E-tech wireless 11mb WinXP systeem hangt vaak

Pagina: 1
Acties:

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Hoi

Ik heb een draadloos netwerksetje aangesloten

E-Tech Wireless PCI 11Mbps
met een E-Tech Wireless ADSL Modem 11Mbps (Analoog)

Op mijn windows 98 machine werkt het perfect, echter mijn WinXP PC hangt 1 op de 2 keer bij opstarten. Diverse applicaties zoals Internet Explorer kunnen dan niet opgestart worden en Norton Antivirus doet het niet. Ook kan ik Windows niet uitschakelen of opnieuw opstarten dan en moet dan hard resetten. Het gebeurt ongeveer 1 op de 2 keer bij opstarten. Wanneer wel goed opstart dan doet alles het perfect.

Geprobeerd :

- Windows XP opnieuw geinstalleerd.
- Ander draadloos E-tech kaartje geprobeerd
- Microsoft patches Q 815485 - Ondersteuningspatch voor Windows XP voor Wireless Protected Access en KB826942 - Ondersteuningspatch voor Windows XP voor Wireless Protected Access geinstalleerd

Weet iemand of er misschien een probleem is met Norton Firewall / Anti-virus 2004/ Creative Audigy2 met E-tech? Of ligt het ergens anders aan? bvd

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer het eens uit of het daar aan ligt, verwijder dus gewoon software waar jij denkt dat het aan kan liggen.
Misschien kun je ook even je CPU monitoren tijdens het opstarten//

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
tx

ik heb norton internet security 2004 ge-deinstalled en bitdefender geinstalleerd en nu loopt het als een zonnetje

fuk norton })

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb exact ditzelfde probleem, met name als ik een hoge CPU-load krijg. Mijn hele systeem gaat dan hangen. Het verschil is dat ik McAfee gebruikt ipv. Norton. Toch maar eens uninstallen en kijken wat er gebeurt.

edit:

Kennelijk vindt dat E-Tech kaartje McAfee net zo vervelend als Norton. Zonder McAfee draait alles nu prima, maar zit ik zonder virusscan en firewall 8)7 Toch maar eens een ander kaartje zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door PhatFish op 27-08-2004 23:50 ]

...