[sql] binaire sqlfiles importeren

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik heb een aantal .sql files gekregen met data, maar deze is in een binair formaat. Waarschijnlijk zijn het dus letterlijke kopieën van de database files van sql.
Mijn vraag is; hoe importeer ik deze? of hoe kom ik via een andere manier aan de data? Ik weet trouwens ook niet van wat voor soort sql het is en welke versie dan.

google is erg irritant bij het zoeken op binary en mysql...

[ Voor 11% gewijzigd door Zynth op 25-08-2004 23:34 ]

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik heb nog verder gezocht naar mogelijkheden om de sqlversie te bepalen van een bestand, maar ik kom er niet uit :S
iemand die tips heeft of andere ideeën?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.sql files zijn over het algemeen text files waarin SQL statementes staan. Als dit niet het geval is dan zul je moeten nagaan welk programma deze .sql files gemaakt om zo erachter te komen hoe je ze moet gaan importeren. Als je dat niet weet dan heb je denk ik een probleem.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

binair formaat ...? alles is toch binair ? ;)

Je moet gewoon het .sql bestand uitvoeren op je mysql server, daarmee bouw je de tabellen en vul je ze eventueel ook nog (mochten er insert statements in staan)
Hoe dit te doen vind je makkelijk via search/google

ps: nee het zijn geen letterlijke kopieen van de database, het zijn een berg sql statements. (Althans zo hoort het..)
Je weet dus ook niet van wat voor DB de .sql af komt? (MSSQL,MySQL,Postgres,Ingres,Oracle etc)

[ Voor 44% gewijzigd door Max|Burn op 30-08-2004 09:12 ]

ma ma ma ma ma macron one