Asus WL300G slechte ping respons & performance

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Heej daar,

sinds een dag of wat is mijn Asus WL300G 'opeens' enorm straag. Ping respons zit soms gewoon over de 120ms, timeouts soms. Sites openen dan dus niet wegens timeouts of zijn enorm traag.

Ik heb GEEN wijzigingen uitgevoerd aan de WL300G. Ik zeg dus 'opeens' maar dat bedoel ik dan ook. Verder is echt de WL langzaam, niet de algehele Internetconnectie. De WL300G vormt samen met een andere WL300G (die wel goed performed) een bridge tussen 2 bedrade netwerken.

NET 1 <--> WL300G A <--> lucht <--> WL300G B <--> NET 2 <--> draadjes <--> pc

WL300G A heeft het probleem. Ik zit met mijn pc op NET 2. De router naar het Internet zit op NET 1.

Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad met een WL300G (of een ander soortgelijk apparaat) en zo ja, wat was er toen aan de hand?

Gedaan:
harde reset (stroom eraf dus)
settings gechecked maar die stonden zoals gebruikelijk
andere pc geprobeerd (just in case) --> zelfde problemen

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• TheRitz
Iemand een idee? Het kreng is nog altijd retetraag... 128ms is geen uitzondering :(

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan proberen nieuwe firmware te installeren. Ik weet niet of dat slim is als je router slecht reageerd met oog opdat het mis kan gaan maar is wel een idee. Verder kan je kijken of je de orginele settings zoals ze in de fabriek stonden terug kan halen (gewoon dezelfde firmware versie erin flashen). En verder weet ik niet echt hoe ik je kan helpen. Zal vast wel iemand anders hier op got zijn die meer ervaring heeft met deze ap. Je kan ook nog een poging doen in het wl300g topic. Daar komen veel mensen die deze ap hebben en die weten wellicht een oplossing voor je te bedenken.

• TheRitz
had ik moeten melden: firmware heb ik geflashed.....

ik ga wel even de config opslaan, ding een factory reset geven en dan de config weer inladen