Toon posts:

gkrellm en hotmail/Gmail

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke nogal een newbie vraag en idd ook een beetje een help ik kom er niet uit topic, maar omdat ik al een tijdje aan het googlen ben geweest stel ik hem toch maar even.

Ik heb pas geleden gkrellm weer eens gedownload en geinstaleerd en nu viel het me op dat de mailchecker ook imap support heeft en aangezien hotmail en Gmail volgens mij imap based zijn lijkt het mij dat ik dan hiermee moet kunnen checken of er mail op de servers staat. De grote vraag is echter hoe bewerkstellig ik dat zonder dat ik een fetchprogramma hoef te installeren die de mail van te voren al ophaalt ( heb hotwayd en hotsmptd al) en configureren, want het enige wat ik wil bereiken is dat ik kan zien of ik mail heb op mijn hotmail of Gmail account.

Ik heb nl geen idee wat ik als server moet instellen mij lijkt gewoon www.hotmail.com met daarnaast je hotmail adres als login en dan natuurlijk je paswoord, maar ik weet het absoluut niet zeker en dan zijn ook nog er 3 verschillende instel mogelijkheden voor imap :? "imap, imap (cram-md5) en imap (ntlm)". Daarna moet je natuurlijk ook aangeven of ssl al dan wel of niet gebruikt moet worden ook hier weer 3 opties "no, sll of starttsl".

Ik heb al een aantal settings geprobeerd nl alle imaps met ssl aan, maar dit werkte niet. Wie kan mij in de juiste richting wijzen hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 06:23 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Zowel Hotmail als GMail ondersteunen op dit moment geen IMAP.

Als je toch je mail van die servers wilt ophalen zul je dat moeten doen via speciaal voor dat doel geschreven proxies die kunnen connecten naar Hotmail/GMail en die mail weer als POP3/IMAP doorgeven aan je client.

Rustacean

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hotmail en gmail ondersteunen (logischerwijs, want geen banners dan, het is niet voor niks webmail) geen imap, en je zult dus speciale programma's of proxies moeten gebruiken om dit met een normale client te benaderen, iets wat met wat zoekwerk of gewoon even de voorwaarden/help doorlezen van de betreffende services ook wel had kunnen uitwijzen lijkt mij.

Dit topic is gesloten.