Toon posts:

Zelf satteliet speakers bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een mooi hifi Dolby Pro Logic systeempje van Sony staan, komt een flinke partij geluid aan en is zeer compleet. Waar ik me echter aan stoor is dat de speakers erg groot en lelijk zijn.
Nou ben ik wat winkels langs geweest en het enige wat ik kan vinden zijn complete systemen met subwoofer, á 300 tot 500 euro. En bij de conrad, losse speakertjes voor 54 euro. Een goedkope DVD-speler + een 5.1 systeem durf ik ook niet te kopen, bovendien bevallen de specificaties daarvan me niet en heb ik al een prima DVD-speler.
Nou vraag ik me af of het lonend is de satteliet speakertjes zelf te maken. Als je de juiste (auto)speakers erin zet en een mooi kastje + roostertje bouwt, moet het niet zo moeilijk zijn toch?
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Greetz,

De Pizzakoerier

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

auto speakers? welke bedoel je? Hoe groot moeten de sats zijn? Wat bevalt je niet aan de specs?

Wil je een mooie sat, kijk dan naar een breedbander, of een coaxiaal systeem. Verwacht echter niet dat die dingen erg diep zullen gaan! Een subje is echt wel een must!

Heb je zelf al rondgekeken (dat is namelijk wel een voorwaarde voor een topic start! ) :?

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 25-08-2004 18:41 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben flink aan het zoeken geweest. Wat ik bedoel zijn die speakertjes van ongeveer 20 x 20 x 20 cm, die je tegenwoordig bij een 5.1 systeem krijgt. Ze moeten zo'n 60 tot 100 watt aankunnen. En het is gewoon voor thuis (in de slaapkamer), maar misschien is het makkelijk van die speakertjes voor in de auto erin te verwerken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:48 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:51

Nibbz

Postmaster General

Bose heeft een mooi 5.1 systeem met hele kleine sat-speakers... model nummer weet ik zo niet, misschien dat je daar kunt zien wat voor drivers erin zitten...

[ Voor 27% gewijzigd door Nibbz op 25-08-2004 18:50 ]

13:37

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Nibbz schreef op 25 augustus 2004 @ 18:49:
Bose heeft een mooi 5.1 systeem met hele kleine sat-speakers... model nummer weet ik zo niet, misschien dat je daar kunt zien wat voor drivers erin zitten...
Ik denk niet dat je dat wil weten :r (zal verder geen commentaar geven, omdat anders weer een hele discussie losbartst :P)
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 18:47:
Ja, ik ben flink aan het zoeken geweest. Wat ik bedoel zijn die speakertjes van ongeveer 20 x 20 x 20 cm, die je tegenwoordig bij een 5.1 systeem krijgt. Ze moeten zo'n 60 tot 100 watt aankunnen. En het is gewoon voor thuis (in de slaapkamer), maar misschien is het makkelijk van die speakertjes voor in de auto erin te verwerken.
20x20x20 is toch al redelijk groot.. Kijk eens naar dit topic: [rml][ DIY] Surround-speakertjes..[/rml] Is wat ietsje groter dan 20x20x20, maar dan heb je wel een mooie speaker. Als je een gesloten behuizing zou nemen, dan kun je het allemaal nog wat kleiner maken... maar goed.. sub is dan zeker geen overbodige luxe. Kijk anders ook eens naar de Visaton FRS8! Dat is een leuke breedbander die in een klein kistje kan. Eventueel kun je er ook twee nemen per speaker....

Heb je al een idee voor een budget

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 25-08-2004 19:04 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?