Toon posts:

pc krijgt stroom via printer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond ik heb een klein probleem ik wou net een ouwe mannesman laserprinter aansluiten dus ik zet me pc uit voor em aan te sluiten maar ik wil de lpt kabel aansluiten en me pc start op :? dus ik zet em uit en zet de voedingsschakelaar ook uit ik probeer het nog een toen kreeg ik een fllinke schok en me fans begonnen te draaien ook die van me processor nou is de vraag hoe komt dit kan dit kwaad ?

mijn pc is
asus a7n8x-e deluxe
512 mb ram dual channel
amd 2800 + 333
dual layer brander lite on
dvd lezer
en 2 hdd's

Verwijderd

Je PC stond waarschijnlijk niet uit, maar in een soort van semi-standby, waakstand. Wil je ATX-PC écht uit doen kom je toch terecht op knopje op de voeding, of stekker.

En de paralelle poort is één van die dingen die dmv. de +5VSB van je voeding nog actief blijft, combineer dat met een laserprinter die misschien ook nog spanning d'r op heeft = tak, kortsluiting, PC wordt wakker (in de BIOS kan je ook een tijd instellen dat hij aangaat, m'n Athlon Wekker).

Vroegah, toen ik nog een wannab nerdje was op de nerdschool, hebben we bij hardware practicum wel eens 2 386-ers finaal laten exploderen. Waarom? Practicum interlink kabel, 2 PC's die nog aanstaan, en een paralelle poort waar spanning op staat. Toen we de kabel in de 2e PC deden was het van BOEM. Alles dood, tot HD's aan toe.

Verwijderd

Topicstarter
dat is em juist de kabel van de voeding heb ik eruit gehaald ik doe nu ff niks meer met dat ding anders blaas ik misschien me lpt poort op en zolang heb ik deze pc nog niet

Verwijderd

OVERAL de spanning vanaf, printer, PC, stekkers d'r uit, paar keer op aan/uitknop rammen om de resterende spanning d'r uit te laten gaan, en ik ga nu toch denken dat je misschien een brak geval voeding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
350 watt aopen dat is toch geen slecht merk of wel

Verwijderd

Tsja, als je hardware gaat omwisselen/inpluggen metde 230V erin dan is het bij een ATX voeding nogal logisch dat er op bepaalde delen nog stroom staan ;)

Verder is het ook goed mogelijk dat de schok kwam omdat je PC niet geaard is zoals het hoort...
Pagina: 1