Office 97 perikelen

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 13:30
Hey,
Op een oude laptop (met Windows98SE) doet Office 97 raar.
Als ik Word (of Excel...) opstart en dan een document wil openen, dan hangt het programma (dialoogvenster: "dit programma reageert niet").

Als ik vb. het bestand c:\Mijn Documenten\mapje\bestand.doc open via Windows Verkenner krijg ik de melding "Kan het bestand c:\Mijn Documenten\mapje\bestand.doc niet vinden..."

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nieuwste (laatste) servicepack voor office97 al geinstalleerd :? zo nee, downloaden en installeren

helpt dat niet, dan een grondige check op virussen/spyware gevolgd door een deinstallatie van office97 en herinstallatie.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het klinkt een beetje raar, maar heb je het ook al in veilige modus geprobeerd?

(edit) Je kan hem btw ook eerst proberen te openen met kladblok ofzo, je kan dat wel niet de tekst lezen, maar dan weet je iig 100% zeker dat je wel gewoon het bestand kan inlezen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:06 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een erg groot bestand ? Of een erg gefragmenteerde harddisk ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Deïnstalleren en installeren heeft bij mij met gekke Office 97 problemen altijd geholpen. Check ook dat er geen bestanden in de installatiemap (Standaard: C:\Program Files\Microsoft Office) achterblijven. Voornamelijk de mappen 'wrdstart' en 'xlstart' zijn belangrijk, daar komen nl. macro's die automatisch opstarten bij het opstarten van respectievelijk Word en Excel.

Download ook Office 97 Service pack 2.
Dries_Aendekerk schreef op 25 augustus 2004 @ 22:44:
[...]
Als ik vb. het bestand c:\Mijn Documenten\mapje\bestand.doc open via Windows Verkenner krijg ik de melding "Kan het bestand c:\Mijn Documenten\mapje\bestand.doc niet vinden..."
Ik heb deze melding vaak gezien als er een spatie aan het eind van de bestandsnaam voor de punt stond. (Bijvoorbeeld 'bestandje .doc') Office 97 vind dat niet leuk.

[ Voor 39% gewijzigd door Chrissels op 25-08-2004 23:12 ]

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 13:30
Ik heb de boosdoener gevonden. Blijkbaar deed de printsoftware van HP moeilijk. Gezien die toch overbodig is, heb ik 'm maar verwijderd (behalve de printerdriver natuurlijk).
Pagina: 1