Toon posts:

KT3 Ultra + XP1800 start niet op na verkeerd monteren koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Er lopen al veel topics over dit maar mijn probleem kon ik nergens vinden ik zal alles even goed uitleggen

Mijn systeem:
Msi kt3 ultra bordje
amd athlon xp 1800+
512 ddr 333
Geforce 2 pro gts

Nu ik had dus een dragon orb koeler op mijn processor die wou ik eraf dus nieuwe besteld van arctic de silent2m ik die vanmiddag erop gezet (met de sticker recht) ik starten pc slaat aan fans gaan draaien harde schijven tikken even aan maar starten niet door ik alles goed vast gedrukt (had bij het erinzetten het geheugen videokaart en voeding er even uitgehaald zodat ik er beter bij kon) ik nog een keer starten weer het zelfde. Ook geen piepjes van het moederbord en jah de speaker is aangesloten ik alles nagaan stickertje eraf aan de onderkant van de koeler ik koeler weer los shit verkeerd om :S hij moest dus precies andersom (dat voor een jongen die ict heeft gestudeerd haha) ik koeler er goed op weer starten gewoon weer hetzelfde.

Nou ik met mijn "kennis" harde schijven eraf cdrom en brander eraf netwerkkaart eruit dus alleen 2 reepjes van 256 mb geheugen processor videokaart moederbord en ik weer starten weer niks. 1 reepje geheugen eruit gehaald weer niks andere eruit weer niks nog geen 1 enkel piepje geeft die
Andere voeding geprobeerd zelfde probleem weer niks
Bios gereset met jumpertje weer niks
Bios gereset met batterijtje eruit (gelezen op de faq van opstartproblemen en hangen) weer niks
koeler en cpu beetje ontdaan van overbodig koelpasta weer proberen weer niks
Geprobeerd doormiddel van schroevendraaier starten inplaats van opstartknoppie weer niks
Videokaart geprobeerd in ander systeem (pentium III 550mhz waar ik nu op zit) daaaaar doet de videokaart het dus ook niet maar daar zit een oud moederbord in maar wel agp dus zou moeten werken? dus ik denk mooi videokaart dus naar de knoppen valt nog mee ik mijn 3dfx voodoo 3000 kaartje in me pc gestart weer niks dus het kan zijn dat me videokaart wel kapot is maar wat dan nog meer? cpu doorgebrand doordat ik paar keer heb gestart met koeler verkeerd om? mobo na ze knoppen? Iemand enig idee? anders bestel ik gewoon nieuwe cpu en videokaart kijken wat die dan doet :)
Alvast hartelijk bedankt

Verwijderd

een msi mobo.
Wat geven de D-Leds aan?

Als ze alle 4 rood branden dan heb je een dooie CPU

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 02:23 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
je kunt toch wel van iemand een amd cpu'tje lenen? das het makkelijkst lijkt me

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

• Thandor
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

met de sticker recht
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt.
Is verder je core nog helemaal goed. (Vierkante/Rechthoekige ding op CPU)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:/ Heb de ledjes gevonden haha op de usb bracket stom van me maarre 4 rode lampjes dus dat betekend cpu naar ze grootje?

Nog een vraagje die mobo van mij supports tot 2000+ dus als ik een 2400+ erin gooi dan draait die als een 2000+? of werkt dat helemaal niet? zonee wat is dan een goed moederbordje socket A?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende maar even besteld :) nu hopen dat het begin volgende week binnenkomt :) morgen ff al me bestanden veilig stellen :P en zodra me nieuwe bordje en cpu er is eerst win98 erop en dan 2000 (in 2000 krijg ik veel spellen niet aan de praat :S)

-MSI KT6V-LSR
-AMD Athlon XP 2600+ Tray 333 MHz, OEM

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 02:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff een vraagje

Als ik volgende week me Mobo en cpu binnenkrijg danne (kan ik me herrineren van me stage 3 jaar terug) moeten er eerst in de bios wat dingetjes worden verandert.
Plug en Play aanzetten volgens mij maar wat nog meer ????

• Thandor
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Plug & Play aanzetten heb ik nog nooit gedaan.
Wat je wel waarschijnlijk wel moet doen is de FSB op 166 (333DDR) zetten. B)
Die 2600+ is Thoroughbred of Barton ?.
Als je de keuze hebt neem dan de Barton ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 28-08-2004 23:57 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op 28 augustus 2004 @ 23:56:
Plug & Play aanzetten heb ik nog nooit gedaan.
Wat je wel waarschijnlijk wel moet doen is de FSB op 166 (333DDR) zetten. B)
Ow nou bij me oude mobo moest je dat nog wel aanzetten :| een kt3 ultra :)
Maar goed fsb dus op 166 ok dan weet ik dat :D hoop dat het snel binnenkomt dit schiet ook nie op op deze pc zo :P

Verwijderd

Topicstarter
HELLUP!!!!!!!!!!!
ik heb me nieuwe mobo en cpu geinstalleerd allemaal goed en heb dus een arctic cooling silence2m cooler die heb ik nu op high staan maar me cpu temp is bijna 75 graden 8)7 en me kast temp is bijna 60 graden dat lijkt me toch niet echt goed ?
moet er meer koelpasta tussen ofzo :? ik dacht toch dat ik er wel genoeg tussen had gedaan of misschien zit er teveel tussen? iemand enig idee want ik vind dit wel een beetje scary zo spelletjes spelen durf ik ff niet nu

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 19:34
Hij kan warmer worden als je er teveel koelpasta tussendoet. Het kan ook zijn dat de koeler ondesteboven is geinstalleerd. Ook kan het zijn dat de temp sensor niet goed werkt en veel te hoge temperaturen weergeeft. Raak de heatsink is aan (wel uitkijken) en voel of hij echt zo warm is.

Verwijderd

Topicstarter
Big Joe schreef op 01 september 2004 @ 16:57:
Hij kan warmer worden als je er teveel koelpasta tussendoet. Het kan ook zijn dat de koeler ondesteboven is geinstalleerd. Ook kan het zijn dat de temp sensor niet goed werkt en veel te hoge temperaturen weergeeft. Raak de heatsink is aan (wel uitkijken) en voel of hij echt zo warm is.
Nou ik heb me pc uitgezet en kast open en echt zo heet gewoon ikke kijken ikke weer starten blijkt dat de fan in de koeling niet draait die was zo heet dat je hem niet eens aan kon pakken dus heb ff nieuwe fan erin gedaan nu is die 58 graden ongeveer en voor een kast zonder enige airflow enz enz is dat wel ok :) binnenkort komt nieuwe kast en ga nu ff nieuwe GOEDE voeding bestellen ;)
Pagina: 1