Hoi
Ik heb pas (een week of twee) een NEC 2510A dual layer DVD schrijver. Elke keer dat ik een dvd brand echter, gaat mijn pc daarna extreem traag. Ik heb ontdekt dat om de een of andere reden al mijn IDE apparaten in PIO mode staan (wat uiteraard heel traag is) rebooten helpt niet.
In BIOS staat alles op DMA, en in windows op 'DMA if available'. Het enige dat helpt is de primary en de secondary channel in de device manager verwijderen (wat op zich al enorm raar is) en dan twee keer rebooten (eenmaal om te detecteren, eenmaal om de installatie te vervolledigen)
Dan staat alles weer in DMA mode 6 en werkt het.
De dvd's worden normaal geschreven, ik brand met Nero 6...
maar ik wil dit niet elke keer hoeven te doen
enig idee?
sys specs:
MSI KT133A mobo met Thunderbird 1.2 Ghz, 512 Mb SDRam (133 Mhz)
Win XP SP1
IDE kanaal 1 : Maxtor HDD
IDE kanaal 2 : NEC 2510A en Pioneer DVDlezer op slave
Ik heb pas (een week of twee) een NEC 2510A dual layer DVD schrijver. Elke keer dat ik een dvd brand echter, gaat mijn pc daarna extreem traag. Ik heb ontdekt dat om de een of andere reden al mijn IDE apparaten in PIO mode staan (wat uiteraard heel traag is) rebooten helpt niet.
In BIOS staat alles op DMA, en in windows op 'DMA if available'. Het enige dat helpt is de primary en de secondary channel in de device manager verwijderen (wat op zich al enorm raar is) en dan twee keer rebooten (eenmaal om te detecteren, eenmaal om de installatie te vervolledigen)
Dan staat alles weer in DMA mode 6 en werkt het.
De dvd's worden normaal geschreven, ik brand met Nero 6...
maar ik wil dit niet elke keer hoeven te doen
enig idee?
sys specs:
MSI KT133A mobo met Thunderbird 1.2 Ghz, 512 Mb SDRam (133 Mhz)
Win XP SP1
IDE kanaal 1 : Maxtor HDD
IDE kanaal 2 : NEC 2510A en Pioneer DVDlezer op slave