit NAT'ten.....

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
FragDaddy schreef op 26 augustus 2004 @ 13:07:[...]mijn internetverbinding is niet sneller.[...]
P2-450
Ik heb de exacte specs van het systeem er net nog even bij gepakt. p1 166mmx, 64mb ram, windowsMe, Winroute Lite
Windows Internet delen werkt inderdaad vaak wel zoals DJ_Jorizzz zegt maar WinRoute heeft toch flink wat voordelen op Windows internet delen. Port forwarding, dhcp server, dns proxy, statistics. Probeer inderdaad Freesco eens TS, werkt best goed. Of het je uiteindelijke oplossing wordt kun je dan nog beslissen.
Pagina: 1