Toon posts:

WTF? Duron 800 @ 34'C stressed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet volgen. Soms zie ik dit in signatures staan :

Duron 800@ 1,05 Ghz 1,8v 34C stressed :) (GlobalWIN FOP38)

Dit is dus bijna dezelfde config als ik heb sterker nog het scheelt 0,01Ghz. Ik heb mijn Duron800@1,06Ghz draaien. Nu is mijn temperatuur 55'C stressed. Hoe komen die andere zo laag?! Zelf heb ik ook die FOP38 met Arctic-Silver er tussen.
Alles zit bij mij in een Aopen HQ-08 kast met alle fans (Sunon) er in die er in kunnen op max staante draaien en mijn mobo geeft zelf een temp aan van gem. 32'C.
Of er nou een dikke of dunne laag Artic op doe, dat maakt geen f*ck uit.

Hier wat uit mijn conclusies over dit onderwerp :

1. Ze hebben de computer in een vrieskist staan.
2. Ze hebben geen huis dus computeren ze lekker buiten met stroom afgetapt van een lantaarnpaal.
3. Ze hebben een lichte peltier er tussen hangen die ze vergeten zijn te vermelden.
4. Ze hebben wel een huis alleen vinden ze de computer zo mooi dat ze hem op het dat zetten zodat de buren hem ook kunnen bewonderen.
5. De computer staat gewoon binnen alleen hebben ze nooit van verwarming gehoord.
6. Ze meten de temperatuur met een temperatuurmeter zwevend boven de CPU.
7. Ze meten met een proggie dat niet werkt en hebben nooit gehoord van een bios om daar eens te kijken wat er staat en werkelijk gebeurd.
8. Ik doe wat ongeloofelijks fout.
9. Durons (800's) geven allemaal een andere warmte afgifte.
10. Ik stap toch maar over op waterkoeling (Is die herrie ook gelijk weg)

Wat denken jullie?

*D

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

(9)

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak het jullie wel makkelijk :) maargoed het is een antwoord heheh

Verwijderd

Topicstarter
meer mensen allemaal eens met het vorige antwoord of boeit het niet zo?!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ja ik zie ook razend grote temp verschillen.... mijn duron600@998 word met een nep orb, zonder arctic-siver , case closed, koe grazend ,1.8 volt : 58 graden

en andere hebben hetzelde (evt. met arctic silver ) en daar word ie dan 35... :? :?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad allemaal van die vage zooi...maargoed...wat te doen?! vraag me alleen af hoe het zo komt...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het mag van mij ook nog wel wat koeler:)
mijn duron 750 @ 850(t'is nog maar een begin)
op 1.6vcore gaat met de kast dicht ook richting de 50c met de kast open blijft die redelijk koel 44c
en dat nu nog met een spire koeltertje,

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

maar de max 90c die ze mogen worden lijkt me toch niet echt fijn:(
maar wat is nou een zeg maar maximale stabiele temperatuur, ik wil zelf als ik mijn duron 750 nog verder ga overklokken rond de 60c blijven...........

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik heb een Thunderbird 900@1100@1.91 v (volgens bios, is ingesteld op 1.85)

Ik heb de volgende koeling:

Spire MA 32
Y-Tech 6x6 fan die de standard koeler vervangt
1x delta 8x8 achterin
1x delta 8x8 voorin (op 7V)
Koelpaste (dat spul dat bij golden orb geleverd wordt)

In windows wordt m'n CPU max 27 graden, tijdens games/3d mark max 40 en toen ik gister een Koe instalde werd m'n CPU max 46

Verwijderd

Het antwoord is hartstikke simpel!

Kijk bv eens naar 2 mobo's > abit kt7 <> Asus A7v

Kijk eens waar ze de temperatuur mee meten?

De ene ntc/ptc moet je naar beneden buigen de andere zit echt op het mobo.... en weer een andere (a7v rev1) moet je op je koeler plakken.

Waar op je koeler?? de een plakt hem direct aan de onderkant 1 cm van de core af..en de ander 1,5 cm....maakt ook al weer uit!

Daar zit al een verschil....dan weet ik niet hoe het zit met het device wat daadwerkelijk wat doet met de waardes die de ntc/ptc afgeeft, maar daar zal vast ook per merk een andere voor gebruikt worden (kijk maar naar temperatuur instellen bij motherboard monitor)

Dan heb je nog het feit dat bijna geen duron/athlon hetzelfde is!! De een haalt 600@1000 de andere nog niet eens 800...dus dan zie je dat wel terug in de temperatuur meting!

Ik heb zelf ook met dit probleem gezeten....
een ma324-15 spire koeler met een D800@1000 werd 60gr stressed...
zelf prut eronder > 58/57
gepolijst > 54
80mm koeler erop > 47!

Je kan er echt helemaal geen pijl op trekken...het enige wat ik als richtlijn zou houden is.....60 graden de limiet!

succes

Verwijderd

Tsjah..

Als er niet bij staat wat de ingaande lucht van de koeler is,zeg maar de temp die de mobo sensor aangeeft, en of de kast (En het raam >:) ) open staan, zegt het allemaal niet zo veel. .. zeker nu in de winter

Maar sommige mensen zijn zo eerlijk om aan te geven hoe koud het in de kamer is...
8-)

Verwijderd

ja was ik nog vergeten.

Dat is zeker ook belangrijk....

Maar eeh belangrijker nog.....als het maar werkt..!

Verwijderd

[b]
1. Ze hebben de computer in een vrieskist staan.
2. Ze hebben geen huis dus computeren ze lekker buiten met stroom afgetapt van een lantaarnpaal.
3. Ze hebben een lichte peltier er tussen hangen die ze vergeten zijn te vermelden.
4. Ze hebben wel een huis alleen vinden ze de computer zo mooi dat ze hem op het dat zetten zodat de buren hem ook kunnen bewonderen.
5. De computer staat gewoon binnen alleen hebben ze nooit van verwarming gehoord.
6. Ze meten de temperatuur met een temperatuurmeter zwevend boven de CPU.
7. Ze meten met een proggie dat niet werkt en hebben nooit gehoord van een bios om daar eens te kijken wat er staat en werkelijk gebeurd.
8. Ik doe wat ongeloofelijks fout.
9. Durons (800's) geven allemaal een andere warmte afgifte.
10. Ik stap toch maar over op waterkoeling (Is die herrie ook gelijk weg)
1. Nee, lijkt me wel leuk >:)
2. Neh, alhoewel, met die sneeuw die er nu ligt krijg je je duron wel lekker koud... :)
3. Helemaal geen peltier...
4. Ook niet. De buren hebben geloof ik een eigen, maar hij is wel mooi ja... 8-) (soort blauwe voorkant)...
5. Op mijn zoldertje is het idd het kouder dan in de rest van het huis, maar het vriespunt heb ik nog niet gehaald... >:)
6. Temp. sensor zit gewoon op normale plaats (MSI K7T Pro 2)
7. Ik check altijd de bios en MBM5
8. Dat lijkt mij de enige optie... >:)
9. Kan ook (als jij net een goede 600 hebt)
10. Is zeker leuk... :P

Verwijderd

deze jongen heeft ook een duron op 1100 rennen en die is 35 graden met alle fans een fob38 case temp is 19 graden en dat lo0pt op tot hoogsten 20 dus kan wel en geen pelt maar gewoon geluk dat die van mij wat minder wamte afgeeft btw heb wel de onderkant zeer mooi gepolijst scheelde ff 7 graden plus dat ik die termopad eraf hef gehaald

Verwijderd

hoe gaat dat polijsten dan in z'n werk?
en wat polijst je dan?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Komt me bekend voor... ik houd niet van warmte......

Verwijderd

Topicstarter
hmm er wordt toch nog het een en ander gepost.
Het komt er bij mij op neer dat elke Duron verschillend is.
Ik ben gelijk bereid een andere te halen en te kijken wat daar uit komt ;)
Maargoed, ik wacht nog even af op een leuke prijsdaling. met 1060Mhz heb ik niks te klagen alleen als die herrie van de fans kan wel wat minder als je het mij vraagt |:(
maargoed waterkoeling is mijn volgende optie zoals ik al zei....

:Z

Verwijderd

core met heel fijn schuur papier en dat gata vij een voudig proc inpakken behalve cre en dan schuren maar he en de onder kant van je koeler die met korrel 600 dan 800 en dan met metaal polijst en gaan met die banaan en je proc hoeft niet altijd zie je vanzelf en ja het scheeld

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Hmm..wel interessante topic!!

ff mijn stats:
Duron 800@950, 44 C stressed, Abit Kt7 met grote Coolermaster erop..

Vraag anders ff aan iedereen die een Duron 800 heeft of ze hun temp willen posten.
Kan je een grafiekie maken.
Uit statistics kan je heel veel aflezen!!
:)

McFraGG de gekste !!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Okay mag een duron 750 ook:?:?
de mijne: 750@850(voorlopig)
en stressed 44c mobo 29c dit alles met alleen de kast open aan een kant, geen extra fans en alleen maar een spire MA324-15
met de kast dicht 51c en 31c

Verwijderd

Mijn Duron 600 (ja sorry tis een 600) op 1081 MHz (10.5 * 103) en 1.85V met een GlobalWin FOP32-1 is 41°C idle en 47°C stressed.

wilde dat gewoon effe delen met jullie ;)

Durondude

• stok
  • Niet online
Hmmm..als ik dan bij mij kijk: omgevingstemp in de kast: 26 oC. CPU is 28 oC :) met }:O
CPU is een Duron 700@7oo (sorry! nog geen tijd gehad om te oc-en). En m`n mobo is een Abit KT7-RAID. `k heb op m`n CPU een spire MA324-15.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ik heb ook een 800 @ 980 en die wordt 51 c stressed met superorb

Turn it off and on again.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

M'n duron750@850 nu op 45c met de kast dicht:) de spire heatsink voor zien van een snelle sunon fan:) +/-4900rpm tegen de +/- 4200rpm eerst scheelt toch weer een paar graden
was eerst rond de 50 en nu dus 45:)

Verwijderd

Als iemand een goedkope koeler wil maken heb ik wel een tippie......

koop een ma324-15 (NIET DE 20 daar past het niet op!)koeler van spire....haal de fan eraf (en schroef hem op je mx ofzo)
Neem een oude voeding en sloop de ventilator daaruit.....

Neem 2 draadeinden buig die op die manier omhoog dat je f80mm fan erop past en voila...
klaar is klara!

Dit heeft mij heeeeeel wat graden gescheeld en meer dan een superdure koeler van 50-100 piek!

Voor iedereen die geinteresseerd is in foto's mail me @:
iwantje@zonnet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heel wat graden maar kan je wat posten in de zin van :

Eerst was hij 70'C en nu nog maar 25'C ;)

hehe

Verwijderd

Héé goed idee. Ik zal ff mailen :)

Ik heb maar meteen even gekeken, moet kennen... 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 10:35 schreef CRiViT het volgende:
Heel wat graden maar kan je wat posten in de zin van :

Eerst was hij 70'C en nu nog maar 25'C ;)

hehe
LOL
Hij zee toch "80 mm fan", geen waterkoeling :9~

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Duron 800 @ 1000, 37C stressed, CoreV 1,6.
KT7 mobo met de sensor drukkend tegen de CPU, met arctic silver er tussen. Koeler (ook weer met Arctic Silver) is een Taisol CGK742092.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Ik kan je hoge T misschien wel verklaren:
Je temperatuur in de kast zelf lijkt mij heel erg aan de hoge kant!
Misschien een verkeerde airflow?
Kan je simpel uitproberen door je kast open te maken en te kijken of de T daalt. Uit mijn praktijk blijkt dat de CPUtemp zo'n 15-20 graden hoger is dan de case-temp
Als je case-temp dan 32 graden is, is het niet vreemd dat de cpu-temp 52 graden is.

Verder nog: polijsten (zoals eerder gezegd; heb ik nog niet gedaan)
heatsink + core GOED schoonhouden VOORAL van vette vingers!
koelpasta superdun aanbrengen; met een nieuw scheermesje ofzo.

hier dan mijn config (mijn raam is dicht!)
KT7, FOP38, Duron800@1045, V=1,85
case-T=20
CPU-T=40 (stressed)
owja.. eerst wassie (met standaardkoelertje) bijna 60 graden, maar toen liep ie ook nog maar op 900MHz)
Pagina: 1