Toon posts:

8RDA3i stuk na succesvolle vDimm mod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee! Ik heb zojuist de vDimm mod (http://www.motherboardfaqs.com/content.php?content.33) gedaan op mn 8RDA3i (nForce2 ultra 400), en hij lijkt te werken (: Voltage op meetpunten wordt hoger bij verhogen weerstand) . Het vreemde is alleen; hoe hoger ik het voltage zet (dat ik aflees aan de mosfet) hoe lager het voltage wordt weergegeven in bios / USDM :? (heeft het moederbord zelf andere meetpunten voor dit voltage die omgekeerd reageren op deze mod?). Ik heb hierbij dus n stabilitietsprobleem op de koop toe gekregen; pc draait 5 - 15 uur (games / windows / prime) en crasht dan tóch ineens als ie gewoon op de desktop staat en nix doet (zelfs wanneer ik de fsb en het voltage instel zoals voor de mod) :? . Ik dacht eerst dat t mijn proc was; heb nl. net n nieuwe 2500+ (gelockt op 11x) maar ik draai m nu @ 200 fsb (zoals voor de mod stabiel was op 1,65V) en zelfs met de proc op 1,85V blijft ie crashe.

Wat mij vooral opvalt aan de crashes is het feit dat vlak voor en tijdens de crash de HDD (maxtor 80GB 8MB cash) heel raar begint te "tikken" :? , zodra hij "klaar" is met tikken hangt óf het programma waar ik mee bezig was (Warcraft III, BsPlayer etc.) óf de hele computer.

Help me pleeeease! _/-\o_

oja: hij wil sinds de mod niet meer posten als ik me DVD-speler (liteon) eraan hang(?!)

Verwijderd

Als je harddisk gaat tikken kan het goed zijn dat je voeding op zijn nek ligt door overbelasting ;)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
heb je je agp/pci wel vast gezet op 33/66???
klinkt nl als een te hoge bus.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
agp / pci is uiteraard gelockt. ik dacht eerst dat ik n voedingsprobleem wel uit kon sluiten omdat ik n redelijk goede voeding heb (antec 350W). maar ik begin nu te twijfelen. ik dacht dat ik mn stabiliteitsprobleem kon oplossen door ales meer stroom te geven (vdimm 2,9 > 3,2; vdd 1,8 > 2,0; proc 1,65 > 1,85) maar daar wordt ie dus niet stabieler van, ik ga nu ff proberen om alles t oorsprongkelijke voltage te geven en als dat werkt wordt t een dikkere voeding voor mij; n enermax EG465P-VE denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
nou.. ik heb gekeken of t wel werkte met alles op zelfde snelheid / voltage als voor de mod, maar geen geluk |:( ... ik kan dus redelijkerwijs uitsluiten dat het met de voeding te maken heeft. ook heb ik zojuist 5 runs memtest86 succesvol gedraaid, en de proc kan ik ook uitsluiten omdat daar nix aan is veranderd / mee gebeurd. het wel is me opgevallen dat de crashes die zich voordoen alleen maar lijken te gebeuren (voor zover ik weet) tijdens het afspelen van film (avi, ogm etc.) (redelijk lichte toepassing, terwijl hij niet crasht in uren warcraft III (extreem gevoelig voor crashes normaliter) en prime95). ook is het zo dat toen ik mn pc weer in elkaar zette na de mod, hij telkens niet wilde posten of niet in windows kwam. nadat ik mn DVD speler er af haalde deed hij dit wel gewoon weer. ik kreeg toen in windoze n paar keer de melding dat "het systeem van een ernstige fout hersteld" was. ik kan me dus voorstellen dat door al dat niet-post-gezeik er een beetje data corruptie kan zijn opgetreden, en dan dus in iets wat te maken heeft met WMP / BSPlayer / codecs / directX. BSplayer / codecs (ace mega codec pack, pro edit.) heb ik verwijderd, vervolgens 1st directX opnieuw geinstalld, daarna WMP, daarna BSplayer / codecs. ik ben atm prime95, BSplayer, WMP tegelijk aan t draaien om te zien of er iets gebeurt (een crash bijv. :P ) , maar tot nu toe gaatt goed (+/- 45 min.).

Mijn vraag: is het mogelijk (en aannemelijk) dat er crashes (freeze) optreden door data corruptie, en is het mogelijk (en aannemelijk) dat daar hier sprake van is??

tnx4daHelpY0! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
... toch weer gecrasht |:( ...

wat ie doet als ie crasht: 1st begint de HDD te tikken (+/- 5 sec.), dan freezt t beeld van de WMP / BSPlayer, vervolgens un-freezt t beeld (speelt ie dus door), en dan bevriest alles (geen BSOD ofzo, gewoon alles bevriest) en helpt alleen de powerswitch nog maar :? .

ik probeer t nu met n andere IDE kabel (omdat ik iets las over n HDD die tikte door n beschadigde IDE kabel), dat gaat nu ongeveer n uur goed, maar ik zie t vanzelf wel.

enig idee waardoor de crash precies veroorzaakt wordt (als t niet aan de kabel ligt tenminste)?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
@kingpimp

2 topic's?

eentje moet toch ook wel voldoende zijn

8rda3i onstabiel na vDimm mod?

Zoals ik in je andere topic al heb gezegt zou ik eens proberen de mod los te halen. dit omdat je mod misschien niet goed zit. Het voltage wordt namelijk altijd lager als je de weerstand verhoogt en niet hoger.

dingen loshalen en daardoor uit kunnen sluiten is in iedergeval wel de goedde manier.

succes (keep tweaking)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
@ martijn_tje

sja t hoort eigelijk in beide fora wel thuis d8 ik + meer kans op hulp O-) ...

ik heb zojuist de beide doorgesneden spoortjes weer volgesoldeerd en dat lijkt goed te zijn gegaan (want hij doett nog :> )

maarehh, bij deze mod wordt het voltage dus hoger als je de weerstand verhoogt (kijk maar in de guide), het vreemde is dus dat op het door hun aangegeven meetpunt het voltage (naar behoren) omhoog gaat, terwijl de bios zegt datt lager wordt. naja, misschien is deze mod niet goed toepasbaar op de 8rda3i, k heb ook nog niemand anders gezien die dit op dit bord heeft geprobeerd. ik hoop hij op deze manier weer stabiel wordt, anders wordt t toch n ander bordje (lanparty ofzo).

tnks, elwin
Pagina: 1