Toon posts:

exchange 2003 offline files smtp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sinds mijn vorige topic ben ik gaan experimenteren met offline filles van outlook en dit lijkt me wel een goeie oplossing, maar nu stuite ik op 1 probleem.

Als ik namelijk een pop verbinding (naast Exchange) aanleg die ik dan richting het ip van de adsl lijn stuur (die op de server uitkomt) kan ik geen mail versturen. Ik kan verder goed mail ontvangen maar met mail verstiuren zegt ie dat ie de server niet kan vinden.

Ik heb in de router de poort 25 gemapt naar t ip van de server.
Ik he dit ook nog geprobeerd bij een andere server die ergens anders staat en daar werkt het wel (wel andere router). Allebei de servers draaien windows 2003 sbs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heeft een niet verstuurbare e-mail met offline files te maken ?

Je kan geen mail versturen, bedoel je dat de je geen uitgaande mail kan sturen vanaf clients ? Relayt de Exchangeserver ook voor dit domein ?

Is het ip-adres van je adsl-lijn, neem aan een intern ip, het ip van een smtp-server welke geauthoriseerd is om mail voor het betreffende domein te sturen?

Lees ook even Welkom in Software Algemeen: FAQ & Beleid (updated: 17-08) door, hierin zou je misschien ook nog wat meer info kunnen vinden :)

Krijg je ook foutmeldingen ? Welke client gebruik je om de mail mee te sturen ? Welk OS/server gebruik je als SMTP server ?

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2004 11:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
goed.. ffies wat verduidelijken.

Ik heb een laptop die maakt gebruik van exchange.. maar een laptop is dus niet altijd op de zaak en moet dus buiten de zaak (als hij niet verbonden is met de server) moet hij ook mail kunnen sturen en ontvangen. Dit heb ik gedaan door in outlook naast de exchange postbus nog een popbox aan te maken die werkt als outlook op offline staat.

Die popbox connect voor pop en smtp server naar het ip van de adsl (extern) zodat hij in principe synchroneert de laptop dan de data die hij offline heeft en met wat er op de server staat.

Nu kan ik dus wel mail ontvangen maar niet versturen.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Exchange smtp configureren en tevens identificeren met gebruikersnaam en wachtwoord van het domain op je outlook client aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
dit is al gebeurd :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Krijg je een foutmelding dat de server niet gevonden kan worden of dat ie het gewoon verdomd om jouw mailtje te versturen?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
het maken van een verbinding met de server is mislukt.

dit geeft hij dus alleen met het vesturen van mail.. ontvangen werkt gewoon.
Pagina: 1