waarom heb jij voor een intel/amd gekozen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
goed . .ik ben dus bezig met me pc bij elkaar te stellen . .ik heb me nieuwe soort van hobby . tweake . .en wil gaan overclocke enz .niet dat het zo perse nodig is,maar omdat het leuk is. .

nu vraag ik me af ,,

zou ik bij intel northwood blijven ., of ga ik voor de amd 64

wat doe ik met mijn pc..

ik speel veel zware games .zoals doomIII , Jiont ops .bijv

ik ga een videorecorder op mijn pc aansluiten op te kunnen filmen . .om demos mee temaken in adobe ,, , dat vindt ik erg leuk . en vraag me af wat daar het beste voor is.

daarbij staat me pc dag en nacht aan .

wat adviseren jullie mij?

nu snap ik dat amd beter is voor gaming .maar is het ook beter voor adobe programma,s en is de pc zelf sneller? of merk ik dat niet . .

aangezien ik nog totaal geen ervaring heb met amd . .wil ik graag wat meer weten

waarom heb jij een intel/amd genomen?

en wat vindt jij de voordelen van jou intel/amd?

en wat vindt jij de Nadelen van de intel/amd?

__

wat voor moederbord heb jij bij je intel/amd genomen? en waarom?

alvast erg bedankt voor de info .

ik zou het graag een beetje serieus willen houden in dit topic ( 20% info en 80% spawm schiet niet op ;) )

________

ik zelf wat zo,n anderhalf jaar geleden voor een intel pentium gegaan . . rede, dat ik er geen verstand van had .en iedereen in men familie pentium heb . bovendien wist ik nieteens van athlon was geloof ^^ .

nu ik er een hoop reviews over gelezen heb . .wilde ik direct voor de athlon 64 3800+ gaan! , aangezien nu intel "ineens" de prijzen van de cputjes dik omlaag gooit . .zit ik weer te twijfelen :'( . .lastig ! . .

>>mss zijn eral vaker van dit soort topics geweest , ik heb voor ik het topic starte een search gedaan . en kon vrij weinig erover vinde . .is die erwel . post dan de link . en close deze :)

alvast erg bedankt!

greetz goofy^

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

ik heb nu een amd64 3200+ mijn computer staat ook dag en nacht aan. Het voordeel van de amd64 is cool&quiet, gebruik je je pc niet intensief, dan schakelt hij terug naar 800/1000 mhz en veranderd de v-core daarmee ook omlaag, waardoor het stroomverbruik een stuk minder wordt.
Dit scheelt in ieder geval iedere maand weer een aantal euro's op je energie rekening.
qua applicaties zal de ene applicatie sneller zijn met een intel processor en de andere met een amd processor, dat hou je altijd.

overigens zou ik niet voor de 3800+ gaan, maar voor de 3500+ het prijsverschil is te groot voor de prestaties die je er extra voor terug krijgt. Investeer dat geld bijvoorbeeld liever in een goede qualiteit voeding / geheugen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:13 ]

Verwijderd

Ik heb Amd omdat mijn eerste pc een Packard bell was een Imedia,
daar zat dus standaard een amd in en vanuit daar be ik gaan upgraden eerst een nieuwe cpu daarna een nieuwe mobo etc etc..
Zo was voor mij de keus simpel,

Nu heb is dus een asus a7n8x-x mobo met een Amd Athlon xp 2800+ cpu.

Het mobo gekozen omdat veel vrienden en kennisen zeiden dat het een prima boardje was, waar ik ze helemaal gelijk in geef loopt lekker,

Ik denk dat het tegenwoordig niet meer veel scheelt of je een Intel cpu heb of een Amd omdat de markt eigenlijk teglijk met me oploopt.
Met nadruk op denk,verbeter me maar als ik neit gelijk heb

Maar omdat jij zegt dat je veel wil gamen en video bewerking wil doen is het niet onbelangrijk om de videokaart buiten beschouwing te houden.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

budget is eigenlijk de enige reden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Ik heb Pentium 4 genomen omdat het toen sneller was, (en duurder).
En omdat toen de athlon xp nogal wat breekbaarder was.(was nog noob :X)

Nu met de amd 64, is dat echter niet zo.
Als ik het geld ervoor had zou ik meteen een amd 64 ervoor in de plaats kopen.

Ik kan je dus heel erg aanraden om amd te pakken, aangezien je meer prestaties, en evenveel support krijgt.

Om dit lange verhaal kort te maken, je zult zelf moeten kiezen, suc6

(voor gaming is de amd 64 beter, en voor video bewerking p4, maar dat ontloopt zich tegenwoordig minimaal. itt athlon xp vs p4)

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 25-08-2004 21:19 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tjah zoveelste discussie waarvoor je AMD/Intel zou nemen ik zou zeggen kies gewoon zelf. Iedereen heeft wel een mening. en iedereen heeft wel ergens weer een andere mening over en vooral over dit. Ik heb een AMD en een intel. Intel voor het zware werk, Videobewerken/ renderen en noem maarop. en AMD voor games :D (staat trouwens niet in me specs)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Heb nooit anders gehad dan Intel dus ik denk nog altijd...waarom overstappen.
Ik heb een MSI 865PE PFISR moederbord en deze heb ik gekozen omdat:
1. Het rode msi kleurtje staat me wel aan. :+
2. Ik familie heb die dit merk ook hebben en geen problemen hoor.
3. Hij heel vaak als beste uit de tests kwam en awards heeft gekregen.
(lekker overclock potentieel :*) )

specs

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Nouja... heel lang geleden....

Toen kocht ik mn athlon 1400 thunderbird, die was toen best wel kick ass.
In die tijd waren hadden die AMD's ook nog een betere prestatie/prijs verhouding tegenover intels geloof ik....

Nouja, "ze zeggen" dat AMD minder stabiel is dan Intel maar zelf heb daar nog nooit wat van gemerkt... tijd daarna heb ik een XP 2000 in mn mobo geprikt, dat kon dankzij een bios update, was ik wel heel blij mee 8)

Naja en eerder dit jaar ging mn mobo dus kapot, maar het was een beetje slechte timing, weinig geld op dat moment, en ik moest echt binnen 2 dagen mn pc weer werkend hebben. Toen heb ik een nforce2 mobo genomen, omdat die mn oude palomino nog gewoon ondersteunde maar ook de niewere bartons.

Nu doe et met een XP Mobile 2600+ :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Lawtje.com schreef op 25 augustus 2004 @ 21:24:
Nouja, "ze zeggen" dat AMD minder stabiel is dan Intel maar zelf heb daar nog nooit wat van gemerkt... tijd daarna heb ik een XP 2000 in mn mobo geprikt, dat kon dankzij een bios update, was ik wel heel blij mee 8)
Wie is "ze" :? Ik wil dat wel eens weten namelijk.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 21:32

krvabo

MATERIALISE!

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

er zijn 184 resultaten gevonden, die staan onderaan dit form.

Ik heb btw een amd in mijn server en een intel in mijn desktop.

De intel heb ik omdat het een PB is ( :( moeders) en mijn amd omdat die redelijk goedkoop was :)

[ Voor 22% gewijzigd door krvabo op 25-08-2004 21:29 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Elk merk/type heeft zo z'n eigen voor- en nadelen. Het is aan jou om deze gewoon bij elkaar te schrapen door specs, reviews, features, prijzen, etc te vergelijken :) Dit topic loopt toch alleen maar nergens op uit.

Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" hoe je een CPU moet uitzoeken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 25-08-2004 21:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.