Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Red CCFL + Plastic Omhulzel=Problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey tweakers! Ben aardig nieuw hier en ben beetje bezig met mijn eerste "casemod" dus bare with me! Thanks :P Heb al een search uitgevoerd niets gevonden waar ik iets aan heb!! :*)

Marem, waar het dus om gaat is dat ik zoals velen een "rode" ccfl heb gekocht, 2 zelfs bij freezinghardware. Blijkt dus zoals bij vele roze te zijn, was mijn idee om simpelweg een stukje plastic aka kaftplastic met de kleur oranje of rood ofzo eromheen te plakken, nou was m'n vraag of die CCFL niet te warm wordt dat het plastic gaat smelten? Wellicht is het dan wat beter om een stuk hard plastic er een stukje voor te monteren, maar dit is wel wat duurder (heb niet veel geld..mn rekening staat op 9 euro ;) )

Alvast thanks! Heb by the way gekozen voor een simpele Aopen H600B Met side panel, leek me eens leuk om te zien wat ik kan doen met zo'n aardig 'Basic' kast :) Kzal probere wat pics binnekort hierop te zetten!

Verder wouk ff zeggen datk erg veel aan jullie heb gehad tot nu toe! Very Much Thanks! :>

Hehe

Merci Beaucoup

Verwijderd

normaal gezien niet vermits het een Cold Cathode .... is.
Maar je zou ook in een hobbywinkel kunnen vragen voor verf (in een spuitbus) voor op plastic/glas,
mijns inziens geeft dat toch een mooier resultaat.

Te nada ;)

Verwijderd

Kan geen kwaad.

Zie hier een voorgangerd: http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=2189

Verwijderd

ccfl's produceren eigenlijk geen warmte, ze draaien op 480 volt d8 ik maar verbruiken eigenlijk maar 5 watt of zo.

je kan het dus gewoon doen ;)

• Deslaw
Hmmm dat zou ook kunnen, maar wil je dat dan op die buisjes sprayen? Of bedoel je dat ik een stuk plexiglas koop, die verf (moet wel transparant blijven!) en dan voor de CCFL buisjes monteer...

Verwijderd

ccfl staat voor cold cathode fluoresend light (of hoe je het ook spelt) dus ik ga ervan uit van niet.

edit: kmoet toch sneller reageren :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:40 ]

Verwijderd

volgens mij moet dit geen probeem zijn omda eht cold cathode zijn
het woord cold zegt genoeg

Verwijderd

uh ccfl wordt niet warm, kan gewoon volgens mij

[edit] moet vaker f5 drukken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:41 ]

• Deslaw
WOW! DAIMN snelle reacties haha! Thanks mensen! Maar nu men volgende vraag, wat geeft beter resultaat, stukje gespote glas ofzoiets ervoor monteren of gewoon zo'n stukje verpakking eromheen :)

Edit:: Ik heb even m'n CCFL's aangezet, ze worden na ong 10 min een beeetje warm..niet superheet ofzo maar wel gewoon warm, lekker warm, alsof je een stukje metaal in een lekker normaal zonnetje van 22 graden laat staan..

Edit2:: Ik heb net even een thermometer gepakt en de warmte opgemeten van die staafjes, (weet niet of dit de juiste manier is hoor :P) hij geeft 38 graden aan, weet niet of dit al te heet is :?

Edit3:: Hij geeft nu zelfs 41 graden aan! Is er iets mis met mijn CCFL's? Ik heb ze trouwens op elkaar gelegd en ertussen de thermometer dus misschien is dat het probleem :p ze voelen in elk geval niet heel heet aan ofzo..gewoon beetje warm

[ Voor 77% gewijzigd door Deslaw op 25-08-2004 22:05 ]

Verwijderd

plastic eromheen is het goedkoopste lijkt me, en als ze zo 38 graden worden heb je nog marge zat over. Gewoon proberen lijkt me :) en de resultaten natuurlijk posten ;)

• Deslaw
*reisd in de tijd*

*ziet post die ik over 1 week maak*

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit:: De specs van mijn pc nog:
-Aopen H600B met Side Panel (zwart)
-Aopen DVD speler (zwart)
-Diskettestation (nodig voor school he :P) (zwart)
-Asus a7n8x-e Deluxe
-Amd Athlon 3200+
-512 MB x2 Corsair Value Select pc3200 ram
-XFX Geforce 6800 GT (wordt overgeclocked naar ultra)
-Maxtor 80 GB Diamondplus9 SATA
-Razor Viper

Heb verder 2 Crystal 4 red led fan erbij bestelt, deze komen achterin de pc zijn dus case fans, verder de 2 CCFL buisjes waar ik het over had 8) En 2 fan guards..maarja das pas het begin natuurlijk! Ben niet een echte Die Hard casemodder maar ik ga nog de 2 voorste ledjes in de pc vervangen met 2 rode ledjes, en in de voetjes wil ik ook ledjes monteren maar dit gebeurt allemaal later (moet eerst weer geld sparen!)

Op de side panel komt nog een dikke vette stikker van Biohazard denk ik zo (origineel? nee....vet? kvind van wel:P) en natuurlijk een megacoole fan controller..en de rest zie ik allemaal nog wel joh!

Enne..ey..kben pas een beginner..dus tot nu toe probeer ik het nog even zonder zagen/boren/knippen/plakken/ ddingen eruit blazen en opnieuw erin zetten etc zoals sommige tweakers dat doen :*) Eerst beetje ...inkomen

toch?

[ Voor 83% gewijzigd door Deslaw op 25-08-2004 22:18 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Deslaw schreef op 25 augustus 2004 @ 22:12:
*reisd in de tijd*

*ziet post die ik over 1 week maak*

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit:: De specs van mijn pc nog:
-Aopen H600B met Side Panel (zwart)
-Aopen DVD speler (zwart)
-Diskettestation (nodig voor school he :P) (zwart)
-Asus a7n8x-e Deluxe
-Amd Athlon 3200+
-512 MB x2 Corsair Value Select pc3200 ram
-XFX Geforce 6800 GT (wordt overgeclocked naar ultra)
-Maxtor 80 GB Diamondplus9 SATA
-Razor Viper

Heb verder 2 Crystal 4 red led fan erbij bestelt, deze komen achterin de pc zijn dus case fans, verder de 2 CCFL buisjes waar ik het over had 8) En 2 fan guards..maarja das pas het begin natuurlijk! Ben niet een echte Die Hard casemodder maar ik ga nog de 2 voorste ledjes in de pc vervangen met 2 rode ledjes, en in de voetjes wil ik ook ledjes monteren maar dit gebeurt allemaal later (moet eerst weer geld sparen!)

Op de side panel komt nog een dikke vette stikker van Biohazard denk ik zo (origineel? nee....vet? kvind van wel:P) en natuurlijk een megacoole fan controller..en de rest zie ik allemaal nog wel joh!

Enne..ey..kben pas een beginner..dus tot nu toe probeer ik het nog even zonder zagen/boren/knippen/plakken/ ddingen eruit blazen en opnieuw erin zetten etc zoals sommige tweakers dat doen :*) Eerst beetje ...inkomen

toch?
Je weet dat je zelf ook zo'n 38°C bent he :) Je pc fikt toch niet af als je m aanraakt of wel ;)

• Deslaw
Klopt maar wat ik niet wil is dat dat plastif begint te smelten ;)

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Gebruik gewoon kleurenfilters uit het proffesionele circuit. Lee filters bijvoorbeeld. Heb je zelfs de HT (high temperture) serie, die je voor hele warme lampen kunt hangen. Maar de gewone serie op een tl-balk (20 watt) plakken kunnen ze makkelijk hebben.

Te koop bij de theater en discolampenwinkels.

Kleur uitzoeken? http://www.leefilters.com/LP1.asp?PageID=21

U vraagt, wij antwoorden.

• Deslaw
Nah das te lastig, want de CCFL geven al een kleur, licht rood (roze). Ik ga morgen is even van dat cadeau papier kopen, eromheen plakken, uurtje of 3 laten aanstaan en kijken hoe dat gaat :) Kzal jullie er morgen over updaten! :P (dus vertellen of me huis is afgebrand of niet)

Edit:: CCFL verbrand langzaam? daar wordt verteld dat die CCFL buisjes wel degelijk heet worden! Iemand iets over te zeggen? :S Ik zal morgen is een test doen om te zien of dat plastic echt brand.. :|

[ Voor 30% gewijzigd door Deslaw op 25-08-2004 23:16 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Wat nog steeds een misverstand blijk is dat de COLD in CCFL alleen op de cathode ( electrode in de buis ) slaat en niet op de hele buis.

Een CCFL mag gloeiend heet worden en nog steeds Cold Cathode genoemd worden.

Repareren doe je zo.

• Deslaw
Alright folkes! Hehe, ik heb die verpakking gekocht! Eromheen gewikkelt en de buisjes geven nu PRACHTIG rood licht..geweldig! Ik zal ze ong 1.5 uur laten aanstaan en is kijken hoe heet die folie wordt, als het nog goed gaat dan zet ik ze morgen in mijn pc ;) I'll keep you updated

[ Voor 79% gewijzigd door Deslaw op 26-08-2004 21:50 ]

Pagina: 1