Toon posts:

100Mbit -> 400 - 500 KB/sec?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n netwerkje van 10Mbit naar 100Mbit (met switch) geupgraded.

Het gaat even om m'n verbinding tussen m'n T-bird 900 en m'n P90 (server).

Als ik iets download van m'n server (linux) dan gaat het hoogstens 600 KB/sec. Upload ik iets, dan gaat het niet sneller dan 500 KB/sec.

Met m'n 10Mbit ging het een stukje langzamer dan dat.

Ik snap niet hoe dit komt. Ik moet toch minstens 2 MB/sec kunnen halen? Er zijn nergens conflicten oid.

Ik kan op deze computer (T-bird 900) ook prima internetten (via de server, die een 10 Mbit kaart naar de kabelmodem heeft). Ik haal soms gewoon 400 KB/sec, prima dus.

Maar onderling gaat het niet vlot genoeg. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Kan die P90 het wel aan? (CPU load, HD speed)
Brakke kabels? (Over grote lengte en hoge snelheden GOEDE utp kabels gebruiken, dus TWISTED en niet gewoon straight trough zoals sommige mensen die dingen zelf maken)
Welke netwerkkaarten?
Drivers?
Probeer eens zonder de switch (crossover kabel gebriken).

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 10:09
Tja.. zou aan zo veel dingen kunnen liggen. Bekabeling? Switch instellingen. Netwerkkaarten. Je zou toch iets meer over het spul moeten zeggen, dat maakt het helpen wat gemakkelijker. Indien je 3com netwerkkaarten hebt (3c905) dien je drivers te installeren. Die kan je gewoon downloaden van de 3com site. Dat noem ik nou nog is klasse.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54

Robert

You have your answer..

Misschien is niet het netwerk maar je harde schijf de beperkende factor hier.

Probeer eens je snelheid te meten met netcps..dat meet puur en alleen de netwerksnelheid geloof ik..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Topicstarter
Aan de bekabeling kan het niet liggen: gewoon kant en klare kabels van 3 meter gekocht...(dus 3 meter naar de switch toe en 3 meter van de switch af).

De switch is naar mijn mening ook verder goed, daar valt niks aan in te stellen.

Ik heb alles bij MEMO gekocht (merk: Edimax) van die RealTek 10/100 UTP kaartjes. Op allebei de computers zonder problemen geinstalleerd.

De CPU + HD (van de P90) zouden idd de beperkende factor kunnen zijn. Maar hoe test ik dat goed uit dan? Dat netcps ken ik niet.

Zo informatie genoeg?

Verwijderd

Staat alles wel netjes op 100Mb Full duplex ? Het kan namelijk zijn dat 1 componentje blijft zitten op Half duplex en daardoor collisions veroorzaakt.

Dus alle netwerkkaarten hard instellen op 100Mb Full duplex en de switch (met draaiende computers) uit/aan zetten, misschien moet die zichzelf automatisch instellen.

Ik kan me zo'n conflict herinneren op het werk, waar (door brakke drivers van Compaq en/of Cisco) de NIC en de Switch niet bijde op Full stonden en door collisions de speed eruit vloog..

veel succes

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-10 23:55
Ik neem aan dat je het over samba hebt nu?

Heb je daarin misschien read raw en write raw aanstaan? Zo ja, uitzetten. Realtek gebaseerde kaarten vinden dit namelijk niet erg lekker. :'(

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

ik haal(de) 1,2mb/s toen ik crosscable had. 2 pc's dus. nu met hub heb ik full-duplex moeten uitzetten, aangezien die een enorme bende col gaf. hub kan geen full-duplex

Verwijderd

Ja.. klopt een Hub kan geen Full duplex, maar een hub is geen switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een SWITCH.

En ik heb het niet over Samba...gewoon in het algemeen...de SNELHEID VAN HET NETWERK.

Ik heb ook geen last van collisions (gelukkig).

Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Probeer eens een crosscable tusseb je server en je eigen compu. Als je dan wel 100 mbit haalt, dan is de beperkende factor toch (op de een of andere manier) je switch.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Laatst online: 16:20
Ik heb een 10 mbit netwerkje (coaxiaal, P2 350 vs. AMD K6-2 300) en daar is bij mij ook de maximale doorvoersnelheid 500 a 600 kb/sec. Misschien is toch echt de kabel die niet helemaal jofel is. Niet goed getwist misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Niet online
Dat hij maar 10 mbit snelheid haalt is juist zijn probleem! En dat de kabels niet goed getwist zijn kan niet, want hij heeft ze standaard gekocht.

lezen is zooo moeilijk :(

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 10:09
Raar....

Ik mag toch wel aannemen, dat het ook echt een 100Mbit switch is he? Staat het er ergens op? Welk type is het? Auto 10/100Mbit?
Of alles is wel erg 'auto' in die switch van jouw of je kan weldegelijk iets nog afstellen (via telnet sessie wellicht).

Ik ga er van uit dat ze je het juiste spul hebben gegeven.

Verder heb ik niet helemaal uit de tekst kunnen opmaken of je tweede systeem op een Windows OS draait. Zo ja, zorg dan in ieder geval dat je recente drivers hebt van die Realtek kaarten. Het is voorgekomen, dat met de oude drivers gegevens verloren gingen.

By the way, wil je weten of je server genoeg processor power heeft, dan draai je toch gewoon effe 'top'. Zie je direct je cpu usage. Lijkt mij overigens stug dat die P90 niet meer dan 10Mbit zou trekken. Zou dat nou toch zo zijn, dan moet je een 3Com kaartje kopen, bijvoorbeeld type 3C905C. Die kaarten berekenen zelf de crc en zo via een onboard asic, dat zou een hoop CPU power moeten schelen.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 23:13 schreef Hyperion het volgende:
Ik heb net m'n netwerkje van 10Mbit naar 100Mbit (met switch) geupgraded.

Het gaat even om m'n verbinding tussen m'n T-bird 900 en m'n P90 (server).

Als ik iets download van m'n server (linux) dan gaat het hoogstens 600 KB/sec. Upload ik iets, dan gaat het niet sneller dan 500 KB/sec.

Met m'n 10Mbit ging het een stukje langzamer dan dat.

Ik snap niet hoe dit komt. Ik moet toch minstens 2 MB/sec kunnen halen? Er zijn nergens conflicten oid.

Ik kan op deze computer (T-bird 900) ook prima internetten (via de server, die een 10 Mbit kaart naar de kabelmodem heeft). Ik haal soms gewoon 400 KB/sec, prima dus.

Maar onderling gaat het niet vlot genoeg. Waar kan dit aan liggen?
Kan je server-hd wel zo snel schrijven / lezen?

-- janno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 29 december 2000 14:04 schreef janee het volgende:

[..]
Kan je server-hd wel zo snel schrijven / lezen?

Ooit een HD gezien op een Pentium die niet meer dan 500 kb/sec haalt ????

Volgens mij ligt het daar totaal NIET aan.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cross-cable -> zelfde probleem.

Switch -> is echt 10/100 Mbit

Server -> linux
T-bird (deze) -> Windows

Ik heb de fout nog steeds niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Laatst online: 10:11

reapher

Z POWER

Ik denk toch echt een combie van CPU/harddisk/netwerk kaart.

bij 100Mbit heb je op bepaalde netwerk kaarten veel cpu power nodig. Ook je schijf kan de factor zijn, ze kunnen messchien burst meer aan maar niet constant. Ik had een p100 met quantum bigfood en een 10.100mbit 3com kaartje haalde niet meer dan 1.3 mb/s nu met een p200 en quantum fireball cr haal ik vaak 5mb/s

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 23:42

Paladin

Play Ball!

hmz ook hier maar weer is hebbie SBlive in je tbird 900 zitten?
enne zitten er in je tbird 2 netwerk kaarten??

zoja schakel dan sounbblaster16 emulatie uit dat loste bij mij alle problemen op.

Zo niet dan heb ik voorderest ook geen oplossingen meer.

Ik hoop dat het beetje geholpen heeft.

Greetz Pala

edit
(ik lees verkeerd misschien dat er in die p90 dan een conflikt is wat me stug lijkt maar ook hier heb je dus niks aan.
sorry misschien dat andere mensen er wat aan hebben.)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een SB Live in m'n T-bird, maar maar 1 netwerkkaart.

In de server zitten er twee (en geen sb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

welk protocol gebruik je?
hoeveel protocollen aan een kaart gebonden?

probeer eens alleen netbeui en verder noppes.
dan haal de op het LAN maximale snelheid.
Netbeui is een optimaliserend LAN protocol. Doet veel broadcasts maar gaat als de brandweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Laatst online: 24-09 12:59
Heb je kaartjes met realtek chippies? Dan moet je toch ongeveer minstens een P2-233 of zo hebben om die vol te benutten.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Check de CPU load van je compu's eens.... IS bij mij (beb ook een 100 mbit lannetje liggen) de bottleneck als ik met m'n 486-win98lite bestanden up en down..... Doe ik het met mn laptop (P3-700 :9) dan gaat het erg veel sneller.....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je wat vertellen ik heb tussen een AMD 800 en een AMD k6 200 een netwerk van 100 mbit met een switch maar als ik upload of downlaod zit ik onder de 2Mega Byte per seconde terwel ik tussen mij pc en een 1Ghz wel 8 megabyte per seconde haal dus kort om ligt niet aan je netwerk kaart maar puur aan de hd + geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer anders ff 2 netwerkkaartjes te regelen en die op DEZELFDE bekabeling en op DEZELFDE switch zetten. Als die sneller gaat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Dit is dus echt een probleem van een lanzame pc, niet het netwerk, vertrouw er maar op dat het netwerk goed is.

Dit is heel normaal, ik heb zelf een p90 p166 Duron 700 en een athlon 500, de p90 en de p166 redden het niet, die andere 2 wel, en dan nog niet max speed.
alles is 3com wat er in zit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb een linux bak (486), een cely 333@416 en een AMD TB 1 GHz. Allen hebben een 3com netwerkaart, aan elkaar geknoopt met een hub. Tussen de cely en de amd hoge snelheden, tussen 486 en cely of amd langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hallo mensen, ik heb een studie CCNA semester 1 en 2 achter de rug, en ik zal jullie uit de droom helpen.

een switch heeft nooit collisions.

dit komt doordat een switch msg's zend op basis van MAC nummer. Dit nummer is uniek per netwerkkaart. Waarschijnlijk was dit al bekend.

Tevens maakt een switch gebruik van Packet switching, vandaar dus het woord switch.

Dat je geen hogere snelheden haalt is daardoor duidelijk. Om de zoveel NS wordt de ander toegelaten om een packet te sturen.

Vandaar dat een switch niet de oplossing is bij kleinere netwerken, omdat ik kleinere netwerken relatief weinig collisions voorkomen.

Dus zet er gewoon een cross op, of een hub om je aansluiting met I'net toch te kunnen behouden

mvg, KeeZ

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 16:31 schreef Wimpy006 het volgende:
Heb je kaartjes met realtek chippies? Dan moet je toch ongeveer minstens een P2-233 of zo hebben om die vol te benutten.
hoezo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op Thursday 01 March 2001 19:51 schreef Kertje het volgende:

[..]

hoezo??
Omdat je computer zelf ook berekeningen moet uitvoeren, want de Realtek chips doen dat niet. En om dan 100Mbit te halen, heb je minstens de genoemde processor nodig. :Z

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op Tuesday 27 February 2001 16:31 schreef Wimpy006 het volgende:
op mijn p 133 ging die perfect....

ennuh.. 100 Mbit: 5,5 mb/s

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op Friday 16 March 2001 17:33 schreef bolk het volgende:

[..]

op mijn p 133 ging die perfect....

ennuh.. 100 Mbit: 5,5 mb/s
ehmm please xplain hoe je aan die 5.5 komt ?! 100 / 8 is toch echt 12.5 mb/s....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Laatst online: 03-10 18:55

No13

/me was here

ik heb hier een p75 (@120) en die is ook niet veel sneller...met diezelfde pc met een andere cpu en hd haalt op me 10MBit netw wel 900 kb/s dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat de pc gewoon niet sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 10:23

Petuhr

FreeBSD

Op Friday 16 March 2001 17:40 schreef KeeZ.TI het volgende:

[..]

ehmm please xplain hoe je aan die 5.5 komt ?! 100 / 8 is toch echt 12.5 mb/s....
Ja, limitaties van harddisken enzo????

Heb zelf 10/100MBit liggen (hubje), en haal maar 2,5 tot 3MB/s omdat m'n harddisken in m'n FTP server gewoon niet meer kunnen.

Grtz Petuhr

OOWJA.. en realtek zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
Het lijkt me raar dat de HD de beperkende factor is. Wat heb je voor HD erin dan?

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1