iPhoto maakt geen connectie met camera

Pagina: 1
Acties:

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Oi! Ik had eind 2003 een probleem met het importeren van foto's vanaf m'n camera, waarvan ik eigenlijk dacht dat het probleem uniek was en dus alleen op mij van toepassing was. Totdat ik gisteren een collega sprak (die sinds afgelopen weekend op mijn aanraden met Apple bezig is) die tegen het zelfde is aan gelopen!

Heeft een van jullie het volgende wel eens megemaakt en, zo ja, wat heb je d'r aan gedaan?

Het is bekend dat je user accounts kan limiteren in welke applicaties zij wel/niet uit kunnen voeren. Als je dit inschakelt en een user rechten geeft op bijv iPhoto en Image Grabber (of hoe het ook alweer heet), dan kan die user geen foto's importeren vanaf zijn/haar digitale camera. Zelfs wanneer je deze user rechten geeft op _alle_ applicaties uit de lijst, dan lukt het nog niet. Plug je de camera in, dan start iPhoto bijvoorbeeld ook niet automatisch.

Zet je nu de restricties uit (je zegt in wezen het zelfde: deze user mag alle applicaties uitvoeren), dan lukt het dus wel. Het lijkt wel alsof er ergens nog iets beperkt word, wat OS X niet ziet als een applicatie.

Dit probleem ben ik zowel in Jaguar als in Panther tegen gekomen. In Jaguar liep het zelfs zo ver door dat je in dezelfde situatie ook de Help Browsers niet kon starten (men kreeg elke keer de melding dat er geen hulp bestanden konden worden gevonden voor de applicatie).

Dus... Iemand dit al eens tegen het lijf gelopen?

Liege, liege, liegebeest!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Er is volgens mij een 'kicker' voor iPhoto, maar dat zou ik vanavond eens even moeten nakijken.

Als alles aantikken niet helpt dan zal het een daemon proces zijn, en zit er niet anders op dan die gebruiker toch alle rechten te geven, denk ik.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Liegebeest
Damn dat zou zuigen.

1) Die gebruikers zijn mijn collega's computer-analfabete ouders en zus. Die _willen_ we juist inperken in wat zij mogen.

2) Dit is natuurlijk ongelooflijk idioot als dit "works as designed" is. Dit hoort toch gewoon mogelijk te zijn, niet? Lijkt me een lelijk foutje van Apple.

• Liegebeest
Hmmz... Eindconclusie op Ars Technica is dat men helemaal geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken, muv idd het daemon idee..

Men suggereert dat ik maar eens contact op moet gaan nemen met Apple, wat ik dan ook maar doe :) Toch vreemd dat zoiets als dit onopgemerkt is gegaan in alle versies van Panther en op z'n minst een aantal versies van Jaguar...

Later meer nieuws dus.

• Liegebeest
Damn zeg! Normaal ben ik de persoon die mensen zegt de search te gebruiken ipv meteen gewoon iets te vragen. Maar nu tuin ik er dus zelf in... Binnen tien minuten vond ik het volgende artikel bij Apple Support: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25736
Importing photos in iPhoto or Image Capture as a limited user

You can set up a limited user's account so iPhoto or Image Capture can import photos.

Follow these easy steps if a user can't import photos from a digital camera because the camera isn't recognized:

From the Apple menu, choose System Preferences.

From the View menu, choose Accounts.

Select the limited user account you want to give camera access.

Click Limitations.

Select "This user can only use these applications," if it isn't already, and make changes to the application limits, if desired.

Click Locate.

Navigate to /System/Library/Image Capture/Devices/.
Select all the items in this folder.
Click Add.
Dus... Weer een mysterie opgelost door Scooby Doo en de bende...