Toon posts:

Problemen met Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Mijn oom heeft een image gemaakt met Norton Ghost van zijn C schrijf. Daarna heeft hij deze image weer terug gezet met Norton Ghost maar nu is hij zijn overige partities met data kwijt. Op google kom je niks anders tegen als lofzang naar Ghost toe vanwege de restore functie, maar een functie om het terug zetten van de image tegen te gaan hebben wij nog niet gevonden.

Misschien weet er hier iemand wat meer van dit programma? Bij voorbaat dank!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet natuurlijk wel weten hoe je images terug moet zetten ;)

En ik weet niet of er mogelijkheden zijn om een image 'terug te draaien'.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
"een functie om het terug zetten van de image tegen te gaan"? Wat wil je nu precies. Ervoor zorgen dat Ghost geen backups meer kan restoren, of de verloren gegane data redden?

In het eerste geval, ja dat kan maar is mijns inziens compleet zinloos. Ghost start niet zomaar vanzelf op, en je moet nog steeds zelf aanduiden wat Ghost moet doen. Wanneer Ghost dus de andere partities heeft overschreven, dan is dat zo opgegeven door de gebruiker (je oom). Als je niet nadenkt over wat je doet kan Ghost dus een bijzonder gevaarlijk programa zijn voor de gegevens op je schijf... Kwestie van dus steeds goed na te kijken voor je op 'Continue' klikt of alles wel juist staat. Anyway, je kunt Ghost beperken in mogelijkheden. Zoek in de (overigens uitstekende) handleiding even op 'ghost.env'.

Wil je de verloren gegane gegevens redden, dan kun je software als Easy Recovery Pro proberen. In de FAQ van het Opslagmedia & I/O Controllers subforum vind je vast wel bruibare programma's. Dit natuurlijk in de hoop dat je de data nog niet hebt overschreven...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, misschien was eerste beschrijving idd iets te onduidelijk, maar gaat erom dat met het terug zetten van de back up gemaakt door Ghost er iets is mis gegaan...

Voordat me oom een back up maakte met Ghost had die zijn schrijf ingedeeld in partities van c t/m j... Toen maakt hij de back up en toen de back up gemaakt was liet hij Ghost de back up laden, waarschijnlijk om te kijken of het allemaal goed was ofzo (geen idee waarom die dat precies gedaan heeft)... echter, na het terug zetten van de back up waren alle partities, op c na, verdwenen. Nu wilt die dus weten of er (al wel of niet in Ghost) een mogelijkheid was om de partities danwel de bestanden die er op stonden terug te krijgen...

iig bedankt voor de Easy Recovery Pro tip, ga het proberen ;)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 15:32:
echter, na het terug zetten van de back up waren alle partities, op c na, verdwenen.
Ghost verwijdert niet vanzelf partities, dus je oom heeft iets misgedaan bij het terugzetten. Neem er desnoods de handleiding nog eens bij en controleer elke stap dubbel. Ghost is een schitterend programma, maar in de handen van onoplettende of verstrooide geest is gegevensverlies in luttele seconden gebeurd.
Nu wilt die dus weten of er (al wel of niet in Ghost) een mogelijkheid was om de partities danwel de bestanden die er op stonden terug te krijgen...
Ghost kan geen bestanden redden die het overschreven heeft. Ghost is een backupprogramma, geen rescue-tool. Er wordt van uit gegaan dat gebruikers weten wat ze doen met Ghost :)

Verwijderd

Topicstarter
idd, me oom zal wel een verkeerde instelling of wat dan ook hebben gebruikt... handleiding pakt die dr meestal pas bij als het fout is gegaan, maar goed, dat schiet niet echt op natuurlijk...

Ghost zal vast wel mooi programma wezen, ik zelf heb nooit wat gehad met die image/back up programma's... zet alles wel gewoon zoals het op me hdd staat op een DVD, en dan vind ik het alweer best :)

iig heel erg bedankt voor je hulp! ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk zal je oom de backup van een partitie hebben gerestored over de gehele schijf; in plaats van die ene partitie. Verder is dit inderdaad gewoon een kwestie van datarecovery; iets waar op GoT flink veel over te vinden is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1