Toon posts:

Draadloos internet knalt er uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een behoorlijk probleem: ik heb een access point van Dlink (DWL 900AP+) op mijn router aangesloten (Sweex) en via mijn laptop ontvang ik een prima signaal, als ik in dezelfde kamer ben...Zodra ik naar boven ga heb ik ongeveer 5 minuten een prima signaal en kan ik lekker internetten, en vervolgens knalt 'ie em er gewoon uit. ("Draadloos netwerkverbinding niet beschikbaar") Dit gebeurt alleen als ik boven zit...Beneden kan ik prima internetten op mijn laptop...
Ik heb al een hele hoop geprobeerd (Microsoft Zero Configuration uit enz.) maar het probleem blijft. Nou heb ik begrepen dat op dit forum (GoT) toch wel de meest slimme mensen van computers zitten, dus hoop ik hier mijn oplossing te vinden...
Tommy

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Storing van elektrische apparaten misschien? Een CV ketel die om de 5 minuten aanspringt oid?

Gebeurt het ook als je in een andere richting dezelfde afstand aanhoudt?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

JdM

Humbled

Welkom op GoT :Y) , laat ik daar eens mee beginnen :)

wat voor kaartje heb je in je laptop zitten?

probeer ook eens met netstumbler te kijken of het signaal zó zwak wordt dat het wellicht wegvalt, als dat het geval is, is ofwel het kaartje in je laptop te zwak of de AP is te zwak, maar iéts is er waarschijnlijk te zwak B)

Verwijderd

Topicstarter
Nou...de CV ketel hangt nog een verdieping hoger...Zou het kunnen liggen aan het PCMCIAkaartje dat in de laptop zit? want die heeft geen antenne en het kan me voorstellen dat die daardoor een lagere ontvangstrange heeft...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:32:
want die heeft geen antenne en het kan me voorstellen dat die daardoor een lagere ontvangstrange heeft...
Daarom moet je even kijken of hij dat bijvoorbeeld ook in de tuin ofzo doet, dan heb in ieder geval 1 oorzaak uitgesloten (of je weet wat het is ;) )

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet ik precies op letten als ik dat network stumbler run?

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:41:
en waar moet ik precies op letten als ik dat network stumbler run?
op de sterkte van het signaal ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben net zo'n 10 meter op de straat gaan staan aan de voorkant van het huis (AP staat aan de 'achterkant'van het huis) en ik had nog een ontvangst van 80 % gemiddeld. ligt kennelijk niet echt aan de antenne...:S maar wat dan wel...

Verwijderd

Topicstarter
sterkte van het signaal staat op -46...

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:51:
sterkte van het signaal staat op -46...
tis een tijdje geleden dat ik het programma gezien heb, maar je begrijpt: meer groen (als dat in deze versie ook nog zo is) betekend: meer signaal, 46 is toch wel laag denk ik, vergelijk het eens als je dichtbij de AP gaat staan.

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik zie geen groen... en die 46 was een meting waarbij de laptop zo'n 75 cm van de AP stond...:S

Verwijderd

Hallo Tommy,

ik heb zo'n dezelfde AP als jij en dezlfde PCMCIA netwerkkaartje (zonder antenne), en de signaalsterkte is rond -50. De AP zit op de begane grond en ik zit op de 2e verdieping.
Dus als ik met jouw signaalsterkte vergelijk denk ik dat er iets mis is bij jou...

1 jaar geleden, toen ik voor het eerst AP gebruikte, had ik um op een plaats zo gezet dat mijn laptop niet loodrecht naar boven zit maar scheef naar boven en toen ging het heel erg sloom soms valt hij uit.
(
Mocht je mij niet begrijpen, dan volg je mijn situatietekeningen van plattegronden van de verdiepingen.

Voor:
begane grond
_______
|........AP| (op de vloer)
|............|
|............|
|______|

2e verdieping:
_______
|............|
|............|
|............|
|_laptop| (op de kast, loodrecht opgezet, de antenne zit zo dicht mogelijk bij de plafond. )

Na:
begane grond
_______
|............|
|............|
|............|
|____AP|

2e verdieping:
_______
|............|
|............|
|............|
|_laptop|
)
Toen ik dat laatste situatie deed, deed de verbinding veel beter, het valt niet meer uit.

Probeer dat maar ook es bij jou, anders weet ik het niet meer.
Enne, er zit een magnetron precies ertussen en ik heb volledig geen last van...

edit: ASCII-tekens foutje, |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh te gek Gomer!! ik ga het meteen proberen..je hoort het meteen van me!
Tommy

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

probeer eens een ander channel. Misschien heeft je buurman een leuke zender staan en blokt die jou volledig op de tweede verdieping.

Scan eens op netwerken in de omgeving?

I have usernames older than you.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

kheb zelf een e-tech router, over het algemeen is er een probleem bij dit merk netwerkhardware dat je netwerk er telkens uitvliegt, daar is een updateje voor van microsoft.
mischien ook voor sweex??

MSI GX660R for the win!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak :(

Kijk voor de lol eens naar de hoofdgroep (!) Netwerken, daar horen vragen als dit thuis. Let wel aldaar op de policy, je topicstart bevat niet bepaald alle info die nodig is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.