Abit IC7 start niet op met ATI 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb met de search diverse zelfde problemen gevonden, alleen bij geen één topic staat een oplossing :'(

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Abit IC7 tweedehands gekocht. Nu wilde ik met een SATA schijf Windows gaan installeren. Helaas zag ik geen beeld met mijn ATI 9800 Pro in het AGP slot. Ik heb diverse malen de bios gereset. Nog steeds niks.
Toen een ouder PCI videokaartje gepakt en yep, alles werkte. Geen probleem. Toen maar eens een oudere AGP SIS 32 Mb kaartje erin gedaan (passief gekoeld) en deze deed het gewoon 8)7

Toen maar weer de ATI 9800 Pro erin. En wat me nu opviel was dat de fan niet draaide. En uiteraard geen beeld..... ik begrijp het niet. Misschien heeft het met het voltage van de AGP poort te maken?
Ik heb in de bios al diverse settings geprobeerd, maar niks hielp.

Iemand nog een idee ??

[ Voor 5% gewijzigd door mjhzenden op 26-08-2004 08:19 ]

Verwijderd

Is de 12v aangesloten op de videokaart

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 08:42:
Is de 12v aangesloten op de videokaart
Yep die zit er op.... valt me nu in dat misschien die tak wel geen stroom krijgt.. zal ik thuis even naar gaan kijken!

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Heb gisteravond nog even geprobeerd met een FX5700. Hier zit geen aparte voedingsstekker op ... ook deze wil geen beeld geven, en ook gaat de fan niet draaien van de videokaart 8)7
Ik kom er niet meer uit.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Nu een Zalman voeding erop gezet. Nog steeds wil de fan van de videokaart niet gaan draaien. En geeft dus geen beeld. Maar wel met een oudere SIS AGP kaart.
Iemand een idee??

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
Probeer eens je bios te resetten. Haal de batterij eruit en zet de jumper even 3 minuten in het andere gaatje ( staat in het boekje uitgeled) doe na 5 min de batterij er weer in. Staat ook in het boekje uitgelegd. Anders moet je even met PCI kaartje rebooten en even je bios flashen. Op de site van Abit zelf staat een handig programmatje waarmee je in windows je bios kan flashen.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
mjhzenden schreef op 27 augustus 2004 @ 17:00:
Nu een Zalman voeding erop gezet. Nog steeds wil de fan van de videokaart niet gaan draaien. En geeft dus geen beeld. Maar wel met een oudere SIS AGP kaart.
Iemand een idee??
Niet alle AGP versies zijn compatible met elkaar.....
Staat ook uitgelegd in de Radeon of mobo manual geloof ik, ik zou het maar eens na zoeken.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Net nog maar eens een reset gedaan. Batterij 10 minuten eruit, en cmos omgezet. Ik heb alles eraf gehaald, alleen het noodzakelijke zit erin. Weer wil hij geen beeld geven met de FX5700 of de 9800Pro.

8)7

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Niemand een idee??

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Denk dan toch dat je AGP poort kapot is aangezien een PCI kaartje het wel doet..en die 2 AGP kaarten niet.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
BvK P4 schreef op 28 augustus 2004 @ 21:47:
Denk dan toch dat je AGP poort kapot is aangezien een PCI kaartje het wel doet..en die 2 AGP kaarten niet.
Dat vermoeden heb ik ook zeker. Maar daar kan je zelf dus niks aan doen? Wel een raar iets. Waarschijnlijk en voltage probleem naar de AGP poort toe.

Verwijderd

Te weinig power in je pc!
Zeker een 250 wt voeding?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
Rey Nemaattori schreef op 27 augustus 2004 @ 17:36:
[...]

Niet alle AGP versies zijn compatible met elkaar.....
Staat ook uitgelegd in de Radeon of mobo manual geloof ik, ik zou het maar eens na zoeken.
Ik heb hier ook een 9800 pro @XT in me pc gehad en heb zelf ook een IC7 dus hij zou het wel moeten doen...
Pagina: 1