Ik heb 1,5 maand geleden een mp3 speler gekocht bij kruidvat van een onbekend merk urwav. Ik denken nou dat is niet duur voor 69 euro met 128 mb ruimte en display met verlichting. Nou naderhand had ik dat ding dus niet moeten kopen want hij is nu al stuk. De hold schakelaar blijft steeds hangen als je mp3 wilt afspelen bestanden zijn wel uit te lezen via de usb poort van de pc. Heb alles al geprobeerd maar niks werkt. Ook al firmware vervangen en geformateerd. Ik heb hem pas 3 of 4 keer gebruikt. Ruilen of opsturen lukt niet meer want ben de kassabon kwijt (ik weet het dom). Heb overal kassabonnen van bewaard wat ik heb aangeschaft maar dat gaat nooit stuk en dit ding toevallig wel
. Ik weet niet of hier al meer mensen mee te maken gehad, als iemand een oplossing weet voor dit probleem. Graag een reactie!
Probeer rechtstreeks bij de fabrikant om te ruilen... of toch zonder bon proberen te ruilen, vaak doen ze dat wel als je lief kijkt
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
idd, en ik weet niet wanneer je het hebt gekocht maar er zijn betere mp3 spelers voor 70 euro...
Facts don't care about your feelings
Misschien kan je het proberen met de je rekeningoverzicht.
Wedden dat hij cash betaald heeft...Scheppie schreef op 25 augustus 2004 @ 19:09:
Misschien kan je het proberen met de je rekeningoverzicht.
Tja gewoon proberen om hem op te ruilen, zoniet ding zelf open pleuren en kijken of het te fixen is...
Tja je hebt gewoon garantie .. tegenwoordig ( correct me if i'm wrong ) heb je vanwege de europese wetgeving standaard in principe 1 jaar garantie op ieder product ..
Officieel gezegd mag je van ieder produkt wat je koopt verwachten dat het minimaal 1 jaar ( of 2 dat wil ik ff kwijt zijn ) doet wat het zou moeten doen bij normaal gebruik mits anders aangegeven .. kortom als je een schaar koopt van 3 euro en die gaat na 2 weken stuk .. dan sta je volledig in je recht als je terug gaat naar de winkel en een nieuwe eist ..
Echter zitten er een paar haken en ogen aan .. je moet namelijk kunnen aantonen dat je de schaar ook alleen maar hebt gebruikt waar hij voor bedoelt is .. dus knippen van papier .. en niet b.v. er met je auto oid overheen rijden ..
Lang verhaal kort .. juridisch gezien sta je VOLEDIG in je recht.. nou met dat in je achterhoofd even bij het desbetreffende fileaal van Kruidvat langs .. en gewoon in alle redelijkheid even je probleem voorleggen .. Aangezien het Kruitvat niet al jaren deze mp3 spelers verkoopt is het voor jou ook zonder kassabon aan te tonen dat je mp3 speler niet ouder dan een jaar is.
Dus vervolgens kunnen ze je aanbieden om hem om te ruilen of je geld terug geven als ze hem niet meer kunnen omruilen c.q. repareren.
Ik heb zo al plenty dingen gewoon omgeruild .. kunst is vaak om het gewoon rustig en in alle redelijkheid je verhaal te doen .. vaak stribbellen ze wel ff tegen maar als je dan gewoon lief duidelijk maakt dat je de boel niet moedwillig hebt lopen mollen en je toch mag verwachten dat het langer dan 2 maanden werkt werken de meeste mensen wel mee .. IF NOT .. ff dat regeltje betreffende het europese wetgeving opdreunen .. dus dat je volledig in je recht staat.. helpt dat niet .. de chef vragen .. 1 keer rustig proberen werkt dat niet dan gewoon boos worden en beetje dreigen met hoofdkantoor bellen oid ..
Maargoed ik ben nog nooit boos geworden en heb al heel wat omgeruild voor kennissen en mezelf .. Heb zelf vroeger ook in een winkel gestaan .. en vaak kwamen mensen al kwaad aan .. en tja dan kan je wat mij betreft ook doodvallen dan doe ik echt niet mijn best voor je .. Mensen die het redelijk / vriendelijk vroegen tja die help je gewoon zo goed als het maar kan ..
dat is het kunstje eigenlijk .. rustig en aardig blijven ..
Officieel gezegd mag je van ieder produkt wat je koopt verwachten dat het minimaal 1 jaar ( of 2 dat wil ik ff kwijt zijn ) doet wat het zou moeten doen bij normaal gebruik mits anders aangegeven .. kortom als je een schaar koopt van 3 euro en die gaat na 2 weken stuk .. dan sta je volledig in je recht als je terug gaat naar de winkel en een nieuwe eist ..
Echter zitten er een paar haken en ogen aan .. je moet namelijk kunnen aantonen dat je de schaar ook alleen maar hebt gebruikt waar hij voor bedoelt is .. dus knippen van papier .. en niet b.v. er met je auto oid overheen rijden ..
Lang verhaal kort .. juridisch gezien sta je VOLEDIG in je recht.. nou met dat in je achterhoofd even bij het desbetreffende fileaal van Kruidvat langs .. en gewoon in alle redelijkheid even je probleem voorleggen .. Aangezien het Kruitvat niet al jaren deze mp3 spelers verkoopt is het voor jou ook zonder kassabon aan te tonen dat je mp3 speler niet ouder dan een jaar is.
Dus vervolgens kunnen ze je aanbieden om hem om te ruilen of je geld terug geven als ze hem niet meer kunnen omruilen c.q. repareren.
Ik heb zo al plenty dingen gewoon omgeruild .. kunst is vaak om het gewoon rustig en in alle redelijkheid je verhaal te doen .. vaak stribbellen ze wel ff tegen maar als je dan gewoon lief duidelijk maakt dat je de boel niet moedwillig hebt lopen mollen en je toch mag verwachten dat het langer dan 2 maanden werkt werken de meeste mensen wel mee .. IF NOT .. ff dat regeltje betreffende het europese wetgeving opdreunen .. dus dat je volledig in je recht staat.. helpt dat niet .. de chef vragen .. 1 keer rustig proberen werkt dat niet dan gewoon boos worden en beetje dreigen met hoofdkantoor bellen oid ..
Maargoed ik ben nog nooit boos geworden en heb al heel wat omgeruild voor kennissen en mezelf .. Heb zelf vroeger ook in een winkel gestaan .. en vaak kwamen mensen al kwaad aan .. en tja dan kan je wat mij betreft ook doodvallen dan doe ik echt niet mijn best voor je .. Mensen die het redelijk / vriendelijk vroegen tja die help je gewoon zo goed als het maar kan ..
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Nou niet altijd, effe off topic:CyCLoNe schreef op 26 augustus 2004 @ 00:10:
...
moest vandaag dagje in een kantoor van ons bedrijf zijn op locatie, kreeg ik aan de balie geen badge voor de afdeling waar ik moest zijn (ben er al tig keer geweest, altijd badge gekregen...)
Dit betekent dat iemand me moet begeleiden en ik dus niet kan binnen en buiten lopen wanneer ik wil. Toen ik de man even vriendelijk doch luid genoeg duidelijk maakte dat, indien ik niet meteen een badge kreeg, ik naar huis ging en hij het ff mocht gaan uitleggen bij de CEO van het bedrijf...
Moraal van het verhaal:
Laat je niet afschepen, sta op je strepen en begin desnoods luid te praten zodat heel de winkel het hoort. Ze kunnen je er niet uitzetten, het zal je verbazen hoe snel ze die nieuwe mp3 speler in je handen gaan duwen (zodat je je mond maar houdt).
Verwijderd
Haha, ja idd onder druk zetten die lui
Maar niet echt slim om bij de kruidvat zoiets te kopen hoor.
Ik koop mn brood ook niet bij de slager
Maar niet echt slim om bij de kruidvat zoiets te kopen hoor.
Ik koop mn brood ook niet bij de slager
Ben het helemaal met je eens .. alleen waarom metteen gaan gillen als iemand je ook wel netjes wil helpen .. Maar je niet laten afschepen zeker niet ... je staat immers vol in je recht .WhiteDog schreef op 26 augustus 2004 @ 00:21:
[...]
Moraal van het verhaal:
Laat je niet afschepen, sta op je strepen en begin desnoods luid te praten zodat heel de winkel het hoort. Ze kunnen je er niet uitzetten, het zal je verbazen hoe snel ze die nieuwe mp3 speler in je handen gaan duwen (zodat je je mond maar houdt).
Ik zeg altijd maar :
a spoonful of honey will catch more flies than a gallon of vinegar
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
right....maar back to the point: gewoon terugbrengen naar kruidvat dat ding, je hebt toch garantie. en als ze dat niet geven omdat het bonnetje weg is stuurje het maar naar de fabriek van Urwav (watdat ook mag zijn
)
je hebt nog steeds garantie dus ze moeten het wel repareren of vervangen
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Naar de fabriek van Urwav? Dan komt ie terecht bij een noord koreaans huishouden, pa, ma oma en 12 kinderenYoshiBignose schreef op 26 augustus 2004 @ 11:59:
right....maar back to the point: gewoon terugbrengen naar kruidvat dat ding, je hebt toch garantie. en als ze dat niet geven omdat het bonnetje weg is stuurje het maar naar de fabriek van Urwav (watdat ook mag zijn)
Pagina: 1