[Ervaring] 61.77 forceware van nVidia

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Laatst was mijn systeem toe aan een format. Ik zette windows er schoon op en voordat ik dan begin met installeren van drivers kijk ik of er wat nieuwere versies van zijn.

Ik heb het niet zo meer op gemodde geforce drivers voor m'n ouwe trouwe ti4200, ik kijk niet op een paar frames meer of minder. Ik haalde dus gewoon de nieuwste van de nVidia site en stuitte op versie 61.77.

Nu is het zo dat ik erg vaak films kijk via de tv-out. Uit ervaring ben ik erachter gekomen dat het beeld op de tv stukken beter is als je de tv als primary monitor instelt. Dit heeft echter als nadeel dat bij sommige versies de overlay niet lekker werkte en de secundaire monitor geen film beeld weergaf. Geen ramp maar wel irritant als je bijvoorbeeld even wil door een film wil spoelen en vanaf die positie de tv niet kon zien.

Nu ik deze drivers had geïnstalleerd en het beeld op clone had gezet werkte alles meteen zoals ik het eigenlijk al jaren zou willen. Als ik nu een film start kan mijn monitor op 1024x960 blijven staan (voorheen moest ik hem op 1024x768 zetten zodat het hele beeld op tv te zien was, dit zorgde er ook voor dat de icoontjes op mijn desktop hopeloos door elkaar werden gegooid), ik hoef niet meer te switchen tussen primair en secundair en ik kan bijvoorbeeld de player minimaliseren en gaan internetten terwijl m'n vriendin een film kijkt op tv. De film en de ondertiteling komen full screen op tv aan in de goeie kwaliteit terwijl ik op de monitor gewoon het venster van de player blijf zien. Ik kan dus spoelen en volume regelen op de pc terwijl daar niets van te zien is op de tv, ik kan zelfs gaan internetten of iets compleet anders doen.

Ik had een lange tijd terug gelezen dat dit mogelijk was maar het lukte me nooit om dit in te stellen met drivers hiervoor.

Nu ziet het er dus ongeveer zo uit als ik een filmbestand start:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/tv-out.gif

Ik ben erg blij met deze ontwikkeling aangezien ik het gewoon irritant vond om bij elke film even naar de settings te moeten gaan en mijn icoontjes door elkaar te husselen bij een resolutie verandering.

Het enige nadeel van deze instelling is dat de muis 2 of 3 keer hapert terwijl mediaplayer start.

Om het "dus?" gehalte wat omlaag te brengen ook een vraag voor de mensen met een Ati tv-out.

Ik heb een aparte htpc waarop ik binnenkort films wil kijken. Onboard zit daar een tv-out op maar vergeleken met m'n ti4200 is het beeld wat er uit komt zeer slecht te noemen. Ik wil er dus bijvoorbeeld een Radeon 9200 in gaan zetten. Aangezien ik wel vaak chat of mail lees op die htpc (hangt ook los scherm aan) zou ik dus hetzelfde willen hebben als ik net beschreef. Full screen op tv terwijl er op de monitor niks verandert. Zit die optie tegenwoordig of al lang ook in de Ati drivers? Voor mij komt dat weer iets dichter in de buurt van een home theatre beleving. 1 keer instellen en dan altijd van af blijven vind ik super.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 26-08-2004 05:29 ]