Toon posts:

probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na de aanschaf van een nieuw mobo cpu en geheugen m'n ouwe trouwe abit BE6 moederbord en een P II 400 en 64 meg geheugen in een ander kastje geplaatst.
De specs van deze pc zijn:
ABit BE6
PII 400
2X 64 MB intern
Riva tnt2 16 mb video
SB 128 pci
actima 50X cdrom
maxtor 10,2 gig hd
56K modem.
Ik heb alleen het idee dat deze bak nu toetsenborden vreet.
Vandaag had ik deze bak de hele middag gebruikt en toen ik hem verplaatst had en er een ander toetsenbord aan had gekoppeld. zag de computer de cd-rom speler niet meer. Ik dacht er zit een kabel los dus ik heb alle kabels aangesloten en toen ik opnieuw opstarte werkte het toetsenbord niet meer. Ik heb er toen een orgineel IBM PS2 bord aangeknoopt en dit werkt wel maar als ik de pc aanzet zie ik geen cd-rom speler als ik vervolgens (als de bak uit is) een ander voedingskabeltje op de cd-rom douw en de bak aanzet wordt de cdrom wel gevonden. Het gekke is als ik de computer dan uit zet en ik haal de voedingskabel eruit en laat alle stroom eruit lopen met de powerknop. En ik start dan opnieuw op dan wordt de cd-rom niet gevonden. Pas als ik de voedingskabel weer opnieuw ontkoppel en aankoppel doet deze het weer. Ik heb volgens mij op deze manier op dezelfde computer al eerder een toetsenbord versleten maar ik weet niet zeker hoe dat toen ging dus kan ik niet zeggen of het om hetzelfde probleem gaat.