Toon posts:

<HTML> Beginner heeft hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als beginner vraag ik mij af hoe het mogelijk is om wel de tekst op een site te kunnen veranderen zonder dat de achtergrond mee veranderd! Het probleem is dat ik van een menu (IN DE HEADER) naar een submenu wil gaan (IN HET LINKER FRAME) en vervolgens vanuit het submenu naar een site met informatie wil gaan (IN HET MIDDENFRAME) Via fireworks kun je wel een pop-up menu maken, maar je kan vanuit het popupmenu geen swap image behaviour of een ander submenu toevoegen!

Kan iemand mij hiermee helpen, en moet ik perse frames gebruiken als het uberhaupt mogelijk is om alleen de tekst ( op de voorgrond) kan laten veranderen?

Bij voorbaat dank!

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik snap je verhaal niet helemaal maar zoals ik het uit je verhaal snap moet je dus in je main frame andere tekst krijgen als je op een andere link drukt.

Dan kun je met frames werken of met hele aparte pagina's(lijkt me veel werk om iets te veranderen).

Een andere optie is php gebruiken met de include tag, dit werkt stukken handiger, het is in het begin even vogelen maar dan is het reuzehandig...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

mmm je vraag is heeel vaag. Misschien dat je je eerst in html moet gaan verdiepen voordat je exotische constructies gaat bouwen met fireworks. (no offence)

Over pagina's openen in frames kan je hier iets vinden en meer (alles) over html kan je hier vinden.

suc6.

@André
Dat is wel heel veel die hele site. Maar idd als je begint met html kan je ook hier veel leren.

[ Voor 19% gewijzigd door Sosabowski op 25-08-2004 23:57 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Misschien deze site ook eens doornemen:

www.w3schools.com

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

als alternatief op frames zijn er ook iframes, maar er zijn ook andere mogelijkheden (static content hiden/unhiden, xmlHTTP, DOM object manipulatie) maar die vereisen toch een redelijke kennis van client-side scripting...

W&G is echter niet echt bedoelt voor de beginnende webdesigners; het is wellicht handiger eerst eens wat tutorials / references door te nemen :)

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 25-08-2004 23:58 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.