Toon posts:

[XFX 6800] lage frame rates in Doom III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe computer in elkaar gezet en alles behalve de videokaart werkt naar behoren. De videokaart die ik heb is de

XFX 6800 128mb Dual DVI

Ik heb deze gekozen om zijn twee DVI uitgangen aangezien ik twee TFT's heb maar dit is al de tweede kaart die niet goed is. De eerste gaf allemaal artifects bij 3d toepassingen en heb ik omgeruild. Deze (nieuwe) geeft rotte temperatuur indicatie. Direct na het opstarten is de temp. 156 graden. Echter wanneer je een beetje aan de kaart gaat 'rommelen' dan zakt de temp. naar een 'normale' 57 graden en verspringt na verloop van tijd weer naar een hogere waarde. Het lijkt mij gewoon een slechte verbinding naar de temp. sensor. Deze gaat dus ook zeker terug.

Maar goed, het echte probleem is dat ik met doom 3 wel erg lage frame rates krijg. Ik heb 1024x768 medium quality ingesteld en het is niet te spelen. Soms frame rates van 40 fps maar als er wat anders beweegt dan loopt het terug tot 2 fps. Dit lijkt voor geen meter te kloppen. Ook de "timedemo demo1" loopt voor geen meter in deze stand.

???? WAAR ZOU DIT DOOR KOMEN ????

Heb het wat te maken met de temp. uitlezing of ligt het aan de combinatie met mijn MB. De rest van m'n PC is opgebouwd uit.

1x Asus K8N-E deluxe (nForce3 250 gb)
1x AMD64 3000+
2x 512 Kinston Value ram 2.5
1x XFX 6800 128mb dual DVI
2x Iiyama E431 TFT
1x Maxtor 160 Gb SATA
1x NEC 2510A DVD brander

Ik zie hier ook wel eens van die benchmark resultaten. Waar kan ik die programma's vinden en zijn deze gratis om te gebruiken. Aquamark en 3dmark of zo, dan kan ik mischien wat gerichter vergelijken.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

Heb je dit probleem ook met andere spellen die veel van de videokaart vragen?
Hier heb je trouwens 3dmark 2003 (gratis te gebruiken)
http://www.we-dare.nl/modules.php?module=3dmark
vergeet niet de patch.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
ALs die xfx 156 graden wordt, dan gaat deze natuurlijk keihard in de terugklok ankers. Athans hij denkt het dan, het lijkt me sterk dat met jouw cooler deze niet goed op de gpu zit.

Verwijderd

je moet ff een autoexec maken voor doom. ik had eerst ook jouw probleem met mn 9800XT; ik draaide m op 640 x x480 om t speelbaar te maken. in de standaard autoexec staat geloof ik iets waardoor hij maar 20 mb geheugen gebruikt 8)7 |:( .

dit is mijn autoexec.cfg:

seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useCompression "1"
seta image_downSizeLimit "512"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_downSizeBumpLimit "512"
seta image_downSizeSpecularLimit "128"
seta image_downSizeBump "1"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_downSize "1"
seta image_forceDownSize "1"
seta image_roundDown "1"
seta image_lodbias "0"
seta r_preload "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_skipBump "0"
seta r_skipSpecular "0"
seta r_multiSamples "0"
seta r_shadows "0" // NOTE
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta g_projectilelights "1"
seta g_bloodEffects "1"
seta g_decals "0"
seta g_showBrass "0"
seta g_muzzleFlash "0"
seta g_showPlayerShadow "0"
seta image_anisotropy "1"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"

zet deze ff in je base directory en hij loopt waarschijnlijk pimp-a-licious op 1024x768.

btw, ik zou de koeler ff van je kaart halen, kijken of ie wel goed aansluit / genoeg (niet te veel) psta etc, als dat niet helpt; RMA die bitch!

l8rr

Verwijderd

En dan eerst de koeler eraf halen voor je 'm gaat rma-en! Strak plan 8)7

Verwijderd

@ zoneseek

is dat zo moeilijk dan? ik heb zelf nog nooit een geforce 6800 gehad, maar bij n radeon gaat dat super makkelijk (erop en eraf)..

anders RMA je m zonder naar de koeler te kijken.. kan ook..
Pagina: 1