Mercury IMAP oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik heb hier Mercury geinstalleerd die de volgende taken heeft.

Ophalen van e-mail van diverse pop accounts en die via IMAP beschikbaar stellen. Tevens het versturen van e-mail dmv SMTP relay via Mercury.

Nu heb ik de volgende vragen hierover.

Is het mogelijk om 'sent items' via IMAP weer te geven. Dus dat de verzonden berichten ook bewaard blijven.

Ik snap niet hoe de structuur met mappen bij Mercury in elkaar steekt. Ik kan wel mappen maken naast post vak in om een en ander te ordenen, maar de mappen zijn niet in de directories terug te vinden op de server. Kan iemand me dit uitleggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoicks op 26-08-2004 10:23 ]

• Hoicks
Niemand die me hier bij kan helpen?

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

macnerd

No Apples please :-)

In de programmamap Mercury staat een map MAIL, met daarin submappen voor alle in Mercury gedefinieerde gebruikers. In de map van een gebruiker bestaat alles uit bestanden, dus ook voor IMAP-folders. Misschien kun je daar eens gaan kijken. Voor meer informatie over de bestanden, kijk hier: http://home.kabelfoon.nl/~jaabogae/han/pf_pmfiles.html
Hoewel het over Pegasus Mail (client) lijkt te gaan, gaat heel veel ook op voor Mercury Mail (server). Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn deze van de zelfde maker, David Harris.

Ook bij IMAP kan verzonden mail bewaard worden, maar dan moet je wel vanaf dat account verzenden.

Bij ons op de zaak hadden we veel problemen met Mercury, al weet ik niet meer wat. Het was i.i.g. niet echt betrouwbaar. Wij zijn daarom overgestapt op Hamster Mail voor IMAP, maar Mercury haalt alle mail binnen, verdeelt het o.b.v. aliassen, filtert spam etc.. Hamster haalt simpelweg via POP3 z'n mail op bij Mercury. Beetje houtje touwtje, maar het werkt al een paar jaar als een zonnetje :)
Enige nadeel van Hamster Mail is dat het niet goed samengaat met MS Outlook omdat Outlook verschillende accounts door elkaar heen synchroniseert. Outlook Express haalt alles na elkaar op, en dat gaat dus wel goed.

MacNerd

• Hoicks
Bedankt. Dat geeft idd een behoorlijk inzicht over waar welke bestanden voor dienen.

Nu nog even uit zien te vogelen hoe ik 'sent items' kan opslaan op de server.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoicks op 30-08-2004 09:48 ]