Toon posts:

usb / firewire externe HDD mxtor / lacie / WD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha mensen

ja dit is al weer de zoveelste topic over externe schijven, maar ik kan er geen wijs meer uit.

Ik heb de volgende vraag.

Ik wil n externe HDD maar weet niet welke ik moet kopen , dit omdat de ene te warm word de andere instabiel is etc etc etc

-Maxtor onetouch 250 GB
-WD mediacentre 250 GB
-WD lightup 250 GB
-lacie FA porsch 250 GB
-LaCie Big Disk Extreme 320 GB

wat is hier de beste HDD van met t budget van maximaal 350/400 euro

aansluitingen usb en firewire op laptop 2,4 GHZ 512 intern 40 GB HDD

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik zou persoonlijk voor de Lacie schijven gaan. Die zitten namelijk in een stalen behuizing en kunnen hun warmte goed kwijt. Draait hier ook al heel lang superstabiel.

Die WD Mediacentre is een gigantisch lomp groot ding. Hij ziet er uit als een 5,25" apparaat in een externe behuizing. Beetje te veel van het goede.

Ik had hier laatst ook zo'n ding van Freecom. Zag er wel mooi uit, niet duur, maar wederom kunststof materiaal met een ventilator die een ontzettende bak herrie maakte.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
heeft de lacie wel een ventilator dan?

en welke van de 2 zou ik moeten nemen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 13:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb verleden week de MyCom aanbieding gekocht, een MyCom behuizing met een 200 GB schijf voor Euro 189,-
In de behuizing (alleen USB 2, geen Firewire) zit ook nog een 2 poorts USB hub + een 6-in-1 cardreader. Er kan ook een grotere schijf in, behuizing heeft geen fan en wordt redelijk warm bij continue schrijven/lezen.
http://silverapp1.mycom.n...uctID=70560&productType=1

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
die van mycom wilde ik ook nemen, maar ik weet niet precies wat de maximale schijf is die erin kan enzo, en hoe da zit met formateren, daarom wilde ik een complete externe HDD kopen

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 13:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De grens waar sommige externe behuizingen last van hebben is 128 GB, je moet LBA48 ondersteuning hebben om boven deze grens uit te komen. De grens van LBA48 is (volgens de FAQ) 144 miljoen GB.
De MyCom schijf heeft ondersteuning voor LBA48, anders deed de 200 GB schijf het niet, je kunt er dus elke schijf in stoppen die nu te koop is, ook 300 GB, als hij maar pata is, en niet sata. "Ouderwetse" brede IDE aansluiting in plaats van zijn klein seriele ATA plug.
Schijf erin stoppen gaat makkelijk, in totaal 4 schroeven. Daarna wordt hij gewoon herkend door windows en daarna even formateren. Ik denk dat de technische dienst van MyCom je daarbij wel wil helpen. Je kunt die laptop zo meenemen.

De mijne hangt ook aan een laptop (je weet toch wel dat de behuizingen met een 3,5 inch schijf een losse voedingadapter hebben? je kunt hem dus niet mobiel gebruiken op je laptop).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was me bekent dat ze een voeding hebben op t stroomnet, maar t is puur om data uit te wisselen met vrienden mp3's films en programmas, en mn laptop schijf is maar 40 gieg dus vandaar

Verwijderd

Topicstarter
hebben de lacie externe HDD's een vertilator in hun case

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:50

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb 2 lacie's porsche design 2*160 gig.. deze worden warm maar niet heet. ze hebben geen fan intern ma is ook ni echt nodig Imo

binnekort nog 2 lacie 250gig en een 500gig

als je echt 1337 wil doen ga dan woor de 1Tb externe schijf van Lacie

www.weefab.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:40:
ja dat was me bekent dat ze een voeding hebben op t stroomnet, maar t is puur om data uit te wisselen met vrienden mp3's films en programmas, en mn laptop schijf is maar 40 gieg dus vandaar
Tsja, als dat de bedoeling is denk ik dat je toch een beetje draagbaar schijfje wil. Zoek gewoon wat rond. Heel veel behuizingen hebben een fan. En hou er rekening mee dat constant schrijven bij élke schijf extra warmte geeft.

Ik blijf er over bezig, maar ik vind mijn systeem best wel handig. Ook voor een beetje mee onder de baan te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG
Het lijkt mij handig om een systeem te zoeken waar je makkelijk een schijf kan insteken. Op die manier kan je goedkopere schijven gebruiken. Want hoe je het draait of keert, systemen zoals Maxtor en Lacie betaal je echt veel voor de behuizing.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb zelf juist een lacie 160gb gekocht, hij maakt een erg solide indruk. imho niet duur, €225 incl. bezorgen. heeft 3 interfaces: firewire400. firewire800 en usb2. ik kwam er juist achter dat je hem middels usb niet kan aansluiten op een win'98 systeem (xp en usb1 kan wel volgens de handleiding). dat is wel een minpuntje vind ik. met fw moet het wel kunnen maar dat is niet bepaald common bij windows systemen, en zeker niet bij mensen die nog win'98 gebruiken.

verder kan ik er niets over zeggen, gisteren had ik amper tijd om 'm te formatteren en hier op 't werk doet hij het niet aangezien we hier nog met win'98 zitten :X

met een hamer past alles

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 13:36
Die Lacie schijven moeten zowieso met usb 2.0 snelheid kunnen werken hoor. Ik denk ook wel onder win 98 (zeker onder win2k en xp).

Natuurlijk kunnen ze in alle gevallen wel op usb 1 snelheid werken indien de controller (op het moederbord) dit enkel ondersteund.

• Punksmurf
uit de handleiding van m'n drive:
USB will not work with either Windows 98 SE or Windows Me.
USB2 misschien wel, ze doen er een beetje vaag over :/ maar de meeste win98 pc's hebben ws geen usb2 ...

met een hamer past alles

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Dan zitten ze volgens mij gewoon een potje te liegen in de handleiding, ik heb er hier op dit moment een aan een windows98 compu hangen. Gewoon de standaard usb-mass storage drivers geinstalleerd en gaan.

//Z

• Punksmurf
offtopic:
hier doet hij het echt niet :/ ook niet met standaard drivers
wat voor drive heb je zebra? (ik d2 160gb, triple interface)

nou ja ik ga zo nog wel ff klooien want ik moet deze bestanden nu mee... :/
(wat ook de reden was dat ik hier in O/IOC kwam kijken maar ik heb nog steeds niet gezocht :X)

edit: wellicht heb jij usb2?

[ Voor 28% gewijzigd door Punksmurf op 27-08-2004 16:06 ]

met een hamer past alles

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik heb zeker geen usb2, oud P3 bordje op werk.

Ik heb een 80 Gb (300698U)

Van de website van Lacie: Supported OS : Windows 98 Second Edition, Windows 2000, Windows Me or Windows XP; Mac OS 9.1 or Mac OS 10.2.1 and greater

Ik heb dus wel W98 Second Edition.

//Z

Verwijderd

Topicstarter
maar eventjes over de topic

onetouch maxtor of lacie, en dan de complete kits

wat is de beste

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12 10:40

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik zelf heb een Maxtor Personal Storage 5000XT 250GB HD. Die draait hier al ander half jaar 10 uur per dag. Als voor beeld ik heb ook een paar S-ATA 250GB van Maxtor die worden dubble zo warm.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
UNICRONBOT schreef op 02 september 2004 @ 17:18:
Ik zelf heb een Maxtor Personal Storage 5000XT 250GB HD.
heb ik ook, werkt als een trein, geen enkel probleem mee gehad.
Zit geen actieve koeling op, is imho ook niet nodig, bij flink gebruik wordt hij handwarm.
Plastic behuizing voelt stevig genoeg aan, en rubber voetjes dempen tegen resoneren wanneer je hem bovenop je pc zet.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een maxtor onetouch, die zitten in een aluminium behuizing en kunnen aan usb2 en firewire. Ik gebruik hem puur voor backups en storage, hij draait dan ook niet continu. Als ie aan staat moet ie flink schrijven of lezen maar meer dan handwarm word ie niet dus qua koeling zit het wel goed. Ik gebruik hem via firewire en hij gaat best snel, zo'n 30 a 35 MB per seconde.
Pagina: 1