Ik heb net een nieuwe MSI TV@nywhere Master tv-kaart gekocht maar na het aansluiten van de tv-kabel krijg ik een verschrikkelijk iritante ruis door de boxen van mijn stereo (daar staat mijn computer op aan gesloten). Ook als ik het geluid van mijn computer niet via mijn mengpaneel laat gaan blijft die ruis er. Zelfs als ik alle volume knoppen naar beneden zet. Wie kan mij helpen??
Is alles goed geaard? Geen aardlussen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Een aardlus krijg je als je verschillende aardpunten gebruikt (bijvoorbeeld die van het stopkontact en die van de kabeltelevisie) En kan je oplossen door die galvanisch te scheiden. Ik heb een tijdje terug een artikeltje geschreven over aardlussen, die heb ik hier gezet.
Het komt er op neer dat je al je apparatuur via hetzelfde punt moet aarden, het liefst via het stopkontact. Ik denk dat dat jou probleem oplost.
Het komt er op neer dat je al je apparatuur via hetzelfde punt moet aarden, het liefst via het stopkontact. Ik denk dat dat jou probleem oplost.
Too many people, making too many problems
(Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:25:
Aan mijn stereo apparatuur kan ik weinig aarden en aardlussen gebruik ik niet denk ik
Een aardlus gebruik je niet, die krijg je als je apparatuur op verschillende plekken geaard hebt.
Als je computer geaard is via het stopcontact en je tv-kaart via de antenne aansluiting kun je hier dus problemen mee krijgen. Je moet het dan idd van elkaar scheiden, volgens mij verkopen ze hiervoor gewoon filters bij de lokale elektronica-boer...
Als je even zou willen testen of het inderdaad daar door komt zou je ook nog even tijdelijk je PC niet kunnen aarden (oeh, hier ga ik commentaar op krijgen...
Verwijderd
Een PC moet je altijd aarden. Dat is verplichttijdelijk je PC niet kunnen aarden (oeh, hier ga ik commentaar op krijgen...).
[rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]
AV Faq: aarding en storing
Niet aarden voor 100ms kan al te lang zijn op het verkeerde moment. Je apparatuur zal het nl. niet lekker gaan vinden en al zeker niet als je ook nog flink gaat experimenteren met in/uit pluggen > ontladingen (Natuurlijk is apparatuur in bepaalde mate beveiligd tegen dergelijke ongeaarde mishandelingen, maar ook dat heeft zijn grenzen...)Het lijkt me niet dat het kwaad kan om even 5 minuten je PC niet te aarden om iets uit te testen, van een aardlus zou je iig af moeten zijn...
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 22:00 ]
Ja, ik weet het.... Maar er zijn genoeg mensen die hun PC wegens gebrek aan een geaard stopcontact gewoon niet aarden, en dat gaat over het algemeen gewoon goed. Het lijkt me niet dat het kwaad kan om even 5 minuten je PC niet te aarden om iets uit te testen, van een aardlus zou je iig af moeten zijn...Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:47:
[...]
Een PC moet je altijd aarden. Dat is verplicht
[edit]
Ok, jij je zin...
@TS: Dan zul je toch een filter moeten kopen om te proberen of het daar aan ligt...
[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 25-08-2004 21:56 ]
Ja bedankt hij was dubbel geaard
van je stekkertje de buitenste rand niet aansluiten en je aardlus licht er uit
Bedankt allemaal
Bedankt allemaal
Hmm, nu heb je de aarde van je tv-antenne niet meer aangesloten? Is het beeld nog wel goed nu?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:47:
[...]
Een PC moet je altijd aarden. Dat is verplicht(maar dat wist je natuurlijk wel
)
[rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]
AV Faq: aarding en storing
[...]
Niet aarden voor 100ms kan al te lang zijn op het verkeerde moment. Je apparatuur zal het nl. niet lekker gaan vinden en al zeker niet als je ook nog flink gaat experimenteren met in/uit pluggen > ontladingen (Natuurlijk is apparatuur in bepaalde mate beveiligd tegen dergelijke ongeaarde mishandelingen, maar ook dat heeft zijn grenzen...)
offtopic:
Oei...
Wij hebben onze PC niet geaard...
Is dit gevaarlijk ofzo
Of kan je PC de soep in draaien
Iig hebben wij nog geen problemen ondervonden...
Oei...
Is dit gevaarlijk ofzo
Of kan je PC de soep in draaien
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:36:
offtopic:
offtopic:
Tja... je bent niet de eerste
Tja... je bent niet de eerste
Verwijderd
Als je hiermee de aarde/mantel van je coax bedoelt: sluit die dan maar wel aan zodat je tenminste fatsoenlijk beeld hebt. Maar nu weet je tenminste wel zeker dat een scheidingsfilter op je coax voor de oplossing zal zorgenVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:17:
Ja bedankt hij was dubbel geaard
Bedankt allemaal
Ik zou zeggen, lees dat topic eens door. Daar staat precies uitgelegd over het hoe- en waarom- van aarden en wat de oorzaken/gevolgen/gevaren zijnVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:36:
[...]
offtopic:
Oei...![]()
Is dit gevaarlijk ofzo![]()
Of kan je PC de soep in draaien![]()
En jammer genoeg ook niet de laatste
Het zou mij niet verbazen als er ooit door een onderzoek naar voren komt dat 1/10 deel van de hardware problemen veroorzaakt wordt door ondeugdelijke installatie zoals geen aarding / ESD / EMI e.d.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 08:09 ]
Pagina: 1