Toon posts:

Linksys Wireless B-router functioneert niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk waar 3 computers op een wireless B-router staan (Linksys BEFW11S4).
2 computers zijn wireless en 1 computer gewoon met UTP kabel op de router.

Alle computers hebben een IP van de DHCP. Alle computers hebben dan ook beschikking over internet, dus internetten is geen probleem, MAAR...op een duistere wijze kunnen alle computers maar enkele minuten gebruik maken van chat clients als MSN en ook verbreekt de verbinding bij het chatten op internet (getest op tmf.nl en radio538).

Je hebt altijd rond de 5 min. verbinding op chats (meestal ook haperend) voordat de connectie met de server verloren gaat en je automatisch wordt uitgelogd.

Ook met het downloaden van bestanden op internet loopt de download vaak vast en staat de balk gewoon stil.

Kortom, de router deelt wel IP's uit en geeft de pc's internet, maar naar mijn idee wordt met vlagen de verbinding even verbroken. Dat gebeurd zowel als de pc's wired op de router zitten als wireless. Ook zie je als je wireless connectie met de router hebt dat de connectie af en toe wegvalt en dat hij opnieuw zoekt naar een connectie met de router.

Iemand die me kan helpen of die hetzelfde probleem heeft/had?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lease tijd van je DHCP server(in je router) op oneindig zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik, staat gewoon op 0

Verwijderd

zorg dat je de laatste firmware in je router hebt en de laatste drivers/tools voor je wifi kaartjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf hetzelfde probleem houden met de nieuwste firmware.

Echt heel vaag.
Alles werkt gewoon...ook als MSN na een aantal minuten (5 of minder) wegens connectieproblemen uitvalt kan ik gewoon blijven internetten. Dus de connectie is dan niet verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of dat hij geen langdurige connectie aan kan gaan met een bepaalde server.

Downloads lopen na een poosje stil en chatverbindingen houden niet lang aan...
Pagina: 1