Toon posts:

KPN doe de beltest vs privacy ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was op de site van de KPN iets aan het zoeken, kwam ik dit tegen:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=434940 (ik hoop dat de link werkt.)

Het is dus een pagina om te testen welk abonnement het beste bij je past.
Maar het "mooie" is dat je elk telefoon nummer kan invullen wat je wil.
En dan het bijbehoorende abonnement en advies te zien krijgt.
Als je wilt weten of iemand veel of weinig belt, tik zijn nummer in en je weet het.

Ik vindt dit een aardige inbreuk op de privacy, mijn bel gedrag open en blood op te vragen door iedereen die mijn nummer weet.

ps. tip aan tele2 zoek hier je doelgroep.

knip..
Dankjewel OnTrack

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:12 ]

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51
Sorry! Deze pagina is niet beschikbaar

Uw sessie is verlopen

niet dus

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
http://www.kpn.com/kpn/show/id=434940 (tussen [norml][url]...[/url][/]-tags plaatsen)

En geheime nummers werken niet, nou, de mijne iig niet (voor de replyers hieronder) dus tsja, hoeveel gegevens wil je afleiden uit een advies op een abonnement? Ik vind het een lichtelijk overdreven reactie. Op het internet is veel meer informatie te vinden, daar hoor ik ook niet echt veel over.

Bovendien staat nergens bij waarom ze je dit adviseren, of wat je feitelijke belgedrag ís...

[ Voor 83% gewijzigd door OnTracK op 25-08-2004 22:11 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
Wegens privacy- en veiligheidsreden kunnen er maar een beperkt aantal telefoonnummers per pc of ip-adres worden ingevoerd. Probeert u het later nog eens.
O-)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
3 dus, en dat terwijl ik onze 4 lijnen wilde checken.. lekker nuttig weer

op elke lijn werd belplus 60 aangeraden, ook op een lijn waar de afgelopen 4 maanden zeker niet mee gebeld is en daarvoor ook maar zéér weinig (max 15min/mnd)
waarom willen ze me dan in godsnaam een 60 belminuten per maand verkopen?

update: binnen 2 minuten kan je t weer proberen :P
op een lijn waarop absoluut niet wordt gebeld / is gebeld hetzelfde advies :/

[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 25-08-2004 20:19 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
Ik let erop dat mijn prive gegevens niet op het internet komen (zo goed als kwaad dat gaat). Wat voor telefoon abonnements vorm ik heb en of ik daar mee uitkom gaat niemand wat aan. punt

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 12:31
mijn tel. wordt niet gekend terwijl wij gewoon kpn hebben en geen ongein zoals tele2

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat kreeg ik ook. Valt wel mee met die inbreuk dus.

Als die beveiliging er niet in zou zitten zou het trouwens een goede manier zijn voor Tele2 e.a. om berekeningen te maken voor nieuwe potentiele klanten. Denk dat dit voor KPN zwaarde meeteld dan de privacy. Ik had mijn nieuwe geheime nummer 1 dag of ik werd al gebeld door een vaag bedrijf. Die kunnen dat nummer alleen maar van KPN hebben gekregen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

xtrme schreef op 25 augustus 2004 @ 20:24:
mijn tel. wordt niet gekend terwijl wij gewoon kpn hebben en geen ongein zoals tele2
Wij hebben tele2 maar het werkt gewoon hoor :) . Maar zo kan ik wel zien wie er erg veel belt van mijn vrienden ;) . Vind het niet zo heel erg hoor, want er worden geen bedragen gegeven wel dan :)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Marzman schreef op 25 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

Dat kreeg ik ook. Valt wel mee met die inbreuk dus.
zoals ik zei binnen 2 minuten kan je t opnieuw proberen :P
maar het is idd niet echt geschikt voor automatische verwerking
Ik had mijn nieuwe geheime nummer 1 dag of ik werd al gebeld door een vaag bedrijf. Die kunnen dat nummer alleen maar van KPN hebben gekregen.
wtf :| it's a crazy world :'(

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
@mssl je geeft een ;) op het moment dat je het bel gedrag van je vrienden kan bekijken. en inderdaad geen bedragen maar daar gaat het niet om, wat voor een abonnement ik heb en of ik daar me uitkom is een zaak tussen mij en de KPN en niemand anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:24 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@OnTracK
geheime nummers werken gewoon hoor

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:02:
@mssl je geeft een ;) op het moment dat je het bel gedrag van je vrienden kan bekijken. en inderdaad geen bedragen maar daar gaat het niet om, wat voor een abonnement ik heb en of ik daar me uitkom is een zaak tussen mij en de KPN en niemand anders.
Dat klopt, ik moet er een beetje om lachen dat KPN dus privacy niet echt voorop stelt, maar het is en blijft een raar bedrijf :/

Verwijderd

Inderdaad, want mijn geheim nummer wordt gewoon herkend

Verwijderd

wat nou crazy? KPN probeert ook alleen maar geld te verdienen, je hebt ervoor getekend dat ze jouw nummer mogen verkopen.

wie dat niet wil neemt lekker geen abo. jammer dat KPN monopolist is, maar vergeet niet het de overheid was (ergo: "wij") die het staatsnetwerk aan de verzelfstandigde KPN verkocht heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal bekennen ik heb ook mijn vrienden/kennisen kring erdoor gejaagt, en heb nu info die voor mijn gevoel not right is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 21:37:
Ik zal bekennen ik heb ook mijn vrienden/kennisen kring erdoor gejaagt, en heb nu info die voor mijn gevoel not right is
Ik heb maar twee vrienden gecheckt en wist toen genoeg :) ; dingen die ik niet hoef te weten B)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38
tja privacy, ok, het gaat niemand wat aan, maar wat kan mij het schelen. mijn mobiele rekening was 20 euro deze week maand, veel plezier ermee, wat kan mij dat nou schelen dat mensen dat weten. :z

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 25-08-2004 21:48 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maar het staat dus openlijk opvraagbaar en dat is wat ik duidelijk wil maken. wat mij betreft kan dit dus echt niet.

Ok Maverick jij wil ons meedelen dat jou mobiele rekening 20 euro was is, dat is geen enkel probleem, mij gaat het erom dat ik jou belgedrag kan opvragen zonder dat jij daar iets mee te maken hebt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 21:58 ]

Verwijderd

Inderdaad, t boeit me niets, maar t kan niet en mag volgens mij geen eens.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05

markvt

Peppi Cola

http://www.kpn-telecom.nl/9288000/modules/gsrbmlzo?tel=

Hierachter het telefoonnummer zetten en je hebt niet die logge flash eromheen :)

Alleen kan je niet die check voor 3 nummers omzeilen.

Echter heeft kpn wel privacy hoog, me oma werd snachts lastig gevallen en pas na 2 weken willen ze gaan kijken waar het vandaan komt en dat hoor je pas 6 weken erna.

Lekker stalken dus, binnen 2 weken stoppen en kpn traceert je niet eens. :D

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05

markvt

Peppi Cola

Maverick schreef op 25 augustus 2004 @ 21:47:
tja privacy, ok, het gaat niemand wat aan, maar wat kan mij het schelen. mijn mobiele rekening was 20 euro deze week maand, veel plezier ermee, wat kan mij dat nou schelen dat mensen dat weten. :z
zo man das veel ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

mijn rekening was 45 euro. happy now?

moet er wel bij zeggen dat ik mijn vaste belbudget lijn practisch nooit gebruik. is alleen voor adsl.

Verwijderd

Topicstarter
Dat je het zelf niet belangrijk vindt dat iemand dat ziet is een ding, maar tik ff je kennisen kring in en je krijgt het gevoel dat het niet klopt. En nee wat jij gebeld hebt deze maand intereseert me niet

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik ben het met de topic starter eens dat dit een vorm van inbreuk op mijn privacy is. Niemand heeft iets te maken met hoeveel of hoe weinig ik bel met mijn vaste aansluiting, en voor zover ik weet heb ik de KPN ook geen toestemming gegeven informatie hierover bekend te maken.

Aangezien KPN deelneemt aan de thuiswinkel waarborg, heb ik via die organisatie ook maar een klachtje ingediend. Misschien dat het helpt :)

edit: waarom via thuiswinkel waarborg? Omdat deze gedragsregels hebben opgesteld waarin staat dat het privé-leven van de klant gerespecteerd moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Homerius op 25-08-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou dit weer, de KPN gaat echt flink de verkeerde kant op

http://www.kpn.com/kpn/sh...ord=bescherming/sc=cdf17c

Geheime nummers worden dus gewoon verkocht.

Hierbij schieten me de tranen in mijn open gevallen mond terwijl ondertussen mijn broek afzakt, maar gelukkig kan je bezwaar maken

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vooral deze zin:
In het algemeen is dit in het belang van de klant, die door het beschikbaar zijn van accurate en actuele gegevens, toegang krijgt tot voor hem interessante commerciële informatie.

:r

Verwijderd

xtrme schreef op 25 augustus 2004 @ 20:24:
idem hierzo, echter ik heb er nog nooit mee gebeld, heb dat abbo (budget) alleen voor de adsl lijn,
Pagina: 1