[XP-SP1] Welkomstscherm duidt 1 nietbestaand mail aan

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:40
Het welkomst-scherm van Windows XP duidt bij het welkomstscherm 1 ongelezen mail aan, echter - deze bestaat helemaal niet. Mijn vermoeden is wellicht het feit dat ik standaard outlook mailtje niet gelezen heb, wat je bij het 1e gebruik ervan al in je inbox hebt.

Ik heb alles schoongemaakt en verwijderd wat ook maar met outlook haar opslag en instellingen die niet standaard zijn te maken heeft. Het probleem blijft. 1 voor de hand-liggende oplossing is natuurlijk het ASP.NET account verwijderen en dag welkomstscherm wat inloggen betreft, maar wat mij dan wel bij blijft is dat de vermelding in principe verborgen blijft.

Wat ik erbij moet zeggen is dat ik XP zwaar getweaked heb wat betreft services en andere welbekende truucjes, alhoewel - dit is nieuw.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze key eens bekijken en unread email op 0 zetten :)
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\UnreadMail

Daarnaast kan je dat ook disablen: Google Result

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 25-08-2004 23:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Heb je toevallig (onbewust) je .NET account aan die van Windows gekoppeld? Ik heb dit probleem ook eens gehad. Het bleken ongelezen berichten te zijn in Hotmail die Windows via MSN Messenger te weten was gekomen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wellicht ooit eens een passport (hotmail-adres) gekoppeld aan je XP-useraccount ? Dit kan je zien in: Start > Uitvoeren > control userpasswords , en daar de optie "mijn .NET Passport wijzigen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:40
Dank je BtM909, dat heeft gewerkt LOL. Vreemd overigens, ik heb 4 mail-accounts open op mijn enigste account, het admin (guest gebruik ik niet en staat uit) en daar waar jij mij toe hebt verwezen staat alleen het 1e account wat ik in Outlook heb aangemaakt :) Toch vreemd eigenlijk ;)

[edit] Ik bedenk mij net, is dat wellicht juist een toevoeging aan het register? In de trent van: "hee, dit account heeft een ongelezen x aantal mails - ik voeg deze sleutel toe aan het register."

@ Scaror & SanFranJake, nee - dat doe ik heel bewust niet. Toen ik voor het eerst XP had, had ik wel dat zooitje gekoppeld en er was een of anders iets wat mij heel erg daardoor irriteerde - ik weet alleen niet meer wat :P (dus, of dat zo erg bewust is.... lol)

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 25-08-2004 23:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

tranztaz schreef op 25 augustus 2004 @ 23:35:
[edit] Ik bedenk mij net, is dat wellicht juist een toevoeging aan het register? In de trent van: "hee, dit account heeft een ongelezen x aantal mails - ik voeg deze sleutel toe aan het register."
Precies. Ik had er eerst ook 1 (van de vier) en inmiddels heb ik nu drie keys.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1