Toon posts:

poort doormappen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit mee een probleempje.

ik heb 4 computers op internet via een router. maar nu wil ik er voor zorge dat ik vanaf mijn werk op mijn pc kan komen. ik heb windows xp pro. ik weet dat je dan op de router poorte moet doormappen maar ik weet niks van routers af laat staan hoe dat doormappe gaat. het is een e-tech 4poorts router+switch.

kan iemand mij helpen¿¿¿

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Poorten mappen staat vast wel in het boekje / document op CD wat je bij de router kreeg :)
Verder kun je als je weet welk protocol je door wilt mappen gewoon via Google opzoeken welke poorten je dan moet hebben :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Je post is niet echt duidelijk, wat wil je doen? FTP, web, vnc(remote control).... al deze toepassing vereisen hun specifieke poorten en deze zal je moeten doormappen op je router als virtuele server naar het ip van de desbetreffende pc. Let er wel op dat de meeste provider niet alle poorten openzetten, dus die zal je waarschijnlijk zelf moeten configureren naar een wel openstaande poort.

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

Topicstarter
ik wil tcp/ip doormappen

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het Grote Poortmappingsverhaal

Bij een E-tech router map je bij Virtual Server. Externe poort en interne poort + IP invullen. Saven, router rebooten en klaar is michaeltje :).

[ Voor 58% gewijzigd door AtleX op 26-08-2004 10:31 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil extern bureaublad gebruike

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je wilt dus een soort van vpn / remote administrator.

Je zou dus radmin kunnen gebruiken.
Die moet je dus op je thuispc installeren, en ook op je werk.
Je moet dan de server laten draaien op je thuispc, en connecten vanaf je werk.

De poorten die radmin gebruikt zijn: 4899
Die moet je dus in je router openzetten.

Wauw, een sig!

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
tcp/ip kun je niet doormappen 8)7

als je bij je shared mappen wilt kunnen komen zou je op kunnen zoeken welke poort windows file sharing gebruikt en die forwarden

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Bij een E-tech router map je bij Virtual Server. Externe poort en interne poort + IP invullen. Saven, router rebooten en klaar is michaeltje .

wat bedoel je mee externe poort¿¿ atlex

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:34:
Bij een E-tech router map je bij Virtual Server. Externe poort en interne poort + IP invullen. Saven, router rebooten en klaar is michaeltje .

ik heb dan wel niet zo'n router maar ik kan zorgen dat bijvoorbeeld intern over mijn netwerk poort 80 of zo gebruikt word en naar buiten poort 81

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:34:

Extern -> output. De poort naar buiten :)
mag ik je vragen, om alles even door te lezen.

heb je toevallig ooit eens je e-tech manual doorgenomen :?
Daarin staan deze basics ook in :)

Wauw, een sig!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Outerspace

Outerspace

hehe , ik zie mijn reply ertussen :P

outerspace schreef op 06 mei 2004 @ 11:28:
Waarmee gaat dat ' verbinding met extern bureablad' :? Netmeeting

zie hier: Het Grote Poortmappingsverhaal

zie ook dit topic: [rml][ Win XP] Extern Bureaublad[/rml]

en ook dit topic:
[rml][ XP] Welke poort gebruikt TS webverbinding[/rml]
Verbinding maken met een andere computer via Webverbinding met extern bureaublad
Controleer of Webverbinding met extern bureaublad is geïnstalleerd en wordt uitgevoerd op de webserver. Zie Webverbinding met extern bureaublad instellen voor meer informatie.
Controleer of de clientcomputer een actieve verbinding met het netwerk heeft en of de WINS-serverservice (of een andere methode voor het toekennen van namen) functioneert.
Start Microsoft Internet Explorer op de clientcomputer.
Typ in het vak Adres de URL (Uniform Resource Locator) voor de basismap van de webserver die als host fungeert voor Webverbinding met extern bureaublad.

De URL is 'http://', gevolgd door de Windows-netwerknaam van de server, gevolgd door het pad van de map met de bestanden voor Webverbinding met extern bureaublad (standaard = /Tsweb/). (Zoals u ziet worden er slashes en geen backslashes gebruikt.) Als uw webserver bijvoorbeeld is geregistreerd bij de WINS-server als 'Beheer1', typt u het volgende in het vak Adres: http://beheer1/tsweb/. Druk vervolgens op ENTER. De pagina Webverbinding met extern bureaublad verschijnt op het scherm.

Typ bij Server de naam van de externe computer waarmee u verbinding wilt maken.
Eventueel kunt u ook de schermgrootte en de aanmeldingsgegevens voor uw verbinding opgeven.
Klik op Verbinden.
Opmerkingen

Voor Webverbinding met extern bureaublad is Internet Explorer 4.0 of hoger vereist.
Webverbinding met extern bureaublad installeren
Open het onderdeel Software in het Configuratiescherm.
Klik op Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.
Selecteer Internet Information Services en klik vervolgens op Details.
Selecteer in de lijst Onderdelen van Internet Information Services de optie World Wide Web-service en klik vervolgens op Details.
Klik in de lijst Onderdelen voor World Wide Web-service op het selectievakje Webverbinding met extern bureaublad en klik vervolgens op OK.
Klik in de wizard Windows-onderdelen op Volgende.
Open Internet-servicebeheer.
Vouw de maphiërarchie uit totdat de map naam van lokale computer\Websites\Standaardwebsite\Tsweb wordt weergegeven.
Klik met de rechtermuisknop op de map Tsweb en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op de tab Mapbeveiliging in het dialoogvenster Eigenschappen.
Klik bij Anonieme toegang en verificatiemethoden op Bewerken....
Schakel het selectievakje Anonieme toegang in het dialoogvenster Verificatiemethoden in en klik vervolgens tweemaal op OK.
Opmerkingen

U opent Internet-servicebeheer als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Programma's en Systeembeheer aan en klik op Internet-servicebeheer.
Internet Information Services wordt standaard geïnstalleerd op Windows XP Professional.
U kunt deze procedure alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder of als lid van de groep Administrators. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het netwerkbeleid misschien zo ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.
Als u een onderdeel van het Configuratiescherm wilt openen, klikt u op Start, wijst u Instellingen aan en klikt u op Configuratiescherm. Vervolgens dubbelklikt u op het betreffende pictogram.
Raadpleeg Verbinding maken met een andere computer met behulp van Webverbinding met extern bureaublad voor informatie over het gebruik van Webverbinding met extern bureaublad vanaf de clientcomputer.
poort 80 en poort 3389 moeten open staan voor een webverbinding
a.u.b. :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

marko77 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:32:
tcp/ip kun je niet doormappen 8)7

als je bij je shared mappen wilt kunnen komen zou je op kunnen zoeken welke poort windows file sharing gebruikt en die forwarden
En TCP/IP wil je ook niet doormappen.
En de shared mappen wil je al helemaal niet doormappen naar het grote boze internet toe!

Ik kan me wel voorstellen dat je dit allemaal wilt, maar je speelt met vuur, en jouw PC is een jerrycan vol benzine :-)

Sta hier even bij stil: Als JIJ erbij kan, kan IEDEREEN erbij.

Je wilt dus iets waar een wachtwoord op zit.

Dit kan VNC zijn (zoek op VNC, TightVNC of RealVNC). Hiermee kun je remote je desktop bedienen alsof je zelf achter de computer zit. Je kunt er geen bestanden mee oversturen. Lees de handleiding om erachter te komen hoe je met VNC door een firewall/router heen komt.

Het kan ook met FTP; dat is bedoeld voor bestanden. Zoek een FTP servertje op (www.download.com), maak een user+wachtwoord aan en stel in welke directories die user kan benaderen. Ook daar weer: handleiding lezen om door je firewall/router heen te komen.

G.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 11:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak :(

Kijk voor de lol eens naar de hoofdgroep (!) Netwerken, daar horen vragen als dit thuis. Let wel aldaar op de policy, je topicstart bevat niet bepaald alle info die nodig is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.