Internet Meltdown: Is het begonnen?

Pagina: 1
Acties:

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Naar aanleiding van: nieuws: Termen 'e-jihad' en 'e-terrorisme' steken de kop op

Ik merkte dat verschillende sites plat lagen/zeer langzaam waren.

Zelfs Internet Traffic Report was net down. In Noord Amerika liggen 4 routers plat, dat is echt heel zeldzaam.

Ik heb contact gehad een paar site eigenaren. Alles was technisch in orde, toch waren de sites vanaf verschillende plaatsen onbereikbaar.

Merken jullie al iets?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als je nou ook eens voorbeelden noemde....ik merk zo iig niks

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Lol, ze mogen komen. Ik denk dat er in westerse landen toch wel ff iets meer computeraars zitten met verstand van zaken dan er arabiers op de wereld zijn.(Naja dat laatste is misschien een tikje overdreven).

Ioniq 5 P45

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:43
Spiller schreef op 25 augustus 2004 @ 23:25:
Lol, ze mogen komen. Ik denk dat er in westerse landen toch wel ff iets meer computeraars zitten met verstand van zaken dan er arabiers op de wereld zijn.(Naja dat laatste is misschien een tikje overdreven).
Dat is het zeker, vergis je niet in hoeveel arabieren er op deze planeet lopen! Ik ben zelf overigens rashollander hoor, maar het zijn er iig meer dan het aantal nerds in het hele westen, dat weet ik zeker.

Ik heb nog helemaal niets gemerkt wat ik opmerkelijk zou vinden en ik browse toch wel de meer internationale sites af (tweakers.net, GoT, Telecomvergelijker.nl, IA.net, maarssen.nl...toch wel een internationaal rijtje zou ik zeggen ;) 8)7 )

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 22:26

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Dat kwam omdat @HOME er weer ff uit lag...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Die gasten zijn gewoon willekeurig lijkt het interfaces van routers aan het pingen en daar conclusies uit trekken.

Als iets niet handig is is het vertrouwen op de icmp-echo reply van een router interface doordat deze vaak beveiligd zijn tegen flooden en als laagste prio het reageren op verkeer voor zichzelf boven routeren hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

iRob schreef op 26 augustus 2004 @ 09:40:
Dat kwam omdat @HOME er weer ff uit lag...
@home is geen transit provider dus als die er uit ligt is er meer ruimte voor de rest, dan kan je transiut volume wel afnemen maar je latency zou moeten afnemen en dat gebeurde dus niet.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

glashio

C64 > AMIGA > PC

Enig idee waarom AMSIX er niet bij staat ?

* glashio meende dat AMSIX een behoorlijke knooppunt was voor achterliggende landen in Europa

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
glashio schreef op 26 augustus 2004 @ 11:44:
[...]
Enig idee waarom AMSIX er niet bij staat ?

* glashio meende dat AMSIX een behoorlijke knooppunt was voor achterliggende landen in Europa
omdat ze afhankelijk zijn van de goodwill van de syteembeheerder om die routersaan delijst toe te voegen. imho is het idee mooi, maar de uitvoering minder...
Pagina: 1