Toon posts:

Advies t.a.v. Sateliet v.s. Kabel (TV)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij een goed advies kan geven ten aanzien van de afweging Kabel v.s. Sateliet.

Ik heb een nieuw huisje gekocht en zit te twijfelen tussen de volgende varianten, om mijn communicatie met de buitenwereld te gaan regel:

VARIANT A
Sateliet voor TV ontvangst.
Voor internet wil ik het liefst kabel, maar aangezien je dan ook je abo betaalt voor het normale TV-pakket, is dit qua kosten denk ik te duur. ADSL zou dan een alternatief zijn om de maandlasten wat te drukken.

VARIANT B
Kabel voor de TV ontvangst.
Voor internet kan ik dan ook terugvallen op de kabel (@home). Nadeel is dan wel dat je geen digitale TV beelden in je woonkamer hebt.

Ik ben dus benieuwd of het signaal van de sateliet dusdanig 'beter' is dat het als 'verstandige keus' betiteld kan worden. Hopenlijk kan iemand me hierin adviseren (die dezelfde afweging heeft gemaakt), want ik kom er naar aanleiding van verschillende brochures niet helemaal uit voor mezelf.

Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Wil je kabel internet, dan zit je inderdaad vast het tv-abbo.
Tegenwoordig kan je bij @home ook digitale televisie nemen... zie: TV Home van Essent; is het wat?

tv via de satelliet is ook niet gratis. al zijn er wel een aantal gratis kanalen.. wil je meer dan moet je ook weer een abo nemen. Of je het moet het illegaal willen doen.. dan ben je met flinke eenmalige aankoop klaar heb je veeeeeel zenders. totdat men besluit de codering te veranderen :)

Wil je adsl, dan zit je ook vast aan minimaal 10 euro voor de telefoon lijn.

Ik vraag me af, wat wil jij?
Wil je naar 20 kanalen kijken.. of 100 of 1000?
ben je sowieso van plan een vaste telefoon lijn te nemen? of alleen als je adsl neemt?

En ja. satelliet beeld is indien goed aangelegd en afgericht velen malen beter dan de kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 25-08-2004 23:59 ]

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 22:24

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Geen idee waar je nu gaat wonen .. maar misschien is digitenne ook een optie voor je ..
Schijnt kwalitatief wel minder te zijn dan Sateliet .. maar kan prima op tegen de kabel .. het is i.i.g vaker goedkoper dan een kabel abbo.

Nadeel van Digitenne EN Sateliet is wel dat je voor iedere t.v. die je in huis hebt een aparte tuner nodig hebt, of een duur distibutie systeem en een ontvanger met meerdere tuners .. kortom qua aanschaf kost het misschien wel iets meer dan kabel , echter krijg je er wel digitale t.v. voor terug heel veel kanalen ( bij sateliet dan ) en ook veel radiostations ..

Ik twijfel ook nog steeds .. dus voorlopig toch nog steeds kabel ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Opzich heb je wel via sateliet minder abbo kosten dan als je gewone tv neemt icm met internet, aangezien je maar 1 keer per jaar iets moet betalen aan canal digital.
Verder heb je dan ook gelijk ontiegelijk veel kanalen die je kan zien.

(weet alleen niet meer of het nog steeds per jaar gaat, maar volgens mij wel)

Meeste mensen hebben al een telefoonlijn liggen en als je daar ADSL opneemt kan je kiezen een een abbo die bij jezelf past, een lite abbo kan in meestal gevallen genoeg zijn voor internetten email en wat downloaden, maar dat is een persoonlijke keuze die wij niet voor jouw kunnen maken.

Ikzelf ben toen gegaan voor ADSL en Schotel en heb er nog geen moment spijt van.
Heb ook 2 digitenne abbo's maar die zijn vooral als ik op de camping sta of gewoon voor de 2 tv's boven :) maar dat kost ook maar 11.95 per maand voor 2 abbo's

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Satteliet is qua kwaliteit in de meeste gevallen zeker beter dan kabel.
Aan de andere kant. TV Home van Essent is digitale tv via de kabel, werkt ook perfect. Nadeel van kabel zijn de kosten. Je betaald per maand voor je abbo en tv home, satteliet is een eenmalige uitgave en dan verder geen kosten (ja, geen kosten, je MOET niet een settop pakket van €20 per maand te nemen, is een optie). Nadeel van Satteliet is dat je zonder bij te betalen niet alle zenders krijgt, wat ik persoonlijk weer een nadeel vind.

Maar goed, beide heeft zijn voor en nadelen, word afwegen welke het zwaarste wegen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 25 augustus 2004 @ 23:58:
Wil je kabel internet, dan zit je inderdaad vast het tv-abbo.
Tegenwoordig kan je bij @home ook digitale televisie nemen... zie: TV Home van Essent; is het wat?

tv via de satelliet is ook niet gratis. al zijn er wel een aantal gratis kanalen.. wil je meer dan moet je ook weer een abo nemen. Of je het moet het illegaal willen doen.. dan ben je met flinke eenmalige aankoop klaar heb je veeeeeel zenders. totdat men besluit de codering te veranderen :)

Wil je adsl, dan zit je ook vast aan minimaal 10 euro voor de telefoon lijn.

Ik vraag me af, wat wil jij?
Wil je naar 20 kanalen kijken.. of 100 of 1000?
ben je sowieso van plan een vaste telefoon lijn te nemen? of alleen als je adsl neemt?

En ja. satelliet beeld is indien goed aangelegd en afgericht velen malen beter dan de kabel.
Goed dat je het ter sprake breng dat TV HOME. Had nog een foldertje bewaard wat ik alweer vergeten was.

Denk dat dit een hele goede middenweg is, qua kosten. Ik ga snel op zoek naar mensen die dit hebben om het verschil met sateliet en kabel ten aanzien van het beeld te kunnen beoordelen.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat is het hem nou juist, TV Home, UPC Digital, etc. moet je nog bij het normale (analoge) kabel abo rekenen. 15 + 10 euro ongeveer, lekker goedkoop dus, NOT. :{ en daarbij komt dus ook nog je kabel-internet abo.

Neem lekker satalliet (gepatcht! }> ) en ADSL, als je weinig belt kun je met een BelBudget abo wel af, neem daarbij een lite abo van Wanadoo, is echt zonder datalimiet en klaar ben je.. 35+10 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 27-08-2004 00:08 ]

Verwijderd

Sat is super veel beter kwa beeldkwaliteit, keuze in kanalen, en leuke toepassingen.

Maar het nadeel is dat je een decoder per TV nodig hebt. En soms uitval bij zeer zware regen.

Verwijderd

Als je op een 2e TV ook Sateliet/video/DTVA/DVD/.../etc. wilt kijken welke op je normale TV is aangesloten, dan kun je ook gebruik maken AV-transmitter. Wel adviseer ik je dat je er goed op moet letten tot welke frequentie zo'n transmitter het IR-signaal van een afstandsbedienung kan sturen. De meeste modellen kunnen vaak IR-signalen tot 40 KHz doorgeven wat voor veel IR-protocollen voldoende is (RC-5 protocol is b.v. 36 KHz) maar juiste veel moderne satelliet receivers zitten net op of zelfs iets boven de 40 KHz.

Beter is een model welke IR tot 60 KHz kan transmitten en tevens "RGB pass-through" heeft zoals b.v. deze One For All SV-1720. Ook Philips produceert zulke AV-transmitters, let echter goed op de specs, aangezien de goedkopere modellen duidelijk minder kunnen.
Pagina: 1