Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Experts,

Ik heb thuis XP Home SP2 draaien en heb een probleem met mijn Belkin BlueTooth USB adapter. Hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Op mijn werk volgens het boekje de software bij de stick geinstalleerd; aangesloten; etc. ging prima. (daar draait XP Pro Corp SP1)

Thuis ook geprobeerd, maar op het moment van aansluiten begon MS zelf drivers te installeren (en week dus van mijn installatie handleiding af op eigen initiatief)

Nu krijg ik dus ineens twee BlueTooth icoontjes in mijn IconTray. 1 van Belkin die niet werkt met de drivers die door MS zijn geinstalleerd en1 van van MS die wel werkt maar niet de protocollen kent die ik juist wil hebben.

Van alles geprobeerd! uninstallen, herinstallen , omgekeerde volgorden van aansluiten en installeren, drivers weggooien, andere USB poort (was wanhopig aan het worden)..... niets helpt.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat MS de drivers pakt die IK aanwijs en niet op eigen initiatief maar drivers kiest?

Veel dank,
Ivo.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit probleem heb ik dus ook met mijn Belkin bluetooth adapter. Ik heb XP pro sp2 draaien op de pc, en krijg ook 2 icoontjes, en geen van beiden werkt inderdaad. Als ik in de device manager check, zie ik ook dat hij MS drivers gebruikt voor de adapter, ipv de belkin. En ik krijg op geen enkele wijze XP zover dat hij de belkin drivers gebruikt :s Het gekste nog is, dat als ik em installeer op mijn laptop (xp home sp1), hij gewoon werkt zoals het hoort! Het lijkt dus overduidelijk op een SP2 probleem, maar hoe op te lossen? :?

Een google search leverde mij een heel naar antwoord op Amazon.com op:
When I contacted Belkin Tech Support, I was told that the problem was caused by the Microsoft Service Pack 2. According to Belkin, Microsoft has included their own version of Bluetooth in SP2, and it is not compatible with the Belkin adapter. When I asked for their suggestions, they replied that I should "uninstall SP2." They told me that SP1 "works with some devices," and XP works with everything. I asked when they were going to update their drivers to work with this adapter, and they said that they didn't know. "Microsoft had not yet published their interfaces." My feeling was that as far as the company Tech Support was concerned, the device works OK with XP original, so any problems I am having are just my tuogh luck.
Dit lijkt me toch niet kunnen? Ik ga nu proberen om de adapter zonder de belkin drivers te installeren te gebruiken, maar anders lijkt het dus alsof ik flink pech heb... :'(

Ik heb het opgelost! :D

Na nog meer intensief googlewerk vond ik dit pdf bestand! Dan kan je XP forceren om jouw driver te gebruiken. Daarna werkte hij meteen, en het irritante 2e bluetooth icoontje verdween ook direct!

Ik zal Belkin dit bestand ook es ff mailen, dan kunnen ze dat bij hun (lege!) FAQ neerzetten op hun site... |:(

[ Voor 63% gewijzigd door Cloud op 22-10-2004 11:55 . Reden: toevoeging -> opgelost! ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Misschien is het een idee om SP2 te uninstallen (of systeemherstel te gebruiken), dan de Bluetooth adapter te installeren en vervolgens SP2 opnieuw te installeren. Het lijkt me sterk dat SP2 de driver die reeds geinstalleerd is gaat vervangen.