Toon posts:

Ruis Icons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een probleem, namelijk: de meeste icons komen als ruis tevoorschijn en anders zitten er 3 witte stipjes in.
Ik heb al de nieuwste VGA driver geinstalleerd, zelfs een monitor driver, maar niets werkt! Ookal Mr. Anderson gevraagd, die overigens goed geholpen heeft met boot problemen _/-\o_ . Ik heb ook niets geOC-ed, tenminste niet naar mijn weten :P
Beeld hardware:

Club3d 9800se @ Catalyst 4.8
Iiyama LS902UT Vision Master 1451 (19")

Verder heb ik er al een andere monitor aangehangen, zelfde probleem, en helaas heb ik geen vga kaarten over (of ik moet um uit ma's pc slopen, maar dat wil ze niet :'( )
En actieve desktop staat UIT

Iemand die dit probleem kent en/of kan oplossen?
Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.playah.no-ip.com/slayer/iconprob.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:29 ]

Verwijderd

Check je geheugen van je videokaart eens op een lagere snelheid / met meer airflow.
Eventueel kan het ook aan slechte filtering/zwakke voeding/ongeaarde PC liggen en bepaalde AGP instellingen/driver conflicten.

naslag: [search=geheugen artifacts]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:30 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:30:
Check je geheugen van je videokaart eens op een lagere snelheid / met meer airflow.
Eventueel kan het ook aan slechte filtering/zwakke voeding/ongeaarde PC liggen en bepaalde AGP instellingen/driver conflicten.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een lagere snelheid zal werken. Ik denk dat gewoon een van je geheugenchipjes kapot is, probeer eens een andere videokaart

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:30:

Nou, zit gewoon zon ati fannetje op, omlaag klokken lijkt me raar dat dit nodig is. Zwakke voeding, mwa, zou ietsje hoger mogen, maar is zeker geen 3de rangs ding: Aopen 300W. Ongeaarde pc weet ik niet, zou kunnen, maar ik heb dit normaal ook niet :'(. AGP instellingen zal ik is na lopen en hier posten als ik die kan vinden -_-"

Andere video kaart tja, ik heb er geen, alleen in ma's pc, en die wil ze er niet uit hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:41 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:39:
[...]

Andere video kaart tja, ik heb er geen, alleen in ma's pc, en die wil ze er niet uit hebben.
Ga een andere kaart lenen. Anders zoek je je helemaal de pleuris.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat moeilijk rond deze tijd, maar misschien kan ik van een vriend wel iets lenen.

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 16:41
Als ik het zo zie dan lijkt het mij een icon-cache probleempje. Ik weet niet meer precies hoe je die kan legen, maar dat zou het op moeten lossen. Heb je al geprobeerd naar 256 kleuren te switchen en weer naar veel kleuren?
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat op zou kunnen zoeken graag! trouwens, naar 256 kleuren mode kan ik volgens mij niet switchen, dat moet je per spel instellen staat in het ati menu geval :(

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Ik zie dat je WindowsXP draait. Zoek even naar Xteq Systems setup (gratis) of download het demootje TweakXP bij www.totalidea.com weg. In beide proggies staan er icoon-cache (e.d.) optimalisaties. Wellicht dat je daar even mee kan knoeien en dat dat het oplost.

Daarentegen, als jij grafish intensieve applicaties draait (farcry, doom3, Mad Onion spul) krijg je dan ook artifacts? Zo nee, dan is het toch echt je icon-cache. Ik raad je bovendien aan om regelmatig te defragmenteren, je harde schijf en je register op te schonen :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
tranztaz schreef op 25 augustus 2004 @ 22:57:
Ik zie dat je WindowsXP draait. Zoek even naar Xteq Systems setup (gratis) of download het demootje TweakXP bij www.totalidea.com weg. In beide proggies staan er icoon-cache (e.d.) optimalisaties. Wellicht dat je daar even mee kan knoeien en dat dat het oplost.

Daarentegen, als jij grafish intensieve applicaties draait (farcry, doom3, Mad Onion spul) krijg je dan ook artifacts? Zo nee, dan is het toch echt je icon-cache. Ik raad je bovendien aan om regelmatig te defragmenteren, je harde schijf en je register op te schonen :)
defraggen: dat zal ik is gaan doen
HDD: doe ik al
reg: heb regclean die ik 1x per 2weken oid draai.

Enne, zulke dingen heb ik niet, zwaarste is denk ik C&C: Generals: Zero Hour, die draaid gewoon goed + heb nu dat tweakXP, maar hoe had jij gedacht die icon cache te legen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 23:37 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Het defraggen zal zowiezo goed helpen. Daarentegen adviseer je toch ten sterkste een beetje om te klooien met je icon-cache. TweakXP heeft een wat duidelijkere, gebruikersvriendelijkere instelling daarvoor. :) Succes!

@ Slayer - die info staat ergens bij het 1e onderdeel van TweakXP (hardware information and tweaks -> CPU & Cache (zoiets dergelijks) Daar kan jij je icon-cache instellen.

Bij Windows Tweaks -> blabla Windows II zie je ook ene optie staan waarbij je de icon-cache in principe helemaal uit kan zetten. Dat raad ik echter niet zo aan. Het kan in sommige gevallen dan een tijdje duren voordat een directory of zelfs je desktop is ingelezen, althans - dat was bij mij ooit eens het geval :)

Enneh, 3DMark03 is FutureMark was Mad Onion :)

@ Jozy : hij heeft het XP thema uitgeschakeld en snelstarten of andere werkbalken niet aan. Het achergrond heeft hij of zelf gemaakt (leuk gedaan dan :)) of van internet ergens afgeplukt.

[ Voor 71% gewijzigd door SkyStreaker op 25-08-2004 23:47 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
offtopic:
Wat voor soort style (bureaublad-thema) gebruik je? Ziet er strak uit (is daar bepaalde software voor nodig? StyleXp ofzo? of is het alleen een windows-thema?)

Verwijderd

Topicstarter
daar maakt tranztaz een foutje, ben btw ook fan van taz :P , maar het is wel degelijk een skin. Tenminst beetje rustige skin zonder tirenlantijnen oid :P
Hij zit volgens mij standaart in style XP, en die achtergrond, waar had ik die vandaan, lang geleden. Volgens mij ooit ergens vandaan gehaald en aangepast, igg die skin heet: watercolour ergonomic.
En waar staat het nou precies, dat uitschakelen ha dik wel gevonden, maar "opkuisen" zoals hij het zo leuk noemt niet! :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:40 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Ehh, ik jou nou niet volg helemaal? :P Nee, serieus, opkuisen vond ik ook een raar woord, alsof ze bij babelfish zijn langsgeweest...

Anders pak je de help erbij en vul je gewoon bij zoeken cache en icon in. Daar staat het vast wel helderder uitgelegd dan ik je vertellen kan, hehe.

En harstikke leuk dat jij ook fan van Taz bent :D :D :D. Vindt het alleen harstikke jammer dat het nergens meer uitgezonden wordt en dat er ook geen DVD's of VHS-jes van de tekenfilm serie zijn.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier weldegelijk een VHSje liggen hoor :P Fan-Taz-Tic heet ie :)
Enne, ik vind van allerlei cachen, maar icon cache ho maar :(pfft, wat een nep programma, geen eens nld help :9

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 12:45 ]

Verwijderd

Bij veel videokaarten worden de iconen ook bijgehouden door de videokaart en zit er een optie in de videokaartdrivers.

Wat betreft Windows zijn eigen iconcache, deze kun je flushen met TweakUI.

Corruptie van de iconcache treedt oa op door mijn eerder genoemde opmerkingen en kapot videokaart/RAM geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop niet dat die vga plank brak is, maar waarom zou je een UI tweaken? :P Nee, serieus, hoe flush je dan, kan echt niets vinden in dat soort programma's 8)7
Overigens, het blijken niet alleen de desktop iconen te zijn! Ook andere iconen zijn zo :(. Na een tijdje komen ze terug met 3 witte puntjes erin, ookal zoiets vreemds :/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:29 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:39:
Ik heb hier weldegelijk een VHSje liggen hoor :P Fan-Taz-Tic heet ie :)
Enne, ik vind van allerlei cachen, maar icon cache ho maar :(pfft, wat een nep programma, geen eens nld help :9
offtopic:
Leuk man! Waar heb je die vandaan??? :D

Het staat er echt wel in hoor! Beter zoeken, anders maak ik wel ff 2 screenshotjes vandaag.

Wat ook een behoorlijk paardemiddel is, is dit: Draag er zorg voor dat je verborgen systeembestanden kan zien (in de mapopties van XP kan je dit aanzetten, onder de tab "weergave" EN "verborgen mappen en bestand weergeven" aanzetten, helemaal onderaan) en zoek dan naar IconCache (= iconcache.db) en verwijder deze. Start daarna je PC opnieuw op. Wellicht dat je cache op de HD gewoon corrupt is.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 26-08-2004 13:30 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

repair / rebuild icons :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe? Wat? Waar?

En taz, hij vind geen bestand iconcache :/ moet ik deze handmatig zoeken in system32 oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:34 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

tranztaz schreef op 26 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

offtopic:
Leuk man! Waar heb je die vandaan??? :D

Het staat er echt wel in hoor! Beter zoeken, anders maak ik wel ff 2 screenshotjes vandaag.

Wat ook een behoorlijk paardemiddel is, is dit: Draag er zorg voor dat je verborgen systeembestanden kan zien (in de mapopties van XP kan je dit aanzetten, onder de tab "weergave" EN "verborgen mappen en bestand weergeven" aanzetten, helemaal onderaan) en zoek dan naar IconCache (= iconcache.db) en verwijder deze. Start daarna je PC opnieuw op. Wellicht dat je cache op de HD gewoon corrupt is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/plaatje.JPG

Zet ook nummertje 2 uit, kan je zien welk bestand je voor je hebt, en niet annakournikova.jpg maar annakournikova.jpg.exe bijvoorbeeld. Extra beveiliging zeg maar :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/plaatje2.JPG

offtopic:
Verkeerde knop... edit ipv. reply SORRY :)

WAT BERTEFT TWEAK XP! - KLIKBAAR!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/txp1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/txp2.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door SkyStreaker op 26-08-2004 13:47 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

kan je doen met Tweak UI, is freeware van Microsoft, ff googlen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Taz, alle bestanden weergeven kan ik ook nog wel, ben niet helemaal achterlijk :P is het de icon cache in: C:\Documents and Settings\Ik Dus :P\Local Settings\Application Data ?

TweakUI heb ik, maar dan :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:39 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

OKay, okay - maar dit is ook even extra voor de mensen die het wellicht NIET weten snap je? :P

En jah, die is het inderdaad! :D

Verwijderd

Topicstarter
Owja, misschien hebben andere mensen hier problemen mee ja, maar ik ga die bitch nu even verwijderen en rebooten :D

FUCK!! HET WERKT!! *gaf taz zoen als hij geen hetero was :9 *
Ook harry bedankt die het icon cache geval bedacht _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 13:48 ]

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Er wordt te vaak gedacht dat het meteen de hard-ware (met of zonder in verband van grafische drivers) is. Vandaar mijn vraag over grafish intensieve applicaties. Had het niet aan het db-tje gelegen, dan was het wellicht de software-driver, was dat het niet - dan pas moet je kijken naar de hardware. Althans, dat leert mijn ervaring op dit moment :)

Evengoed ben ik blij dat het werkt. :D :D

offtopic:
Dat MSN niet werkt, ligt denk ik aan MS? Kan zijn dat de hele wereld nu SP2 aan het download is... Weet het anders ook nie :)

MSN werkt bij mij wel btw...

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 26-08-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is idd waar, nu werkt MSN weer niet, maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan @home zoals gewoonlijk :( :( :(

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 10:49

DizzyWeb

Ondertiteld

jozy2002 schreef op 25 augustus 2004 @ 23:46:
offtopic:
Wat voor soort style (bureaublad-thema) gebruik je? Ziet er strak uit (is daar bepaalde software voor nodig? StyleXp ofzo? of is het alleen een windows-thema?)
offtopic:
Da's Watercolor :) Mja, heb je wel StyleXP of een gepatchte uxtheme.dll voor nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je even mijn post daar onder leest staat daar hetzelfde al... }:O
Pagina: 1