Toon posts:

nieuw systeem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende systeem heb ik net in elkaar gezet:

- Asus A7V600 mobo
- athlon 2600+
- 1 x 256 mb 400 ddr Twinmos
- Maxtor SATA 160 gb
- dvd speler
- nvidea gf2 mx400 videokaart (AGP)
- tft monitor

De dvd speler staat op master. Hij is aangesloten op de laatste stekker van IDE 1 (blauw).

HD is met SATA kabel en stroomkabel aangesloten. De hd is nieuw en niet geformatteerd.

Ik heb geen enkele driver geinstalleerd. Ik heb met 2 verschillende XP cd's geprobeerd te booten. Als ik het aanzet, brandt er een groen ledje op het mobo, en de beide (cpu+case) fans draaien. DVD gaat even loeien.

Probleem: monitor doet niets, behalve te zeuren dat ie geen signaal krijgt..

:|

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Het is de eerste keer dat ik een systeem bouw. Moet ik eerst bepaalde drivers installeren? Ik heb dus geen floppy erin zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:34 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Krijg je bij de POST wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan heel goed blind typen.. grapje :)

Nee het is een 2e systeem, bedoeld om 24/7 te draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:36:
Nee ik kan heel goed blind typen.. grapje :)

Nee het is een 2e systeem, bedoeld om 24/7 te draaien.
( :*) ) Pssst... Power On Self-Test.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha :) ik dacht deze forum-post haha

iig dit is alles wat er gebeurt:

monitor staat aan, computer uit: geen signaal error (logisch), beeld wordt weer zwart..

ik zet de computer aan, en er verschijnt weer een geen-signaal error --> blijkbaar komt er toch 1 of ander signaal

zoals gezegd staat het mobo wel aan, en de fans draaien. dvd ook even

videokaart heeft altijd in mijn andere computer probleemloos gewerkt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je bij dit soort gevallen goed kan doen, is gewoon de boel from scatch opnieuw opbouwen. Probeer het eens met alleen een moederbord, CPU, geheugen en e.v.t. een PCI videokaart. Zo sluit je problemen met andere hardware uit.

Neem hier ook eens een kijkje. Dit is een complete troubleshooter voor o.a. opstartproblemen. Een leuk stukje voor jou dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal het eens lezen :)

Verwijderd

misschien is het verstandig om de IDE kabel om te draaien en dus de blauwe connector op het mobo en de zwarte op de CD aan sluiten en anders wat de post hierboven al stond ff zonderz alle poespas draaien kijken of het dan wel werkt

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hoor je piepjes?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
[update] ik ben weer een stap verder gekomen

ik heb de tv out aangesloten, en daar doet ie het SOMS op, nl. 1:25 aan/uitzetten (zonder overdrijven!)

heel vermoeiend, ik heb ondertussen een rsi vinger 8)7

ik heb geen clou wanneer hij het wel / niet doet, het lijkt volkomen willekeurig

het is me nu 4x gelukt

hij geeft dan eerst idd een keyboard piep
je krijgt dan netjes het ASUS (award winning- ofzo) BIOS te zien; geheugen wordt gedetecteerd; cpu+mobo temp zijn laag; cpu snelheid op 1533; Q-fan werkt

2x reageerde hij echter niet op het keyboard

de laatste keer deed ie het ook met dvd en hd (SATA) aangesloten
hij begint XP te installeren: allerlei drivers etc. Ik denk, dat gaat lekker, begint ie opeens te zeuren dat ie geen hd kan vinden. (Het is dus een SATA: 1 power en 1 rode smalle kabel aangesloten (er zit op de hd nog een wat bredere kabelaansluiting + een 9-pins aansl. op - maar daar heb ik dus niks op gezet)).

Toen met powerknop moeten uitzetten (keyboard deed het niet meer). Daarna is het me niet meer gelukt om weer beeld te krijgen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Voor de WinXP installatie moet je speciale drivers laden, voor de windows installer is een S-ATA schijf gelijk aan een SCSI schijf, daar heeft ie geen drivers voor.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1