[TV Vestel 2115] Van de Gamma: U-band zoek?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Hi,

Ik heb net een nieuwe tv gekocht bij de Gamma. Een Vestel 2115. Een mooi dingetje, maar ik heb 1 probleem: ik kan de U kanalen niet vinden. Hij zoekt alleen op P en S, en ik kan geen andere frequenties selecteren. De menustructuur lijkt wat te missen, want in het boekje staat dat ik frequenties kan kiezen (of West-Europa) en ik kan alleen een land (NL bv) en P of S selecteren, maar dan mis ik de zenders als RTL4, MTV, TMF etc...

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit moet oplossen?

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Even een kick: Heeft iemand ook dit toestel aangeschaft? Ik heb de Gamma gebeld en hoorde dat er meer mensen waren met dit probleem...

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 16:13
Hmz. Beetje vreemd. Heb ook een Vestel gekocht bij de Gamma (met 20% personeelskorting :P) maar ik heb een 2116. Kan gewoon zoeken op C en S kanalen.

PVOutput: VO18

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ja precies, ik ook! Maar de U-kanalen dan? Bij het automatisch zoeken krijg ik de zenders RTL4 en 5, Discovery, TMF, MTV etc niet. Ik heb de Gamma gebeld en die hadden de leverancier gebeld. Die had gezegd dat je ze dan handmatig moet opzoeken. Heb jij dat ook gedaan? Want ik kan idd ook op C en S kanalen zoeken. Maar bij het automatisch zoeken vind hij ze dan niet allemaal. Hoe heb jij dat dan aangepakt?

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 16:13
Heb gewoon de kabelfrequenties gedownload van (in mijn geval) casema. Kon ik gewoon allemaal invoeren. Alleen RTL5 bijvoorbeeld zit hier op 23- dus dan moet je hem instellen op 23 en dan met fijn instellen naar 23-. Heb nog nooit van U kanalen gehoord eerlijk gezegd.

PVOutput: VO18

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
De U-band. Hmm, nou ik weet ook niet precies hoe het zit maar het bestaat wel (kijk maar achter in de handleiding bij de specs). Maar het is duidelijk: er zijn er dus gewoon een aantal die ik moet invoeren. Ik ga het proberen zodra ik morgen weer thuiskom. Ik heb idd ook zo'n lijstje gedownload (ik in dit geval van UPC), dus hopelijk lukt het dan!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
de U-band bedoelen ze UHF (Ultra High Frequency, oid) mee dat zijn de kanalen van 16 en hoger (zoiets, weet nie uit mn hoofd). Bij de meeste kabelaanbieders zetten ze Nederland 1,2,3 en buitenlandse zenders in de C- en S-band (VHF) en RTL4,5/sbs6 etc... in de UHF, dus ik denk dat je U-band(UHF) niet in orde is...

Home Assistant Configuratie V&A

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Hmm dat idee had ik dus ook, maar volgens de Gamma (en bandicoot) moet ik ze dus handmatig instellen omdat je alleen automatisch kan zoeken op C en S... dus dat gaan we maar proberen. Ik heb er een hard hoofd in...
Pagina: 1