Ik heb een probleem: Een vriend van mij heeft een Asus a8v8x-x moederbord. Deze werkte op zich goed maar hij heeft geprobeerd om deze te updaten met Liveupdate van Asus zelf wat je bij het moederbord geleverd krijgt. Dit ging vooralsnog goed, alleen toen zijn pc rebootte om de boel te gaan updaten bleef hij hangen. Hij geeft iets aan van invalid diskette in A drive. Hij zoekt naar een systeemdiskette die hij niet heeft. Ik dacht eerst zelf dat hij zocht naar een diskette met de bios update erop en aflash ed om deze te updaten maar dat werkte ook al niet. Deze diskette was overigens ook een bootdisk.
De pc blijft hangen net nadat je de gegevens van de videokaart bios te zien krijgt. De bios zelf kan je niet in omdat hij daar niet eens komt, de foutmelding is hiervoor al. Ik heb zelf ook een A7V8X-X en heb dit probleem nog nooit gehad omdat ik altijd in Dos update.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht er zelf aan om de bios te resetten door de batterij er even uit te halen. Maar als dit niet werkt dan heb ik geen idee wat te doen.
Specs:
Asus A7V8X-X met standaard bios ( kan niet zien welke )
Geprobeerd te flashen met Liveupdate en bios versie 1012
Edit: Net nog ff gekeken en hij geeft aan dat er een bios rom checksum error is. CMOS reset net gedaan met de batterij er ff 20 secs uit maar dat hielp niet. Ga nu nog een keer met de jumpers resetten en als dat niet werkt dan moeten we naar asus bellen ofzo.
Edit2: Ik heb geprobeerd om met een bootdisk met aflash te booten maar hij blijft dan aangeven dat er geen bootdisk in zit
. Vage shit.
De pc blijft hangen net nadat je de gegevens van de videokaart bios te zien krijgt. De bios zelf kan je niet in omdat hij daar niet eens komt, de foutmelding is hiervoor al. Ik heb zelf ook een A7V8X-X en heb dit probleem nog nooit gehad omdat ik altijd in Dos update.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht er zelf aan om de bios te resetten door de batterij er even uit te halen. Maar als dit niet werkt dan heb ik geen idee wat te doen.
Specs:
Asus A7V8X-X met standaard bios ( kan niet zien welke )
Geprobeerd te flashen met Liveupdate en bios versie 1012
Edit: Net nog ff gekeken en hij geeft aan dat er een bios rom checksum error is. CMOS reset net gedaan met de batterij er ff 20 secs uit maar dat hielp niet. Ga nu nog een keer met de jumpers resetten en als dat niet werkt dan moeten we naar asus bellen ofzo.
Edit2: Ik heb geprobeerd om met een bootdisk met aflash te booten maar hij blijft dan aangeven dat er geen bootdisk in zit
[ Voor 16% gewijzigd door FoOnEeN op 25-08-2004 23:15 . Reden: reactie op user ]