Toon posts:

[c++] Screenshot uploader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mohaa heb ik een programma geschreven om de server te beheren, zonder dat je in het spel zit. en dat werkt allemaal heel mooi.
ik weet dat er al veel programma's voor bestaan, maar ik wou het gewoon proberen of ik dat ook kon

maar nu wou ik het volgende maken:

Ik kan dus via mijn programma een screenshot laten maken (i.v.m cheaten), maar die moet dat persoon zelf mailen, en dat is altijd een hoop gedoe.
Nou d8 ik , laat ik zou zelf ff een programmatje maken die dat screenshot omzet naar jpg om ze wat kleiner te maken en dan te uploaden naar mn ftp server.

dat uploaden via ftp gaat denk ik wel lukken, maar ik moet dus eerst de screenshot omzetten naar jpg, want de tga bestanden van elk 2,5 mb gaat veelste lang duren

maar hoe kan ik via c++ een .tga omzetten naar .jpg ??

het makkelijkste is denk ik een extern command line proggie die dat kan??
of kan het op een andere manier??

ik heb net afgelopen jaar c++ voor beginners gehad, dus echt super veel van c++
aankomend schooljaar hoop ik meer te weten te komen :)

ik heb dus eigenlijk ff een zetje in de goede richting nodig, want ik wil het natuurlijk wel zelf doen :P

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:29
misschien vind je wat je zoekt op op http://www.imagemagick.org/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het kan natuurlijk met een lib, maar ook met GDI+, wat standaard bij windows XP en server 2003 zit, en verkrijgbaar is als redistributable voor oudere windows operating systems. Ik geloof niet dat GDI+ een TGA file direct kan laden, maar het formaat zit vrij simpel in elkaar (zie www.wotsit.org voor meer info). Met GDI+ kun je het vervolgens saven naar een JPG file.

Er staat een heel voorbeeld in de MSDN over het saven van jpeg files met GDI+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
hmm is wel handig, maar er zoveel functies in die ik niet nodig heb dat het wel
erg overkill is
.oisyn schreef op 26 augustus 2004 @ 12:37:
Het kan natuurlijk met een lib, maar ook met GDI+, wat standaard bij windows XP en server 2003 zit, en verkrijgbaar is als redistributable voor oudere windows operating systems. Ik geloof niet dat GDI+ een TGA file direct kan laden, maar het formaat zit vrij simpel in elkaar (zie www.wotsit.org voor meer info). Met GDI+ kun je het vervolgens saven naar een JPG file.

Er staat een heel voorbeeld in de MSDN over het saven van jpeg files met GDI+
hmm dat is denk ik het laatste wat ik ga proberen als het echt niet lukt :)
dr is vast wel iemand voor mij geweest die iets simpelers bedacht heeft

Verwijderd

Google is het met me eens dit zal wel wat zijn: http://openil.sourceforge.net/features.php

[edit]
Zelfs support voor doom graphics 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:45 ]