Toon posts:

[HTML] tabel/formulier uitprinten

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het iedereen,

ik ben bezig met het bouwen van een website in html (tis easy, maar dynamisch was geen vereiste). Nu wil ik ervoor zorgen dat een gedeelte van een pagina, hetgeen wat in een tabel of formulier staat (net wat makkelijker is), uitgeprint kan worden.

De printbutton heb ik in een formulier gezet, de source is hieronder te vinden:

<form><input type="button" align="center" value="Print Tips" name="PrintBtn" onClick="window.print()"></form>

Als ik dit doe, print hij dus ligischerwijs de hele page. Mijn vraag is of er een functie bestaat die alleen het formulier afdrukt, zodat je niet alle navigatie buttons enz. erop hebt staan.

Ik hoor het graag, coaster

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Dit soort vragen horen bij de buren -> [WG]
2. Groeten hoeft niet
3. Je kan met CSS een media="print" opgeven. Deze wordt alleen gebruikt op het moment dat je wilt printen. Je kan nu dus alles invisible maken, behalve je form (elementen). :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al overplaatsing aangevraagd, sry

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:29:
ja ik heb al overplaatsing aangevraagd, sry
offtopic:
Je hoeft je niet te verontschuldigen... Ik zeg het alleen maar zodat je voortaan weet dat Clientside vragen hiernaast horen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

In je HTML pagina:

code:
1
2
<link href="screen.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen">
<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

En dan in je print.css:

code:
1
2
ul, img, p, ... { display: none; }
form, table, td { display: block; }

[ Voor 45% gewijzigd door OkkE op 26-08-2004 09:37 . Reden: wat toevoegingen.. ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op 26 augustus 2004 @ 09:36:
In je HTML pagina:

code:
1
2
<link href="screen.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen">
<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

En dan in je print.css:

code:
1
2
ul, img, p, ... { display: none; }
form, table, td { display: block; }
okay, thnx...ik ben op gebied van css aardige n00b, klein beetje uitleg??

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:40:
[...]

okay, thnx...ik ben op gebied van css aardige n00b, klein beetje uitleg??
Je geeft per medium een apparte stylesheet op. Zo kun je voor het scherm (screen) hele andere instellingen mee geven als voor het printen (print), of welk ander medium dan ook.

Dan geef je in je print-css aan dat hij alle elementen die je niet wil laten printen moet verbergen door de display:none; en geef je aan welke elementen wel geprint moeten door display:block; :)

Je kunt zelfs ook alle andere css-codes gebruiken. Zo kan in je screen-css de kleur op rood staan (color:red;) terwijl het bij het printen zwart is (color:black;).

[ Voor 1% gewijzigd door OkkE op 26-08-2004 09:45 . Reden: typos ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

ik heb misschien een leuk scriptje:
http://javascript.about.com/library/scripts/blprintready.htm

Die heb ik ook gebruikt voor een website die ik gemaakt heb
je zet rond het gedeelte wat geprint moet worden een <div> tag staat allemaal op die website.
Komt er op neer -> dat alles wat binnen die tag staat wordt geprint
met preview!
heel eenvoudig maar effectief! 8)

• OkkE

OkkE

Ik vind persoonlijk de CSS manier beter. Ten eerste omdat een aantal mensen JS uit heeft staan, ten tweede vooral omdat je imho niet vrij genoeg bent. Met CSS kun je ook nog een andere opmaak geven aan wat geprint moet worden. Plus dat je niet alleen weer in een nieuwe DIV hoeft te zetten. :)

Pagina: 1