[Dualboot] XP en 2000: inloggen in 2000 lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:18

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Situatie:
Laptop met 2 primaire linuxpartities en daarachter 1 primaire FAT32 partitie met Engelse W2K.
De linux partities moesten wijken voor 1 FAT32 partitie tbv. XP.
Zo gezegd, zo gedaan. XP geïnstalleerd, boot.ini van beide installaties aangepast.

De XP installatie werkt vlekkeloos, maar in W2K lukt inloggen als Administrator (het enige account) niet meer. Het blijkt op de gok dat het Administrator account van W2K nu het password heeft van het Administrator Account onder XP.
Daarmee lukt inloggen in zoverre, dat je een leeg bureaublad krijgt en een muiscursor, en meer niet.

Wat is hier misgegaan? En hoe kan ik zorgen dat ik weer in W2K kan inloggen?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het verwijderen van partities zorgt er voor dat Windows ook de driveletters gaat hernoemen - je hebt hier dan ook een klassieke fout gemaakt door 2 zaken tegelijkertijd aan te pakken, namelijk het verwijderen van de partities en het installeren van XP.

Ik stel voor dat je met een Windows bootable CD (eg: Bart PE) of een Knoppix CD eens controleert ofdat je toevallig je 2000 installatie hebt overschreven met je XP installatie :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt erop dat ze beiden op de zelfde partitie staan .... Staat er een Windows en een Winnt map op een drive ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:18

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ze staan niet op dezelfde partitie nee. W2K staat op D:, die vroeger dus C: was.
XP op de huidige C:

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

" W2K staat op D:, die vroeger dus C: was."

Ik zie dat je begrijpt wat je probleem is...
Persoonlijk zou ik die hdd ergens bijhangen cq. starten met BartPE, data backuppen en een verse start maken)
Maar mischien dat als je XP verwijdert (ook die partitie) je w2k weer op C komt..