DrayTek 2600 en MSN Audigesprek

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
Ik heb een DrayTek 2600X met een XS4ALL Power ADSL verbinding, als ik in MSN Messenger met iemand een Audiogesprek start dan hangt de DrayTek en even later herstart hij en dan werkt alles weer, MSN gaat opnieuw inloggen en je kan weer internetten, maar zodra je Audiogesprek weer aanklikt dan hangt het hele zaakje weer.......

ik heb hier voor de DrayTek 2600 (dus zonder de X) gehad en daar had ik het zelfde probleem mee...........

iemand een idee wat dit kan zijn ?

BarryMel

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke firmware heb je erop?

Grote kans dat het met de nieuwste FW opgelost is..

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb zomaar het vermoeden dat de draytek problemen heeft met upnp.. probeer eens een firmware upgrade te doen..

ps. ik heb een linksys wireless router... (hacked firmware dat wel) maar bij werk msn audio ook niet :(

• barrymel
Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 18:26:
Welke firmware heb je erop?

Grote kans dat het met de nieuwste FW opgelost is..
de laatste Firmware staat er op :

Model : Vigor2600 annex B
Firmware Version : v2.5.4

BarryMel

• Osiris
  • Niet online
UPnP zou idd een probleem kunnen zijn. Misschien moet je dat eens uitschakelen en handmatig de poorten mappen?

• barrymel
Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 18:29:
UPnP zou idd een probleem kunnen zijn. Misschien moet je dat eens uitschakelen en handmatig de poorten mappen?
UPnP staat uit, heeft nooit aangestaan

stel ik zou die poorten gaan mappen....... dan map ik die naar mijn systeem, maar stel mijn zusje (ander systeem) of paps en mams (ook andere systemen) willen het opstarten dan gaat dat toch niet werken als die poorten naar mijn systeem zijn gemapt ?

BarryMel

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
barrymel schreef op 25 augustus 2004 @ 18:32:
[...]

UPnP staat uit, heeft nooit aangestaan

stel ik zou die poorten gaan mappen....... dan map ik die naar mijn systeem, maar stel mijn zusje (ander systeem) of paps en mams (ook andere systemen) willen het opstarten dan gaat dat toch niet werken als die poorten naar mijn systeem zijn gemapt ?
inderdaad daar heb je gelijk in... maar als et nooit aan stond... zet et dan eens aan :)

• barrymel
xtr3me schreef op 25 augustus 2004 @ 18:34:
[...]

inderdaad daar heb je gelijk in... maar als et nooit aan stond... zet et dan eens aan :)
die wil ik niet aan hebben :)

ik heb net de QoS pakketplanner op mijn systeem uitgezet, nu crasht dat ding in ieder geval niet meer......... alleen een verbinding krijgen dat lukt niet, waarschijnlijk omdat er bepaalde poorten voor open moeten staan

webcam heb ik trouwens nooit geen problemen mee gehad, dat werkte ook met die oude router al

BarryMel

• Osiris
  • Niet online
Ik heb hier trouwens ook een Vigor 2600 (WE welliswaar..) Heb geen mic, maar kan wel eens testen..
Nvm, kheb hier Trillian :X 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 25-08-2004 19:13 ]

• barrymel
Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 19:12:
Ik heb hier trouwens ook een Vigor 2600 (WE welliswaar..) Heb geen mic, maar kan wel eens testen..
Nvm, kheb hier Trillian :X 8)7
http://messenger.msn.nl/download/ ;)

BarryMel

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Ammehoela, geen MSN op deze PC..

• barrymel
Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 19:19:
offtopic:
Ammehoela, geen MSN op deze PC..
:) maar ja, hij crasht dus niet meer, ik had dat van QoS uitzetten ergens anders gevonden, dat kan wat problemen geven met Intel netwerk kaarten........ maar ja, hoe kan ik nu een verbinding krijgen ?

BarryMel

• Osiris
  • Niet online
Voor audio-transfers moet je als t goed is de TCP én UDP-poort 6901 mappen naar je PC.. Probeer dat eens :)

• barrymel
Osiris schreef op 25 augustus 2004 @ 19:25:
Voor audio-transfers moet je als t goed is de TCP én UDP-poort 6901 mappen naar je PC.. Probeer dat eens :)
ja die had ik al geprobeerd maar lukt ook niet :(

BarryMel

Pagina: 1