usb-->serial kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

• piwi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 21:29

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
heb ik een nieuwe laptop zit der geen serial poort op. Geen probleem dacht ik, heb em nodig om sateliet reciever om te programmeren, koop ik gewoon een sweex, ja ik weet ut maar der was ff snel nix anders te koop, usb naar serial kabel.
Nu komt het.
Geeft mijn proggie, sateditor, aan dat de poort al geopend is?????
Via aparaatbeheer al com nummer veranderd - geen effect.
in het proggie is ook geen mogelijkheid om com te kiezen.
laatste drivers van inet geinstalled
xp-pro.
iemand een idee?
tnx in advance. _/-\o_

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

Verwijderd

kan dit niet via de parallel poort naar serieel ??
of vergis ik mij.....

• piwi

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
zou een mogelijkheid zijn maar heb nu een usb-->serial kabel en wil die aan de praat krijgen

Verwijderd

Staat er in de satt handleiding niets over bitrate, databits, parity, stop bits, flow control setting ? Ik weet niet hoe dit via usb juist gaat...krijg je dan via device manager dezelfde optie als een com poort ?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 13:00

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 23:30:
kan dit niet via de parallel poort naar serieel ??
of vergis ik mij.....
Ja dat kan... Moet je de zelfde onderdelen voor hebben om een benzine-auto op diesel te laten lopen |:(
Het heet niet voor niets een paralelle, en een seriele poort. Een paralelle poort verstuurt en ontvangt de data paralel, en een seriele poort serieel. Dat kan je niet zo 1-2-3 omzetten.

@TS: Heb je al geprobeerd iets anders op die adapter aan te sluiten? Een oude muis of modem ofzo? Misschien dat je adapter wel gewoon niet in orde is.
Die Sweex kabel komt overigens niet bij sweex zelf vandaag. Je zou bij de fabrikant kunnen kijken of die nog recentere drivers heeft voor je. De fabrikant van de chipset die er in zit is als het goed is van prolific (de pl-2303)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• piwi

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
goeie info, jip is van prolific.
Zal daar es ff kijke.
tnx.

Verwijderd

E-Vix schreef op 25 augustus 2004 @ 23:44:
[...]

Ja dat kan... Moet je de zelfde onderdelen voor hebben om een benzine-auto op diesel te laten lopen |:(
Het heet niet voor niets een paralelle, en een seriele poort. Een paralelle poort verstuurt en ontvangt de data paralel, en een seriele poort serieel. Dat kan je niet zo 1-2-3 omzetten.

@TS: Heb je al geprobeerd iets anders op die adapter aan te sluiten? Een oude muis of modem ofzo? Misschien dat je adapter wel gewoon niet in orde is.
Die Sweex kabel komt overigens niet bij sweex zelf vandaag. Je zou bij de fabrikant kunnen kijken of die nog recentere drivers heeft voor je. De fabrikant van de chipset die er in zit is als het goed is van prolific (de pl-2303)
Nogthans heb ik zo'n een kabel van parallel naar serieel... er zit wel een schuifregister tussen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 13:00

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 23:57:
[...]
Nogthans heb ik zo'n een kabel van parallel naar serieel... er zit wel een schuifregister tussen.
Dan blijf je met het probleem zitten dat je computer geen seriele poort ziet, maar een paralelle, en dat de software er eenvoudig niet mee kan werken omdat die alleen maar een seriele poort wil selecteren;)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

E-Vix schreef op 25 augustus 2004 @ 23:44:
[...]

niet eens zo gek anders hoor, van paralel=>serieel heb je eigenlijk alleen maar een buffer nodig.(kan natuurlijk niet met alleen maar een kabeltje)

En een diesel is ook niet zo gek anders dan een benzine. In de basis alleen maar een andere compressie(andere zuigers), veel hoger voor diesels zodat het mengel spontaan af kan gaan.(veel diesels delen dan ook het onderblok met een benzine broertje, koppen zijn alleen maar anders omdat bougies niet meer nodig zijn(en nog wat andere dingen natuurlijk, met name een computer)

• piwi

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
Jongens je zult het niet geloven, maar 'k heb de oorzaak.
De kabel had een 9p male aansluiting terwijl een 9p female nodig was, bleek iemand een gender changer te hebben zei diegene.
Blijkt deze female-female stekker de oorzaak te zijn!
Heb nu een normale rs232 verlengkabel met 2x female geprobeerd en doet ie ut ineeens, gek he! :o :o
anyweey bedanx foor allez. _/-\o_ :+
Piwi

Pagina: 1