Toon posts:

Terminal Server Serial Port mappen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dear readers,

Ik zit te klooien met een com-port map. Het geval is: ik heb een Terminal Server 2003, hierop moet een telebanking programma komen. Dit programma heeft voor verificatie een CardReader nodig, die op een Com port is aangesloten op een Client! Overal staat dat je seriele poorten kan mappen, en printers en schijfstations. Dat laatste gaat goed, maar de printers en de seriele poorten met name krijg ik niet gemapt!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb gegoogled, ge-technet, en zelf al een dag bezig, maar ik krijg echt geen serial ports erbij... en ook kan ik die op geen een manier benaderen.

Ideen ?

Bedankt,

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 10:47 . Reden: cardreader op client... ]

Verwijderd

In je terminal server client staat het vinkje com poorten mappen aan?
Staat op de Terminal server onder de eigenschappen van de RDP verbinding het vinkje COM-Poorttoewijzing UIT?

Verwijderd

Topicstarter
ja alles zoals het wezen moet... op client com port mappen aan, op server dat vinkje van disable: uit.

Dus moet goed zijn

Verwijderd

wat is de output van change port /query ?

Verwijderd

Topicstarter
op de server of op de client?

Output op server:

AUX = \DosDevices\COM1
COM1 = \Device\RdpDrPor
COM3 = \Device\RdpDrPor
LPT1 = \Device\RdpDrPor
PRN = \DosDevices\LPT1

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:11 . Reden: change port output ]

Verwijderd

Op terminal server 2003, in de control panel --> admin tools --> terminal service configuration. kun je onder tab client settings de com mapping aanvinken maar dit MOET juist niet. Omdat je hem dan disabled. Je moet ook zorgen dat je de driver van hetgeen wat je aan de com poort hangen hebt ook op de server geinstalleerd staat en de rechten goed toekent voor degene die bij de device komen mogen.
Hopelijk heb je succes.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

misschien de fabrikant vragen?

of in 1 test casus eerst op server nivo proberen dus:
- via ts sessie app opstarten en dan op de server de cardreader ?

zou handig zijn als je verteld wat de TS client heeft aan hardware thin/fat-client OS en eventuele novel en dat soort meuk

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost,

Rechten kwestie!

Bedankt,

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2004 @ 12:31:
Het is al opgelost,

Rechten kwestie!

Bedankt,
Ik heb een soortgelijk probleem maar ik kan met deze info mijn probleem nog niet oplossen. Waar en hoe heb je rechten toegekend aan gebruikers?
Pagina: 1