[2003] Remote Desktop: Unable to log on Account restriction*

Pagina: 1
Acties:

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 07:44
ik heb gister mn server weer op nieuw geinstalleerd.. en wil nu dus met mn pc (winXP) op de server connecten met het programma Remote Desktop Connection... dit gaat allemaal goed tot dat ik moet inloggen.. vorige keren kon ik gewoon met administrator en dan het wachtwoord in loggen maar als ik dat nu doe krijg ik de foutmelding>>>> unable to log you on because of an acount restriction...<<<< WIE weet hoe ik dit kan oplossen ??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heeft het administrator account wel een wachtwoord :? das wel een must namelijk

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;303846

daar staat het allemaal in,

suc6 met je 'server' btw, lekker secure is ie iig al niet als je al geen password gebruikt op je administrator account :|

[ Voor 66% gewijzigd door Zwelgje op 25-08-2004 20:52 ]

A wise man's life is based around fuck you

• RoeKoe
ik heb er wel een wachtwoord op... virusscanner en firewall.. maar daar ligt het volgens mij ook nie aan

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Heeft te maken met de security policy op die machine. Zal je toch echt even de documentatie in moeten duiken van Windows 2003 of 2000 server.

• Zwelgje
is die server een DomainController of een standalone bak :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke user probeert er in te loggen ? De administrator?

Heb je iets in de defult domain policy of de default domain controllers policy aangepast ? Zoja exact wat ?

Heb je in de eigenschappen van "My Computer" (te benaderen via rechtermuisklik op het icoon), tabblad "Remote" de betreffende users wel toegevoegd ? Administrators zou het niet voor uit mogen maken :)
zwelgje schreef op 25 augustus 2004 @ 21:34:
is die server een DomainController of een standalone bak :?
Indien dit JA is, is de user dan lid van de "Domain Admins" global security group?

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 25-08-2004 21:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
voeg gebruiker toe aan "remote desktop users" group in de AD?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

'remote desktop probleem' zegt niet zo heel veel over /welk/ probleem je hebt - ik ga dus eventjes je topic titel aanpassen.

Verder - vertel in een topic altijd even wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt - de melding van een account restriction komt bijna altijd door een leeg password op de 2003 Server en als je dat soort info in je topicstart opneemt, scheelt dat een vraag/antwoord spelletje :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Local Security Policy -> Voeg user waarmee je connect toe aan Allow Access from Network of Allow Remote Acces

Heb hier even geen 2003 bij de hand :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Zwelgje
BtM909 schreef op 25 augustus 2004 @ 22:34:
Local Security Policy -> Voeg user waarmee je connect toe aan Allow Access from Network of Allow Remote Acces

Heb hier even geen 2003 bij de hand :)
tja allemaal leuk en aardig, echter standaard heeft de administrator gewoon rechten om te mogen inloggen via rdp op zon bak

tenzij de TS heeft lopen rommelen met de policy's en weigerd hij ons dat te vertellen

meer info graag over wat je precies met die bak hebt gedaan graag

• RoeKoe
Het probleem is opgelost!!! ik ontdekte dat mn administrator account op 1oft andere manier was gedisabled 8)7 8)7 maar iedereen bedankt voor jullie hulp

[ Voor 60% gewijzigd door RoeKoe op 26-08-2004 09:22 ]

Pagina: 1