Toon posts:

scrollHeight uitlezen werkt niet met designMode aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een <iframe>, waarvan de hoogte gelijk moet zijn aan de hoogte van de inhoud.

Hiervoor maak ik gebruik van javascript, ik lees de scrollHeight uit, en geef de hoogte van het iframe die waarde...dit werkt best, zolang ik de designmode niet aanzet.

Als ik echter de desginMode van het iframe aanzet,

dus designMode = "On"

Werkt het niet meer...
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit probleem op kan lossen, ik hoop dat iemand me kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 10:32 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het lijkt me handig als je iets duidelijker bent. designMode van wat? Van je html-editor? Van een ander script wat op die pagina staat? En het is misschien ook handig wat relevante code te posten.. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

probeer anders contentEditable=true ipv designMode=On.

(ranzig) voorbeeldje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function checkHoogte(){
    document.getElementById('editor').style.height = editor.document.body.scrollHeight+5;
}
function setContent() {
    editor.document.write('<html><head><style>body { margin: 0px; overflow: hidden;}');
    editor.document.write('P { margin: 0; font-family: Arial; font-weight: normal;');
    editor.document.write('font-size: 11px; padding: 0px;}</style></head>');
    editor.document.write('<body contenteditable onKeyDown="parent.checkHoogte();" ');
    editor.document.write('onKeyUp="parent.checkHoogte();"><p></p></body></html>');
}
</script>

<body onLoad = "setContent();">
<iframe name="editor" id="editor" style="width: 300px; height: 300px;"></iframe>

</body>
</html>

[ Voor 20% gewijzigd door bRight op 26-08-2004 11:43 . Reden: typo ]