[WLAN] Speedtouch 570(i)

Pagina: 1
Acties:

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:46
Vanmiddag heb ik een Speedtouch 570(i) gekocht; en aangesloten. 't is een wireless-router met één wired-poortje . Via die poort Internet ik nu.

Verbinding maken etc loopt allemaal goed; en de laptops herkennen het netwerk ook. DHCP-server staat ook netjes aan maar meer dan de verbinding maken met het netwerk maken gebeurt er niet.

Beide laptops krijgen na een ipconfig in cmd; een IPadres wat begint met 169.*.*.*. Ik heb mij gelijk laten wijsmaken dat dit betekent dat hij geen IP van de DHCP-server ontvangt.

Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Wired krijgt 'ie wel een IP; maar wireless dus niet.

Tips? Ik heb alle draadloze netwerkkaarten opnieuw geprobeert te installeren; zonder succes.

Als iemand ervaringen heeft, wil iemand delen ;)? Ik ben totaal niet bekend in het netwerk-leven ;(. Ik heb de search gebruikt, maar kon helaas niets bruikbaars terugvinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijntj op 26-08-2004 00:54 ]

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Staat in de Speedtouch het wireless-gedeelte wel aan? Meestal kun je dat met een muisklik aan- en uitzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door KorZijl op 26-08-2004 00:55 ]

• Martijntj
KorZijl schreef op 26 augustus 2004 @ 00:54:
Staat in de Speedtouch het wireless-gedeelte wel aan? Meestal kun je dat met een muisklik aan- en uitzetten.
Lijkt me wel, beide laptops en normale pc mét wireless-usb-netwerkkaart zien het netwerk namelijk wel. Verder kan ik geen enkele instelling vinden die hierop wijst.

Verwijderd

Heb jij wel de juiste WEB key ingevoerd op de wireless kaartjes op je laptoip en pc?

Standaard staat wireless aan via DHCP in de 570- router. Echter WEL met ingeschakelde WEP 128 bits key!
Overigens staat de key geplakt op de barcodesticker onder aan dat modem/router/AP 570. ;)

• Martijntj
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:33:
Heb jij wel de juiste WEB key ingevoerd op de wireless kaartjes op je laptoip en pc?

Standaard staat wireless aan via DHCP in de 570- router. Echter WEL met ingeschakelde WEP 128 bits key!
Overigens staat de key geplakt op de barcodesticker onder aan dat modem/router/AP 570. ;)
Dat had ik dus niet; en op dit moment Internet ik Wireless! Muchos Bedankos!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 11:45
heb je op de site van het modem (waarschijnlijk ip 10.0.0.138) een save all gedaan.
Anders heb je straks een probleem als de stroom onverhoopt zal uitvallen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Pagina: 1