[Itunes] Uitzenden op eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een plugin voor itunes 4.6 (windows) die het mogelijk maakt om een soort van internetradio te maken.

Even uitleg.
Het mooie van Itunes is dat je makkelijk je muziek kan delen, en zonder share's dit kan beluisteren.

Op mijn werk hebben we nu op de afdeling Itunes geinstalleerd op alle windows XP werkstations , en alle bibliotheken gedeelt.

Handig en leuk, maar als er 6 mensen door elkaar muziek luisteren , wordt het een beetje rommelig.

Is er een mogelijk om zelf een "radiozender" te worden, zodat iedereen tegelijkertijd naar het zelfde luistert?

Maar wel via Itunes, en echt voor op het werk.
(legale cd's , en niet via internet)

[ Voor 9% gewijzigd door weeraanmelden op 26-08-2004 12:03 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 21:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik ken zelf geen oplossing maar ik kan wel melden dat je het probleem krijgt dat door buffering van de clients je een heel vervelend echo effect krijgt. Dat was mijn ervaring met het luisteren naar 1 stream op meerdere iMacs.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

MP3 Sushi, zowel jukebox als zelf uitzoeken

:Y) - Geweldig programma voor zowel netwerk als http

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Maar MP3 sushi werkt alleen voor de mac

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
we zitten hier toch ook in Appletalk ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's idd geen pretje. Betere oplossing: geef die mensen een hoofdtelefoon :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ai, stond er voor mijn reply ook al '(windows)' ? :+

Koop anders een cheap stereosetje en plug die (desnoods via Airtunes) op een computer.
Als iedereen in de zelfde ruimte zit is het een beetje overkill om over het netwerk te gaan streamen toch ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Je kunt (i-net) radios beluisteren via iTunes als je dan gewoon op de muziekserver uit gaat zenden (dat kan niet via iTunes, maar je hebt het ook alleen nodig op de server) dan kan iedereen gewoon luisteren via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, had ik nog niet aan gedacht om het via iTunes te doen. Weet wel dat er op het Windows platform een speciale plugin beschikbaar is om WinAMP als bron te laten fungeren. Je hebt dan denk ik nog steeds een 'stream provider' nodig...

Ik heb twee programmaatjes gebruikt, sc_serv en sc_trans, beide zijn te downloaden vanaf www.shoutcast.com.

sc_serv zorgt voor het uitzenden van een stream over een netwerk (connect naar het adres van die machine, op een poort die je in de config zelf hebt aangegeve), sc_trans leest uit een playlist de MP3s die je wilt laten streamen. sc_trans opent deze MP3s en zal deze uitzenden via de stream die door sc_serv is opgezet.

Als je wilt kan ik wel wat meer uitleg geven, heb het zelf net gisteren voor elkaar gekregen ('stomme' firewalls die niet-standaard poorten blokkeren ;-)

Noot: alletwee de programmaatjes draaien onder *nix (in ieder geval vanuit een shell, ben even de naam kwijt van de unix variant die standaard onder OS X beschikbaar is.)
Pagina: 1