Ik heb nu winXP draaien op een pc met een asus a7n8x-x mobo, aangezien 1 van de HD's alleen maar op PIO mode wilde draaien heb ik de nieuwste Nvidia drivers erop gezet (nVidia nForce 4.27 WHQL) Maar nadat ik dit heb gedaan wil WinXp niet meer booten, hij blijft gewoon eeuwig het XP opstartscherm tonen, safe mode heeft ook geen effect. Aangezien ik dit al een keer eerder heb gehad heb ik wel een ghost image gemaakt van voor de installatie, maar hij moet de IDE controller toch normaal kunnen updaten? Dit mobo is pas 2 weken oud.
Je moet niet de NVIDIA drivers hebben maar die van ASUS zelf, ASUS heeft bepaalde adressen in de chipset veranderd voor bepaalde redenen waardoor met de nieuwe driver die je hebt geinstalleerd data met bestemming de IDE controller wel eens op een ander apparaat terecht zou kunnen komen.
Update met enkel ASUS drivers en je probleem komt niet meer terug.
De drivers van ASUS zijn anders genummerd dan die van NVIDIA, let dus op de datum ipv de nummering.
Update met enkel ASUS drivers en je probleem komt niet meer terug.
De drivers van ASUS zijn anders genummerd dan die van NVIDIA, let dus op de datum ipv de nummering.
de drivers die op cdrom waren bijgeleverd heb ik al geinstalleerd, maar die zorgen voor geen enkele verandering (drive wil niet in DMA mode)
misschien ligt het probleem ook wel ergens anders, ik zou het niet weten
misschien ligt het probleem ook wel ergens anders, ik zou het niet weten
MathijsK, hiermee ben ik niet bekend. Ik heb een tijdje terug gewoon de nieuwste nforce drivers op een systeem met a7n8x-x gezet. Werkt prima. Lijkt me stug dat het soms wel en soms niet werkt.
Mn eigen moederbord (a7n8x-e deluxe) doet ook niet moeilijk. nVidia drivers werken hier altijd gewoon met een nVidia chipset.
Voor ts. Probeer op die hd even een andere ide kabel uit want ik heb de vreemdste, bizarre en meest onwaarschijnlijke problemen en situaties meegemaakt met een op het oog perfecte ide kabel. Probeer ook de nieuwste bios update voor je moederbord. Sommige ide drivers geven gewoon de snelheid aan die de bios aan ze doorgeeft dus kijk ook of je hd in de bios wel op udma wil.
Mn eigen moederbord (a7n8x-e deluxe) doet ook niet moeilijk. nVidia drivers werken hier altijd gewoon met een nVidia chipset.
Voor ts. Probeer op die hd even een andere ide kabel uit want ik heb de vreemdste, bizarre en meest onwaarschijnlijke problemen en situaties meegemaakt met een op het oog perfecte ide kabel. Probeer ook de nieuwste bios update voor je moederbord. Sommige ide drivers geven gewoon de snelheid aan die de bios aan ze doorgeeft dus kijk ook of je hd in de bios wel op udma wil.
[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 26-08-2004 04:42 ]
Je hebt 2 soorten IDE driver van het Nforce2 platform he.
Ik dacht dat ik zelf voor m'n ASUS A7N8X Deluxe altijd 2.45 gebruikte, omdat de nieuwere ook vage problemen veroorzaken zoals het opstartprobleem wat de TS omschrijft.
Maargoed, probeer gewoon de Asus drivers, dat moet wel werken lijkt me.
Ik dacht dat ik zelf voor m'n ASUS A7N8X Deluxe altijd 2.45 gebruikte, omdat de nieuwere ook vage problemen veroorzaken zoals het opstartprobleem wat de TS omschrijft.
Maargoed, probeer gewoon de Asus drivers, dat moet wel werken lijkt me.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers
Wat betreft het stug draaien op PIO: ga ook eens na of jouw schijfconfiguratie hardwarematig 100% correct is geconfigureerd. Je kunt richtlijnen vinden in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?"
Wat betreft het stug draaien op PIO: ga ook eens na of jouw schijfconfiguratie hardwarematig 100% correct is geconfigureerd. Je kunt richtlijnen vinden in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?"
Pagina: 1